Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wyciszenie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Adam
Volkswagen Golf VI
Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Udany zakup. Lubię ten samochód za przewidywalność na drodze, ergonomiczność i niskie (póki co) koszty. Jednak by ocena była bardziej użyteczna kilka słów na temat zużycia paliwa. Samochód ma założona instalację gazową LPG. Jednak w przypadku silników w wtryskiem bezpośrednim benzyny stosowane instalacje gazowe nie mogą całkowicie wyłączyć zużycia benzyny. Zatem mój pojazd zużywa ok.1,8l benzyny plus 4l LPG na trasie przy prędkości 90km/h przy wlączonym tempomacie. Średnia w typowym przypadku "przy dystrybutorze" wychodzi ok, 2,5l benzyny (3l w okresie zimowym) plus 5l LPG. Jak się jeździ na trasie z większymi prędkościami - ok. 120km/h to rośnie zużycie LPG do ok.6l pozostawiając zużycie benzyny na poziomie 2,5l. Niestety, ale strona nie przewiduje okienek w których można to właściwie wpisać.
4,0
~Jaro47
Volkswagen Golf VI
Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Po dwóch latach użytkowania mogę już coś napisać na temat Golfa Varianta, auto obszerne, komfortowe, dobrze wyposażone gdyż posiadam najbogatszą wersję wyposażeniową, ale rozczarowywuje mnie parę drobiazgów.
4,7
~picu
Volkswagen Golf VI
Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Jestem bardzo zadowolony. Samochód spełnia moje oczekiwania - uwazam że dokonałem dobrego wyboru. Jedyne co osobiście bym zmienił, to wybrał mocniejszy silnik (ale to już jest zależne od tego, kto jak lubi jeździeć - w końcu kombi to nie samochód sportowy;-))
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Golf VI
Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Na razie przy tak niewielkim przebiegu mogę się tylko odnieść do spalania paliwa. Silnik potrafi być ekonomiczny (na 6 biegu przy prędkości 70 km/h i spokojnej jeździe spalanie na poziomie 4,9 - 6,0) Przy "normalej" jeździe po Warszawie, srednie spalanie 8,5 - 9,0.
7,7
Volkswagen Golf VI
Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Przy ostrym traktowaniu w mieście ponad 10,0 litrów. Przy spokojnej jeżdzie w mieście (dość zakorkowanym -Wrocław)spalanie 8,0- do 8,8 litra.Mniejszy ruch w mieście czyli wieczorem ,lub weekend 7,1-7,6. W trasie jadąc dośc spokojnie głównie 80km/h do 120km/h spalanie 5,7 do 6,3l.Próbując wyprzedzać wszystko co się da wyprzedzić spalanie średnie wzrasta 7,9 do nawet 9,0l Prędkości od 110 km/h do 190km/h.
7,0
Volkswagen Golf VI
Variant 1.4 TSI 122KM 90kW
Za mało jeszcze przejechałem by rzetelnie ocenić spalanie, zwłaszcza że po pierwszych 3-4 tys km ma podobno ciut zmaleć. Z tego co już zauważyłem potwierdzę inne opinie o silniku TSI: jeżeli jedziemy z umiarem lub wręcz spokojnie to potrafi bardzo mało spalić jak na benzynę, natomiast jak się przyspiesza bardzo dynamicznie to zarówno na trasie jak i w mieście pali dużo co jest oczywiste, tyle że TSI pozwala naprawdę dynamicznie jeżdzić jak na swoją ilość. KM i pojemność.

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Variant