Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW 2013-2017

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia

Trzeba przyznać, że oferta silnikowa Golfa robi wrażenie i to wręcz pewne, że każdy znajdzie coś dla siebie - trzeba tylko mieć pieniądze. Golfa R powinni wziąć kierowcy, którzy chcą się pośmiać z typowo sportowych aut na drodze, GTI oraz GTD łączą praktyczność z rozsądnym spalaniem i emocjami, sportowa hybryda GTE dodatkowo robi ukłon w stronę ekologii, a e-Golf w ogóle nie zużywa paliwa… Co ze zwykłymi wersjami? 1.0-litrowy motor benzynowy jest trochę za słaby, ale 1.4 TSI idealnie sprawdzi się pod maską tego auta w każdym wariancie mocy – to dobry kompromis. Często podróżujący powinni rozważyć też diesle. 1.6 TDI ma spokojne usposobienie i spodoba się głównie flotom. Z kolei 2.0 TDI zmienia to auto w naprawdę zrywny kompakt.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,6
~Sebastian
Volkswagen Golf VII
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Jak napiszę, że idealne kompaktowe auto rodzinne to wszyscy pomyślą, że "gość" podstawiony z vw. Ale z tym idealnym autem kompaktowym to w większości prawda i faktycznie tak uważam, co nie znaczy że auto nie ma minusów. Generalnie kupiłem egzemplarz poleasingowy pochodzący z polskiego salonu w wersji comfortline + dodatki ( bixenon, nawigacja, podgrzewane fotele, multifunkcyjna kierownica ) i swoją drogą uważam, że to bardzo fajnie skrojona wersja. Ma to wszystko co potrzebne mi w aucie, nawigację zamieniłbym na jakiś inny dodatek ponieważ nawigację w większości używa się z telefonu. Auto użytkowane w 70% w mieście i 30% w trasach wyjazdach rodzinnych. Napisałem idealny kompakt ponieważ wymiary auta sprawiają, że jazda po mieście i parkowanie w ciasnych miejscach nie sprawiają żadnego problemu a i w trasie jest w miarę komfortowo. Czyli uważam za taki kompromisowy rozmiar auta nie za duży nie za mały. Wnętrze ergonomiczne jak to w autach vw czyli wszystko na swoim miejscu, materiały dosyć dobre, przyczepiłbym się tylko do nagłośnienia podstawowego trochę słabe. Bagażnik na duży plus, pojemny i foremny. Co do kosztów eksploatacji uważam że ok. Zrobiłem autem prawie 20 tys ( kupiłem jak miał 140 ) i jak na razie zero usterek i awarii. W związku z użytkowaniem miejskim zapala się czasami dpf ale zgodnie z instrukcją jadę wtedy w krótką trasę i przepalam i jest ok. Spalanie w mieście około 6-7 l a w trasie 4,5-5,5. Dodam, że 5.5 to z pełnym bagażnikiem i rowerami na dachu ale jazda w miarę delikatna. Jeśli chodzi o silnik to jest ok ale wolałbym odrobinę mocniejszy. Tzn przy wyprzedzaniu daje radę ale wolałbym mieć jakiś zapas mocy. Całokształt = bardzo poprawne auto i polecam, nie zaskakuje ani w jedną ani w drugą stronę.
2,9
~Michał
Volkswagen Golf VII
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Moja opinia na temat VW G. Jest przeciętny, a mechanicznie po prostu niepewny. Mam od nowości Hondę Accord z 2007 2.0l, przebieg to prawie 180 tyś km. Wymieniałem akumulator, tarcze, klocki, teraz mam jedną z gum w zawieszeniu lekko pękniętą. Fakt ja dbam o samochód i może dlatego nie dzieje się nic. Natomiast w VW G. kombi 16 tdi od przebiegu 70 tyś km są ciągłe problemy. Samochód służbowy serwisowany w aso wszystko podobno robione jak trzeba, ale DPF daje się we znaki, spadki mocy, falujące obroty, nierówna praca silnika, czujnik ciśnienia w oponach niechowające się spryskiwacze reflektorów. Jakość materiałów jest na prawdę ok, ale pewności ten samochód mi nie daje. Wiem, że porównuję Hondę, która jest mechanicznym majstersztykiem, ale porównuję to co mam. Jak dla mnie VW to zawsze będzie przeciętna marka.
4,7
~Jeti
Volkswagen Golf VII
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Dostałem auto jako firmowe po szefie. On jeżdził od nowości i zrobił nim 140 tyś km. Ja od 2016 roku dołożyłem 150 tyś km. Eksploatuje go mocno po mieście i w trasie. I co? I NIC. Auto jeździ, wymieniam w serwisie olej i rzeczy eksploatacyjne i tyle. W firmie są dwa modele 90 KM i dwa 105 KM. Żaden nigdy się nie zepsuł. 105 konne są starsze i model jakim jeździ kolega przekroczył 300 tyś km. Wtedy serwis wymienił w nim sprzęgło. Tyle z akcji naprawczych. Turba są oryginalne, wtryski też. Olej lejemy Shella 5w30 co 15 - 20 tyś km. Filtry paliwa i powietrza co drugą wymianę oleju. Rozrządy we wszystkich wymienione po 210 tyś km. Szef się cieszy, że flota w końcu trafiona bo nie trzeba pchać kasy jak w poprzednie Fordy Focusy i BMW 3. Polecam ten model Golfa.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW 2013-2017
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Volkswagen Golf VII
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Dzisiaj jadąc na autostradzie za tirem przez ponad 100 km 3.4l/100km. Dodam że przejechałem przez łódź i Zgierz zanim wjechałem na utostrade. Jazda powolna ale chciał sprawdzić minimum. Średnio po mieście trochę trasy cykl mieszany z dużą przewaga miasta 6.6/100
6,0
Volkswagen Golf VII
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Auto po chipie na 145ps Do 90km/h - 4l Do 100km/h - 4.3-4,5l Do 120km/h- 5.5l Do 140 km/h 6l Miasto ciezko wyliczyc ale miedzy 6l a 7l Mierzone wielokrotnie z tankowania ale komputer pokazuje to samo co z tankowania wiec nic nie przeklamuje. Oponki 205/55/16, przed chipem bylo przynajmniej o 0.3l wieksze spalanie
5,9
Volkswagen Golf VII
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Auto zrobiło dopiero niecałe 2000 km więc ciężko tutaj cokolwiek więcej pisać. Niemniej odchyłka w stosunku do tego co pisze producent jest spora. Miał palić 3,9 litra średnio, nie wspominając o minimalnym. Fakt jest taki, że auto jest użytkowane tylko na dojazd do pracy ale od czasu do czasu robi również trasę.
gaśnie
  • Volkswagen Golf VII R 5d Facelifting 2.0 TSI BMT 310KM 228kW 2017-2019
  • inne
  • 39 tys. km
Witam , przychodzę z usterką tutaj ponieważ nikt nie potrafi dać mi odpowiedzi . Gdy odpalam z rana samochód silnik chodzi na 3 cylindry , gdy wyruszę w trasę auto po 2-5km zaczyna słabnąc , na koniec umiera. gaśnie nie da się odpalić . następnie po krótkiej przerwie odpalając auto ponownie wraca problem z chodzeniem na 3 cylindry . Jednakże po chwili zaczyna chodzić normalnie i od tego momentu nie gaśnie ani nie pojawiają się inne problemy . Dodam ze przez cały ten czas nie wyświetlają się żadne błędy i kontrolki na desce.
Oczekuje na rozwiązanie
Usterka układu paliwowego
  • Volkswagen Golf VII Variant Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW 2017-2020
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Jestem użytkownikiem auta od niespełna 3 lat i przez ten czas pokonałem nim ponad 120 tys. km. Aktualnie na liczniku niespełna 160 tys. km. Od około 30 tys. km auto na zimnym silniku i 1-szym i 2-gim biegu szarpało i to dość gwałtownie podczas przyspieszania. W serwisie stwierdzono konieczność wymiany praktycznie kompletnego układu paliwowego łącznie z wtryskami i pompą wysokiego ciśnienia (która przez nieprawidłową pracę przepuszcza opiłki do bloku silnika). Auto użytkowane głównie na trasie, regularnie serwisowane, a paliwo tankowane tylko na renomowanych stacjach...
2 komentarze
1.5 TSI 150KM DSG Model 2018 Gaśnie zaraz po odpaleniu
  • Volkswagen Golf VII Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2017
  • silnik
  • 207 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po odpaleniu auta po chwili gaśnie . Wyskakuje komunikat: Max obroty 1200x i gaśnie. Najpierw było 1x/tydzień teraz coraz częściej. Baterie w kluczykach super nowe i dobre. Aby ponownie odpalić auto wyciągam kluczyk ze stacyjki / zamykam z pilota auto / potem otwieram / wkładam ponownie kluczyć do stacyjki i już odpala i jadę. Dzieje się to tylko na początku jazdy - tak do 1 minuty maksymalnie. Jak już jestem gdzieś w trasie nigdy sie to nie zdarzyło. Golf 7 1.5 TSI 150KM DSG Model 2018 produkcja 2017
Volkswagen Golf VII Variant