Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500-4500 obr/min
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPFI)
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW 2010-2012
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW
Właściwie rocznik 2009, ale nie bylo opcji wyboru 3D, dlatego piszę tutaj. A więc: Rewelacja przy dłuższych trasach, w trasie o długości ok. 150 km i jeździe 100-120 km/h spalił 5,8l; jednakże 160 koni robi swoje i pokazuje to dobrze w mieście, przy jeździe na zimnym silniku „po bułki” nie zszedłem nigdy poniżej 11 l, natomiast nacodzień pokonuje 10 km autostrady i trochę stoję na światłach, przez co palił minimalnie 7,1. Przy jeździe 90 km/h 2000 rpm, pali nawet 4l. Reasumując jest to raczej auto do szybkiej jazdy, oszczędne jeżdżenie jest naprawdę męczące, ale spokojnemu kierowcy spali te 6,0l.
10,0
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW
Co do spalania to lepiej się nie wypowiadać. Bardzo trudno jest zejść poniżej 10litrów w mieście. Mieszkam w 3mieście i średnie spalanie po mieście wynosi ok. 9-11 litrów. Sporo robię też tras Wawa-3city i Toruń-3city. Na trasie ok. 90 km/h pali 8litrów, autostrada (powyżej 140km/h) 12 litrów. Odnośnie osiągów to nie ma co narzekać, prędkość maksymalna 235 na obwodnicy czyli 15 więcej niż podaje producent. No ale podaje też mniejsze spalanie:) Przez 1/2 roku zrobiłem 26 tysięcy więc powoli zastanawiam się czy nie warto było kupić diesla :)
8,2
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW
Auto bardzo wrażliwe na wciśnięcie pedału gazu. Spalanie w trasie : Minimalne 5.9l na 6 biegu bez szturchania gazem prędkość 90-120 (w zależności od uniesienia) 7l przy normalnej jeździe bez starania sie o ekonomię ( 110-130km/h) 8.5-9l 140-150km/h

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 3d