Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII Variant

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Golf VIII generacji oparty jest na platformie MQB. Jego nadwozie ma długość 428 cm, 146 cm wysokości zaś rozstaw osi wynosi 284 cm. Golf mk8 nie będzie już oferowany w wersji trzydrzwiowej.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,1 m
Długość 4633 mm
Szerokość 1789 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2669 mm
Rozstaw kół - przód 1533 mm
Rozstaw kół - tył 1503 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1642 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 611 l
Szerokość bagażnika 1000 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1845 mm
Ogólna ocena
3,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 38% / przeciw: 62%

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~_MarSs_
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 150KM 110kW
Ogólnie jestem mocno rozczarowany tym samochodem. Jeżdżę około 3 lat każdym samochodem i uważam, że jest gorzej niż w Astrze i Focusie. Denerwują drobne niedoróbki. A to wsteczny nie wchodzi, a to plastik bagażnika się odkleił, a to ekran zgasł i nie można go ożywić. Oczywiście kiedyś ekran znów się uruchamia, wsteczny wreszcie daje się wcisnąć po dwukrotnym rozsprzęgleniu, ale spodziewałem się lepszej jakości niż u Opla i Forda, a jest słabiej. Jedynie spalanie zakończyło mnie bardzo pozytywnie, po potrafi być bardzo oszczędnie, nawet 4,4l/100km i to powtarzalny wynik.
4,6
~AF
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Po przesiadce z renault megane najnowszego modelu, dziwi mnie ze VW pakuje do samochodu asystentow pasa ruchu i aktywne tempomaty przy jednoczesnym wycieciu dwustrefowej klimatyzacji i skladania lusterek. No nie ta kolejnosc potrzeb kierowcy. Jadac po waskiej drodze miedzy wioskami asystent pasa ruchu krzyczy ze mam jechac srodkiem drogi bo zaklada ze pas ruchu jest szeroki a ja specjalnoe jade blisko linii. aktywny tempomat natomist przy zjezdxie na prawy pas na autostradzie hamuje na tym pasie bo widzi w oddali inny samochod. To powoduje ze na zatloczonej autostradzie jest bezuzyteczny i wylaczylem go bo hamuje i mnie i innych za mna co widza switla stopu. Ogolnie asystenci po 2000 km doswiadczen z jazdy sa wylaczani calkowicie ze wzgledu na niedopracowanie dzialania, straszace dzwiekiem prawidlowo jadacego kierowce zamiast mu pomagac. Tempomat wyhamowuje plynna jazde. Poza tym samochod ladniutki, bardzo dobre audio, Brak opcji zmiany wygladu zegarow, co dziwi. Te co sa przypominaja predkosciomoerz z malucha. przynajmniej w mojej wersji. Donre oswietlrnie wnetrza, ladowanie idukcyje na plus. Profil kierowcy nie wiem po co jest stworzony, nie zapamietuje ani wylaczenia start stop ani obiegu wewnetrznego. Na komoec spalanie, komputer pokazal mi 7,5 litra/100 km a po zatankowaniu iod pustego do pelna i podzieleniu przez ilosc orzejechanych km wyszlo 9,5 l/100. Komputer zuzycia paliwa ma za zadanie poprawiac samopoczucie zuzycia paliwa podczas jazdy jedynie. Pomylil sie u mmie o 2 litry na 100km. Potrzebuje bardziej 2 strefiwej klimatyzacji i przycisku wylaczenia start stop niz asystentow jazdy, ktorzy bardziej odwracaja uwage od drogi kierowcy niz pomagaja prowadzic.
3,0
~ED
Volkswagen Golf VIII
Variant 2.0 TDI 115KM 85kW
Auto na pozór całkiem fajne, ale jak się zagłębimy wychodzą błędy VW i eksperymentowanie na klientach. Pomimo akcji producenta nadal VW nie poradził sobie z elektronika samochodu a dilerzy rozkładają ręce czekając na producenta. Systemy elektroniczne same się włączają jak i wyłączając bez woli kierowcy. Zestaw głośnomówiący bardzo słabo działa(słyszalność kierowcy przez sowich rozmówców). Oszczędności VW to np. brak czujnika poziomu płynu w spryskiwaczu w 2021r. wróciliśmy, jako klienci do czasów malucha.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf VIII Variant
5,5 – 7,5
l/100 km
5,0 – 5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Średnie spalanie od nowości do teraz tj styczeń 2023 do sierpień 2024 to 6,0 l / 100 km. Jest to spalanie uzyskane po przejechaniu niespełna 37 tys km. W całej średniej najwięcej stanowią dojazdy do pracy - Kraków do miejscowości pod Krakowem. Dojazdy Kraków - Myślenice lub po prostu jazda po Krakowie. W przeróżnych konfiguracjach - od samotnej jazdy 1 osoby, po rodzinne przejazdy 2+2. Jazda generalnie z nastawieniem na to, żeby jechać oszczędnie, ale życie w ciągłym biegu i pośpiechu. Pewnie dałoby się osiągnąć niższe spalanie, ale raczej nieznacznie. Natomiast bardzo łatwo uzyskać większe spalania. Utknięcie w naprawdę sporym krakowskim korku bez problemu przebije średnią 7-8 litrów. Tak naprawdę wszystko zależy jakie trasy trzeba pokonać. Bo stanie w korku potrafi podbić. Dodatkowo moc jak na ten samochód jest optymalna do płynnych przejazdów podmiejsko - autostradowych. W mojej opinii najbardziej mocy brakuje paradoksalnie w mieście. Auto słabo przyspiesza z tzw dołu. I gdy zapala się zielone światło są 2 wyjścia: Albo ruszyć bardzo delikatnie blokując wszystkie auta za sobą, albo płynnie i w miarę szybko przyspieszyć do przelotowych po Krakowie 70 km / h (Rybitwy) / Podgórze), ale wkręcając go na wyższe obroty. Kumulacja kilku czerwonych świateł i dynamiczne ruszenie robi spalanie nawet w okolice 10l. Mam porównanie do nieco lżejszego VW z 1.5 DSG 150 KM i tam wygląda to zdecydowanie lepiej, bo auto nie męczy się tak, aby rozpędzić się do przelotowej prędkości. Ogólnie uważam, że jak na te gabaryty samochodu, spalanie jest świetne i wyklucza sens hybrydy - chyba, że ktoś jeździ gł w korkach. W zależności od oferty w danej chwili (bo one potrafią się kształtować bardzo zmiennie) wolałbym wersję 150 KM i to najlepiej z DSG. Natomiast wszystko kwestia ceny.
5,1
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto jak jeździ się delikatnie jest oszczędne jak diesel bo pali grubo poniżej 5l. Nie sztuką jest dla mnie zrobienie 900km na 45l baku. Rekord to długa trasa poza miastem gdzie spaliłem w okolicach 4l. Oszczędny nawet po autostradzie, bo przy ciągłej jeździe 160km mam średnie spalanie 6.8l/100km co uważam za rewelacyjny wynik przy takiej prędkości. W dwa lata przejechane 120000km i zero usterek (czasami multimedia się zatną i to wszystko). Mogę spokojnie polecić !
5,1
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto jak jeździ się delikatnie jest oszczędne jak diesel bo pali grubo poniżej 5l. Nie sztuką jest dla mnie zrobienie 900km na 45l baku. Rekord to długa trasa poza miastem gdzie spaliłem w okolicach 4l. Oszczędny nawet po autostradzie, bo przy ciągłej jeździe 160km mam średnie spalanie 6.8l/100km co uważam za rewelacyjny wynik przy takiej prędkości. W dwa lata przejechane 120000km i zero usterek (czasami multimedia się zatną i to wszystko). Mogę spokojnie polecić !

Usterki Volkswagen Golf VIII

Liczba wpisów: 13
Problemy z elektronikÄ…
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW 2019-2024
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiÄ…zany
22 komentarze
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW 2019-2024
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII Variant