Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~wnekushow
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Samochód od nowości w rodzinie. Aktualnie 112 tys. przebiegu. Jak to mówią VW Golf to samochód dla ludu. Cóż można więcej dodać? Auto odpala, jeździ, skręca i nie ma z nim praktycznie żadnych problemów. Czynności serwisowe wykonywane we własnym zakresie są na prawdę dość tanie i proste w porównaniu nawet do innych starszych samochodów. Wymiana oleju (ok.3,8 litra) i filtrów to maks 2 godziny jak nie masz wszystkiego pod ręką i trzeba pochodzić i szukać wszystkich kluczy i śrubokrętów w garażu, a jest to w stanie zrobić nawet zwykły laik. Auto jest proste, żadnych skomplikowanych mechanizmów. Osoba która wsiada do Golfa VI nie ma problemów ze zrozumieniem co za co odpowiada. Ogólnie ma swoje małe minusiki, ale nie ma tego na tyle i nie są na tyle poważne, żeby tutaj pisać o tym.
4,1
~bartek442
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Po przejechaniu 100 tysięcy kilometrów mogę śmiało powiedzieć, że jest to dobry samochód. Z awarii po 6 latach padł oryginalny akumulator i tarcze do wymiany, poza tym kosmetyka. Ostatnio czytam w internecie wiele negatywnych opinii o VW i uważam, że to czarny PR nakręcany przez konkurencje. Silnik pracuje dość głośno jak na benzynę, ale nie je oleju, jest bezawaryjny i ekonomiczny. Nie dajcie się nabrać ''znawcom'' z internetu bo w pewnym momencie sam miałem odczucia z pogranicza schizofrenii czy na pewno mój samochód to Golf 1.4 TSI skoro nadal jeździ i zacząłem doszukiwać się w nim rzekomych mankamentów w serwisie.
4,3
~dino
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Jeżeli ktoś nie ma uprzedzeń to auto warte uwagi. W porównaniu do poprzednich generacji znaczny postęp w jakości materiałów jak i samym wykonaniu choć Mazda 3 wydaje się być lepiej spasowana (nic nie telepie się w środku). Niestety znaczek VW w dzisiejszych czasach to obciachach (wieśwagen, przedstawiciele handlowi itd) dlatego pomimo zalet nie zdecydowałbym się na ponowny zakup auta ze znaczkiem VW. Teraz to prestiż źle rozumiany. Auto bardzo lubiane przed złodziei także nie zachęca do zakupu.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW 2008-2012
7,4
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
W trasie jadąc 120 spalanie nie przekracza 6,8, na dłuższym odcinku bez żadnych zatrzymań przy prędkości 80-90 da się nawet zejść do 5,8. W mieście minimalne spalanie to ok. 8,4 - jeżdżąc dynamicznie, ale eco :) Szarżowanie od świateł do świateł spokojnie da wynik nawet 14 l. Jak na benzynę to w trasie spalanie bardzo zadowalające (choć chcąc jeździć powyżej prędkości autostradowych trzeba się liczyć z bardzo dużym wzrostem), w zakorkowanym mieście polecam nie patrzeć na wskazania komputera - tragedia :p
5,4
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Da się nim jeździć oszczędnie ale nie jest to zbyt komfortowe. Najniższe spalanie uzyskałem jadąc w nocy bez żadnego ruchu , wyłączona sygnalizacja świetlna gładkimi asfaltami w południowych Czechach ,tempo niezbyt pośpieszne bo noc, lasy a 2 dni wcześniej znajoma spotkała się na drodze przez las z sarną więc byłem wyczulony.Chłodne powietrze tak jak lubią małe turbo benzynki. Niskie zużycie da się uzyskać tylko na drogach "motocyklowych" ekspresówki i autostrady to ok 7-8 litrów. Miasto to cos czego nienawidzi ten silnik i ja też więc widok dwucyfrowy nie dla mnie i jeżdzę tylko gdy muszę.
7,1
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM 90kW
Bardzo miłe zaskoczenie po przesiadce z 1,9 TDI PD 100 KM w Golfie IV, spodziewałem się czegoś gorszego a tu tylko średnio 1,5 litra więcej niż TDI.(tyle że benzyny). Jest haczyk - nigdy tego nie stosowałem bo 15 lat ujeżdżałem Diesle, w tym silniku ogromne oszczędności daje jazda na "luzie"(oczywiście w granicach rozsądku) a nie hamowanie silnikiem.Auto ma bardzo małe opory toczenia co pozwala na przejechanie długich odcinków bez straty prędkości.Zmieniłem przyzwyczajenia i o litr lub półtora mniej pali.Najgorzej sytuacja wygląda w korkach i na światłach gdzie więcej stoimy niż jedziemy - 10 km przez ścisłe centrum miasta ok.10 skrzyżowań ze światłami i wynik 8,2 litra.To moje wnioski po skromnych 16 tys.przebiegu

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d