Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana po raz pierwszy na wystawie w Paryżu w 2008 r. szósta generacja Volkswagena Golfa produkowana była w latach 2008-2012. Pierwotnie debiut Golfa szóstej generacji planowano na 2010 rok, jednakże przesunięto go ze względu na kiepskie wyniki sprzedaży poprzednika. Nowy model miał z nim kilka elementów wspólnych, m.in. platformę podłogową (VW Group A5 PQ35). Najistotniejsze zmiany dotknęły jednak sylwetkę auta, którą gruntownie przeprojektowano. Głównym projektantem Golfa VI był Walter de Silva. Na rynku północnoamerykańskim przywrócono modelowi nazwę Golf. Samochód zdobył szereg nagród – triumfował m.in. w plebiscycie World Car of the Year 2009. Poza hatchbackiem w ofercie modelu były także odmiany kombi, Plus, sedan (Jetta) oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf VI – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Golfinowy
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW
Auto kupiłem na swój pierwszy wóz w życiu, mimo 14lat auto spisuje się bardzo dobrze, przejechałem już 13 000km bez żadnej awarii. Auto każdy serwis miał robiony na czas, a wymianę rozrządu przy 106 000km. Golf 6 świetnie spisuje się na instalacji gazowej od firmy STAG. Średnie spalane LPG wynosi ok. 8l/100km (na odcinku 10km poza miastem + 8km w mieście). Przy dynamicznej jeździe. Jedyne co jest w aucie uciążliwe to brak wystarczającej mocy do wyprzedzania. Przy wymijaniu pojazdu przed sobą obowiązkowa redukcja lub rozpęd z większego dystansu.
3,6
~Jaroslau
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Bardzo dobry samochód z kilkoma uciążliwymi wadami. Zalety: genialna ergonomia wnętrza, możliwość zajęcia bardzo wygodnej pozycji za kierownicą, niskie spalanie, wystarczająca dynamika, ogromny bagażnik, świetne prowadzenie. Wady: auto niskie - trudno się wsiada a szczególnie wysiada, ze względu na DPF auto nie bardzo nadaje się do miasta. Już wyjaśniam. Mam parę latek i kręgosłup już nie ten. W ostatnich latach jezdziłem głównie vanami i suvami. Tam nie było problemu z wysiadaniem. W Golfie mam wrażenie, że wpadam do jakiejś dziury z której potem trudno się wygrzebać. Jak już w nim siedzę to pozycja za kierownicą jest znakomita, można jechać wiele kilometrów. Prowadzi się bez porównania lepiej od każdego suva jakim jechałem. Niestety, DPF w tym aucie daje znać o sobie. Przynajmniej raz w tygodniu trzeba go trochę przegonić po dwupasmówce 140-150km/h, bo zaczyna zamulać, śmierdzi spalinami i włącza się wypalanie filtra w najmniej odpowiednich momentach, np.po dojechaniu do pracy. Auto jest z Niemiec, nie wiem jak było eksploatowane ale ewidentnie jazda miejska to nie jest jego żywioł.
4,8
~Paweł
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 160KM 118kW
Posiadam 1.8 TSI, niestety nie ma go przy wyborze dlatego piszę tutaj, moc ta sama czyli 160KM. Samochód kupiłem ze świadomością, że pobiera olej, ale zrobiłem remont za 5000zł (wymienione pierścienie i poszerzone rowki). Po roku od remontu silnika mogę stwierdzić, że samochód nie spala oleju lub spala go w śladowych ilościach (na bagnecie nie widać zmian). Samochód jest świetny, mam wyposażenie highline i naprawdę czuć solidność i jakość wykonania w środku. Silnik żwawy a i oszczędny. Fotele alcantara i światła ksenon to po prostu bajka :) Samochód jest jak na swój silnik dosyć oszczędny, przy spokojej jeździe 90-100km/h spalanie na poziomie nawet 5,8l/100km Moje przykładowe spalania: Autostrada 140km/h - 8-9 litrów Niezabudowany 90-100km/h - 5,8 - 6,2 litra Miasto 50km/h - 5,0 - 6,0 litra
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI
5,7 – 12,3
l/100 km
5,2 – 6,4
l/100 km
7,3 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.6 102KM 75kW
Instalacja STAG założona 25k km temu po nieopłacalnej do naprawy awarii instalacji Landi Renzo. W tym czasie z moich obserwacji cykl mieszany z przewagą miasta zawsze był poniżej 9 litrów, chyba że sporo czasu stałem w ciężkich korkach i prawie wyłącznie jazda odbywała się w mieście. Ogólnie nie mam ciężkiej nogi i na co dzień spalanie wynosi 8,7-8,9 litra LPG/100km. Benzyny spali z litr na 1000 km przy ok. 30-50 km dziennie.
5,1
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Jest to mój pierwszy diesel w życiu a miło mnie zaskoczył. Auto w cyklu mieszanym spala około 5,5l na 100km, w mieście przy spokojnej jeździe nie spali więcej niż 6l za to na trasie zejdzie poniżej 5l, dlatego spalanie jak na 2-litrow silnik jest zadowalające.
4,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Golf VI 2.0 TDI 110KM. Auto na trasie do pracy (25km, z czego 7km w mieście - 70tyś. mieszkańców) - średnio 4,5l/100km (jazda tak do 110km/h). W trasie po drogach ekspresowych zależnie od długości trasy np. trasa Rawicz-Wrocław + 15km przez centrum Wrocławia - 5,0l/100km (prędkość na drodze ekspresowej na tempomacie 130km/h). Auto wystarczająco dynamiczne, dobrze wyciszone, bardzo długi 5 bieg, dłuższy niż w większości diesli 6 bieg (na 5 biegu 2500rpm przy ok.160km/h).

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI