Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1396 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Liczba cylindrów 4
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Golfinowy
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW
Auto kupiłem na swój pierwszy wóz w życiu, mimo 14lat auto spisuje się bardzo dobrze, przejechałem już 13 000km bez żadnej awarii. Auto każdy serwis miał robiony na czas, a wymianę rozrządu przy 106 000km. Golf 6 świetnie spisuje się na instalacji gazowej od firmy STAG. Średnie spalane LPG wynosi ok. 8l/100km (na odcinku 10km poza miastem + 8km w mieście). Przy dynamicznej jeździe. Jedyne co jest w aucie uciążliwe to brak wystarczającej mocy do wyprzedzania. Przy wymijaniu pojazdu przed sobą obowiązkowa redukcja lub rozpęd z większego dystansu.
4,6
~JAREK
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW
Witam, Kupując auto kierowałem się opiniami w internecie i uważam z biegiem czasu że dobrze zrobiłem. Opinie były pozytywne i użytkując auto jestem zadowolony z zakupu. Silnik sprawuje się bardzo dobrze, spalanie w mieście około 8l/100 km. Jak stoję w korkach i włączona klimatyzacja to pokazuje średnie spalanie na poziomie 15l/100 km ale to jest zupełnie normalne przy takim trybie jazdy. W trasie natomiast zupełne zaskoczenie bo nie przekraczając prędkości 110 km/h na autostradzie spala 5,5l/100 km. Silnik pracuje bardzo ładnie cicho i wewnątrz na wolnych obrotach prawie go nie słychać. Wszystko w tym aucie jest na plus, jedynie co mnie niepokoi to karoseria, która jest bardzo delikatna. Szczególnie chodzi mi o ekologiczny lakier wodny jaki jest w nowych autach. Taki lakier rysuje się od patrzenia na niego "dosłownie". W takim przypadku myjnie automatyczne mogą z czasem "zabić" taki lakier.
4,7
~Marcin Tomczak
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW
Kupiłem samochód z najsłabszym silnikiem,który jest dla mnie wystarczający, więc nie mogę marudzić na dynamikę. Nigdy się nie popsuł. Nie wymieniłem do tej pory nawet jednej żarówki.Jeżdżę rozważnie, zgodnie z przepisami.Zawieszenie jest jak nowe. Dwa razy wymieniłem klocki hamulcowe przednie,raz tylne i raz cały komplet tarcz hamulcowych po 120tys km przebiegu. Wnętrze wygląda jak nowe, włącznie z kierownicą, jedynie mechaci się lewy brzeg fotela kierowcy.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW 2008-2012
7,5
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW
Przy spokojnej jeździe można ekonomicznie dojechać do celu. Mało skomplikowany silnik dla mniej wymagającego kierowcy. Dobrze zestopniowana skrzynia biegów. Na 5 biegu przy 2500obr/min jedziemy równe 100km/h. Kiedy trzeba rozsądnie wyprzedzić niestety redukcja do 4 lub nawet 3. Na 5 biegu trzeba mieć naprawdę długą pustą prostą ;-) Reasumując przy dość dynamicznej jeździe: Autostrada prędkości 130 - 170 średnio zmieści się w 7,5L Miasto średnio zakorkowane potrafi dobić do 8.5L Trasa z mniejszymi miejscowościami po drodze i prędkości do 100km/h można przejechać na 5,5L paliwa.
6,5
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW
niewielki ale bardzo elastyczny silnik (1,4 80KM) nie brakuje mocy w mieście, na trasie nie obciążony radzi sobie bardzo przyzwoicie, po załadowaniu 5 osób i bagażu przeciętna mobilność. bardzo solidnie wykonane wnętrze, ciche nic nie trzeszczy, nie piszczy, dobre wyciszenie jak z auta wyższej klasy. zawieszenie twarde sprężyste daje dużą kontrolę nad kierunkiem jazdy w zakrętach. za niewielkie pieniądze można zamówić bardzo bogate wyposażenie (łącznie z park-asist, samoczynne parkowanie 600zł) podsumowując, fajne autko rozsądne pieniądze bardzo fajna jazda
6,5
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.4 80KM 59kW
Silnik ekonomiczny, przy zachowaniu zdrowego rozsądku, hamowania silnikiem oraz płynnej jazdy do max 90km/h bez problemu udało się osiągnąć spalanie 5 L / 100km. Silnik żwawy w górnym zakresie obrotów

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d