Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Całokształt - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Phlox
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Kupiłem je używane przez 3 lata z pzebiegiem 50 tys. Wypowiem się jako użytkownik auta głównie po mieście + 2 większe trasy w roku. Bardzo obawiałem się o awaryjność silnika jednak nic z tych rzeczy. Ogólnie przez 2,5 roku nie przydarzyła mi się praktycznie żadna usterka. Jedynie naprawa wachacza za 100zł. A tak samochód jest praktycznie bezobsługowy. Oleju praktycznie nie zjada. A silnik był dosyć mocno obciążony w trasie, jazda z prędkością maksymalną (200km/h na liczniku, czyli realnie w okolicach 185km/h) przez 2 godziny nie sprawiła, że powstał ubytek oleju. Wybrałem się w nim w trasę na Bałkany przy upałach rzędu 35-40 stopni, prędkość autostradowa cały dzień, temperatura oleju trzymała się w okolicach 90-98 stopni, oleju także nie ubyło. Wymiana tylko przy przeglądach bez uzupełniania. Samochód bardzo zrywny, w mieście tak naprawdę nic więcej nie potrzeba - rusza bardzo dynamicznie. Mocy zaczyna brakować w trasie przy prędkościach pow. 120-130km/h wtedy faktycznie przydałoby się kilkadziesiąt KM więcej przy wyprzedzaniu. Samochód w mieście nie jest ekonomiczny, spalanie w okolicach 8 litrów to normalka, a przy dynamicznej jeździe nawet 10. W trasie bardzo szaleć się nie opłaca, przy maksymalnej prędkości pali 19 litrów, optymalne jest licznikowe 140-150 km/h, wtedy spalanie jest 6,5-7,5 litra. Najlepsze spalanie osiąga się jeżdząc pomiędzy wsiami lokalnymi drogami, wtedy przy płynnej jeździe 50-80km/h spala w okolicach nawet 4litrów, Sam silnik potrafi wydawać niepokojące dźwięki od kiedy go mam. Czasami przy uruchamianiu, czasem przy ruszaniu. Generalnie leję do niego PB98 i wtedy wszystkie dźwięki znikają, a silnik bardzo ładnie pracuję. Komfort prowadzenie, warunki jezdne oceniam 10/10. Wykończenie wnętrza też wysoko oceniam, nic nie skrzypi, jakość materiałów wysoka.
4,9
~Marczun
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Golf jest od zawsze w dziejach wspolczesnej motoryzacji wyznacznikiem i wzorem w klasie Compact , rowniez szosta generacja nie zawiodla . Chcialem Audi A3 ,ale pomyslaem ,ze za Prestiz trzeba doplacic , a praktycznie to samo auto mam w innym , wcale nie gorszym opakowaniu za duzo mniej . Jezdze samochodem , nie prestizem . Nie widze konkurencji dla Golfa . Wybor Corolli czy Francuza to kwestia gustu i potrzeby chwili ,a Golf byl , jest i bedzie , bez wzgledu na mode . Jak dobra zona , czasem jest szarawo i nudno ale w ogolnym rozrachunku ... sami wiecie :)
4,4
~Hymer
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Na początku użytkowania auta byłem zqchwycony przewagą VW nad konkurencja w klasie kompaktów. Wyciszenie, zawieszenie, silnik,jakość wykonania na wysokim poziomie. Z biegiem czasu zaczęły denerowowć niektóre nie przemyślane rozwiązania VW. Można by oczekiwać więcej po Golfie, zwlaszcza nie które rozwiązania nie wytrzymują biegu lat.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2012
6,6
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Jeżdżę tylko po mieście Warszawa. Instalacja Vialle LPDI. Wtrysk w fazie ciekłej, wiec nie ma parownika i żadnej konfiguracji, wszystko robi komputer auta i oryginalne wtryskiwacze. Auto odpala zawsze na gazie. Silnik na gazie jest nie słabszy niż na benzynie, może nawet nieznacznie mocniejszy. Zbiornik w miejsce koła zapasowego. Po zatankowaniu przejeżdżam 550km. Instalacja droga, ale bardzo fajna. Nie trzeba jeździć na żadne regulacje. Wlew gazu w pobliżu wlewu paliwa. I co najważniejsze ta instalacja działa bez problemu w aucie z DSG. Przejechałem już około 60 tys. km.
5,8
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Jeżdżę Golfem VI 1.2 TSI od 9 miesięcy. Przy jeździe do 120 km/h, 50 km po trasie szybkiego ruchu, 35 km dwupasmówka ze światłami, 15 km miasto minimalne średnie spalanie wyniosło 5,2 l/100km. Przy bardzo ostrożnej jeździe do 90 km/h pomiędzy miastami, po mniejszych miejscowościach (odległość 50 km), minimalne spalanie wyszło 4,4 l/100km. Przy jeździe autostradowej 170 km/h, spalanie wyszło 7,8.
5,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Co do oszczędności, to zużycie od 5,5 do 6,2 średnie przy jeździe mieszanej i łagodnej i dynamicznej. O tyle autko dobre, że da się jeździć ekonomicznie ze względu na pojemność, a turbinkę można ożywić, gdy trzeba.

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 5d