Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VIII

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy Golf VIII generacji oparty jest na platformie MQB. Jego nadwozie ma długość 428 cm, 146 cm wysokości zaś rozstaw osi wynosi 284 cm. Golf mk8 nie będzie już oferowany w wersji trzydrzwiowej.

Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(52%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Martin
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW
Samochód w brew opinii całkiem przyjemny silnik rewelacja, 116 km może na papierze nie wygląda zachęcająco,ale daje radę,a spalanie jest rewelacyjne ,na trasie 1400 km gdzie średnią prędkość utrzymałem 114 co jest bardzo dobrym wynikiem, miejscami po 180 wyszło 4,6 z dystrybutora rewelacja. Dla kierowcy któremu nie przeszkadza czy samochód do setki rozpędza się w 8 sekund czy 10 polecam, największym minusem tego samochodu jest system klimatyzacji i nawiewu,lecz w dzisiejszych czasach, jest to w większości pojazdów. Według mnie przyzwoity samochód.
4,1
~Maciek
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW
Autem jeżdżę pół roku, zrobiłem niecałe 10k km. Kupiłem używanego trzylatka z przebiegiem 22k km. Przez ten okres użytkowania nie miałem do tej pory żadnych problemów. Auto ciche, komfortowe, bardzo mało pali. Na minus - plastiki z tyłu potrafią zatrzeszczeć podczas jazdy na nierównościach, ale da się to przeżyć - po prostu czasem wkurza. Obsługi dotykowej nie trzeba się bać - kwestia przyzwyczajenia. Wszystkie opcje są rozplanowane całkiem logicznie, przyciski są duże, a sam system po poprawkach nie ma problemów z działaniem. Auto kupiłbym ponownie, jednak z benzyną 1.5 - spalanie nie jest sporo wyższe (litr, może dwa), a odpada nam w przyszłości użeranie się z DPF i adblue. Jednak przy aucie z tak znikomym przebiegiem jak moje nie ma to na razie żadnego znaczenia.
3,2
~_MarSs_
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 150KM 110kW
Ogólnie jestem mocno rozczarowany tym samochodem. Jeżdżę około 3 lat każdym samochodem i uważam, że jest gorzej niż w Astrze i Focusie. Denerwują drobne niedoróbki. A to wsteczny nie wchodzi, a to plastik bagażnika się odkleił, a to ekran zgasł i nie można go ożywić. Oczywiście kiedyś ekran znów się uruchamia, wsteczny wreszcie daje się wcisnąć po dwukrotnym rozsprzęgleniu, ale spodziewałem się lepszej jakości niż u Opla i Forda, a jest słabiej. Jedynie spalanie zakończyło mnie bardzo pozytywnie, po potrafi być bardzo oszczędnie, nawet 4,4l/100km i to powtarzalny wynik.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf VIII
5,1 – 11,5
l/100 km
4,3 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Średnie spalanie od nowości do teraz tj styczeń 2023 do sierpień 2024 to 6,0 l / 100 km. Jest to spalanie uzyskane po przejechaniu niespełna 37 tys km. W całej średniej najwięcej stanowią dojazdy do pracy - Kraków do miejscowości pod Krakowem. Dojazdy Kraków - Myślenice lub po prostu jazda po Krakowie. W przeróżnych konfiguracjach - od samotnej jazdy 1 osoby, po rodzinne przejazdy 2+2. Jazda generalnie z nastawieniem na to, żeby jechać oszczędnie, ale życie w ciągłym biegu i pośpiechu. Pewnie dałoby się osiągnąć niższe spalanie, ale raczej nieznacznie. Natomiast bardzo łatwo uzyskać większe spalania. Utknięcie w naprawdę sporym krakowskim korku bez problemu przebije średnią 7-8 litrów. Tak naprawdę wszystko zależy jakie trasy trzeba pokonać. Bo stanie w korku potrafi podbić. Dodatkowo moc jak na ten samochód jest optymalna do płynnych przejazdów podmiejsko - autostradowych. W mojej opinii najbardziej mocy brakuje paradoksalnie w mieście. Auto słabo przyspiesza z tzw dołu. I gdy zapala się zielone światło są 2 wyjścia: Albo ruszyć bardzo delikatnie blokując wszystkie auta za sobą, albo płynnie i w miarę szybko przyspieszyć do przelotowych po Krakowie 70 km / h (Rybitwy) / Podgórze), ale wkręcając go na wyższe obroty. Kumulacja kilku czerwonych świateł i dynamiczne ruszenie robi spalanie nawet w okolice 10l. Mam porównanie do nieco lżejszego VW z 1.5 DSG 150 KM i tam wygląda to zdecydowanie lepiej, bo auto nie męczy się tak, aby rozpędzić się do przelotowej prędkości. Ogólnie uważam, że jak na te gabaryty samochodu, spalanie jest świetne i wyklucza sens hybrydy - chyba, że ktoś jeździ gł w korkach. W zależności od oferty w danej chwili (bo one potrafią się kształtować bardzo zmiennie) wolałbym wersję 150 KM i to najlepiej z DSG. Natomiast wszystko kwestia ceny.
9,2
Volkswagen Golf VIII
GTI 2.0 TSI 245KM 180kW
Samochód oszczędny przy prędkościach międzymiastowych na drogach krajowych (80-100km/h) potrafi zejść naprawdę nisko (minimum jakie pokazał mi komputer pokładowy to 5,6 lna dystansie 60km. W mieście spali od 9l do tak naprawdę 20l, wszystko zależne od stylu jazdy. Moja ostatnia trasa zimą 400km z prędkością 130km/h na tempomacie na drodze szybkiego ruchu, 4 osoby i pełny bagażnik oraz zbiornik - 7,4l Średnie spalanie według komputera z ostatnich pokonanych 4tys km - 8,0l Jak na moc oferowaną przez ten silnik uważam, że naprawdę mało paliwożerne auto.
5,1
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.0 TSI 110KM 81kW
Auto jak jeździ się delikatnie jest oszczędne jak diesel bo pali grubo poniżej 5l. Nie sztuką jest dla mnie zrobienie 900km na 45l baku. Rekord to długa trasa poza miastem gdzie spaliłem w okolicach 4l. Oszczędny nawet po autostradzie, bo przy ciągłej jeździe 160km mam średnie spalanie 6.8l/100km co uważam za rewelacyjny wynik przy takiej prędkości. W dwa lata przejechane 120000km i zero usterek (czasami multimedia się zatną i to wszystko). Mogę spokojnie polecić !

Usterki Volkswagen Golf VIII

Liczba wpisów: 13
Problemy z elektronikÄ…
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW 2019-2024
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiÄ…zany
22 komentarze
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW 2019-2024
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Volkswagen Golf VIII