Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~JN78
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Niestety jest to cień takich samochodów jak Golf II i IV po przejechaniu 100 000 km powiem tak jest to coś pośredniego między Peugeotem a Fordem wytrzymalsze, (ale tylko mechanicznie) od Peugeota i tańsze w utrzymaniu a niestety znacznie gorsze od Forda, którego miałem przed VW (Ford nadal jeździ i ma 460 000 i jest w rodzinie, co ciekawe ma 3 koło zamachowe, ale oryginalne wtryski i turbinę) w dalszej części opiszę, co jest powodem mojej oceny.
4,2
~JN78
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Przyszedł czas na legendę to jest moje 7 auto z czego ostatnie to Focus , którego miałem 7 lat i przejechałem nim osobiście 230 000 km i z czystym sumieniem mogę stwierdzić , żę „( Ford nie takie G.. Wort). Brakuje mi bagażnika Kombi no ale nie ma co marudzić specjalnie kupiłem 5 drzwiowy bo Golf kombi 5 jak i 6 to niesamowicie szpetne pojazdy
1,0
~tymothy
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Po moim przebiegu wszystkie plastiki skrzypią - silniki porażka, pompy oleju, wody itp - trragedia. Ten samochód to cholerna skarbonka. Myślałem, że auto trzyma jakiśtam poziom ale to nie te czasy. Kosztowało mnie już kilkanaście tysięcy a jeżdżę nim od nowwości. miałem kiedyś golfa 2 i byłem fanem Vw ale dziś mam dosyć tej firmy i jej polityki. Jeśli chcesz być znajomym wszystkich mechaników w okolicy to kup to auto koniecznie. Będziesz miał okazję poznać WIELU mechaników.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW 2008-2010
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Posiadam silnik którego tu brak, 2009 trendline 110 KM CR. Jeżdżę głównie do pracy po Wrocławiu, spalanie wg komputera to 9.5 l/100 po przejechanych 12 km, zimą. Gdy silnik jest rozgrzany wynik ten jest troszkę lepszy bo 8.2 l/100 można zrobić po jeździe 100% miasto. W trasie przy tempomacie 140km/h spalanie na komputerze wskazuje 4.9 l/ 100 km Wnętrze plastikowe, dosyć nudne ale sama jadza daje przyjemność. Auto użytkuję od pół roku. Uwaga ruda lubi pokazywać się w okolicach łączenia przedniej szyby z dachem.
5,1
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Jest to mój pierwszy diesel w życiu a miło mnie zaskoczył. Auto w cyklu mieszanym spala około 5,5l na 100km, w mieście przy spokojnej jeździe nie spali więcej niż 6l za to na trasie zejdzie poniżej 5l, dlatego spalanie jak na 2-litrow silnik jest zadowalające.
4,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 2.0 TDI 110KM 81kW
Golf VI 2.0 TDI 110KM. Auto na trasie do pracy (25km, z czego 7km w mieście - 70tyś. mieszkańców) - średnio 4,5l/100km (jazda tak do 110km/h). W trasie po drogach ekspresowych zależnie od długości trasy np. trasa Rawicz-Wrocław + 15km przez centrum Wrocławia - 5,0l/100km (prędkość na drodze ekspresowej na tempomacie 130km/h). Auto wystarczająco dynamiczne, dobrze wyciszone, bardzo długi 5 bieg, dłuższy niż w większości diesli 6 bieg (na 5 biegu 2500rpm przy ok.160km/h).

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d