Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf VI Hatchback 3d

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana po raz pierwszy na wystawie w Paryżu w 2008 r. szósta generacja Volkswagena Golfa produkowana była w latach 2008-2012. Pierwotnie debiut Golfa szóstej generacji planowano na 2010 rok, jednakże przesunięto go ze względu na kiepskie wyniki sprzedaży poprzednika. Nowy model miał z nim kilka elementów wspólnych, m.in. platformę podłogową (VW Group A5 PQ35). Najistotniejsze zmiany dotknęły jednak sylwetkę auta, którą gruntownie przeprojektowano. Głównym projektantem Golfa VI był Walter de Silva. Na rynku północnoamerykańskim przywrócono modelowi nazwę Golf. Samochód zdobył szereg nagród – triumfował m.in. w plebiscycie World Car of the Year 2009. Poza hatchbackiem w ofercie modelu były także odmiany kombi, Plus, sedan (Jetta) oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4201 mm
Szerokość 1779 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 420 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,4
~Kamil
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 2.0 TSI GTI 210KM 154kW
Bardzo fajne autko, jestem mile zaskoczony nim. Oczywiście mankamentem 2.0 TSI jest niestety "problem olejowy" .. po naprawieniu fabrycznej usterki nie trzeba się bać, że można zatrzeć silnik. Moc podniesiona do 270 i jak dla mnie to jest optymalna granica przy przednim napędzie. Samochód przed podniesieniem mocy był bardzo dynamiczny i wyrywał się aby dać więcej i więcej, wiadomo przy podniesieniu mocy pojawia się lekki problem przy przy trakcji ale radzi sobie znakomicie, bo już na trzecim biegu można już spokojnie odchodzić. Jak dla mnie warte polecenia ale jednak trzeba patrzeć przy tych wersjach silnikowych na "problem olejowy".
4,5
~Łukasz
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW
Auto godne polecenia. Przyjemność z jazdy, niezawodność. Auto dla dla "młodych gniewnych" - świetne osiągi, ale również dla starszych, którzy preferują jazdę spokojną i oszczędną. Bardzo dobrze przyspiesza, auto jest świetnie wyciszone, trzyma się jezdni, bardzo dobre hamulce, a także jakość systemy nagłośnienia
3,8
~VWFTW
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 2.0 TSI GTI 210KM 154kW
Samochód bardzo fajny, szkoda że po ukończeniu się gwarancji musiałem najpierw wymienić rozrząd a po przejechaniu 250km zatarł się silnik. Firma VW nie uznała tego za wadę fabryczną i pokryli tylko część kosztów wymiany silnika na nowy, oraz nie wiedzieli co było przyczyną awarii.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf VI Hatchback 3d
7,2 – 11,1
l/100 km
5,2 – 5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW
Właściwie rocznik 2009, ale nie bylo opcji wyboru 3D, dlatego piszę tutaj. A więc: Rewelacja przy dłuższych trasach, w trasie o długości ok. 150 km i jeździe 100-120 km/h spalił 5,8l; jednakże 160 koni robi swoje i pokazuje to dobrze w mieście, przy jeździe na zimnym silniku „po bułki” nie zszedłem nigdy poniżej 11 l, natomiast nacodzień pokonuje 10 km autostrady i trochę stoję na światłach, przez co palił minimalnie 7,1. Przy jeździe 90 km/h 2000 rpm, pali nawet 4l. Reasumując jest to raczej auto do szybkiej jazdy, oszczędne jeżdżenie jest naprawdę męczące, ale spokojnemu kierowcy spali te 6,0l.
10,0
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 1.4 TSI 160KM 118kW
Co do spalania to lepiej się nie wypowiadać. Bardzo trudno jest zejść poniżej 10litrów w mieście. Mieszkam w 3mieście i średnie spalanie po mieście wynosi ok. 9-11 litrów. Sporo robię też tras Wawa-3city i Toruń-3city. Na trasie ok. 90 km/h pali 8litrów, autostrada (powyżej 140km/h) 12 litrów. Odnośnie osiągów to nie ma co narzekać, prędkość maksymalna 235 na obwodnicy czyli 15 więcej niż podaje producent. No ale podaje też mniejsze spalanie:) Przez 1/2 roku zrobiłem 26 tysięcy więc powoli zastanawiam się czy nie warto było kupić diesla :)
5,2
Volkswagen Golf VI
Hatchback 3d 2.0 TDI-CR DPF GTD 170KM 125kW
Samochód po chip tuningu (aktualnie 205km 470nm). Najniższe spalanie które udało mi się osiągnąć to 3.6l/100km na trasie 200km (wg komputera pokładowego który oszukuje średnio o 10%). 1000km na baku w mieście do osiągnięcia. Przy tych osiągach, według mnie spalanie jest więcej niż akceptowalne.

Usterki Volkswagen Golf VI

Liczba wpisów: 19
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przeniesienie napędu
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2013
  • układ napędowy
Silnik 1,6 TDI DSG 7 Gdy puszczam hamulec nie rusza płynnie- trochę ruszy i się zatrzymuje. A czasami w ogóle nie rusza, dopiero jak się doda gazu trochę. Podczas szybszego ruszania szarpie delikatnie. Kiedy podjeżdżam pod górkę na niskich obrotach słychać takie pukanie- im większe obciążenie silnika (niskie obroty, niska prędkość) tym głośniej i częściej puka. Podczas wyprzedzania na wysokich obrotach zamiast przyśpieszać obroty falują- tak jakby ślizga się sprzęgło. Druga sprawa- przy wysokich obrotach silnika z jego wnętrza wydobywa się dźwięk jak z grzechotki- taki klekot. Słyszałem że te silniki tak mają. Niedawno kupiłem auto- poza tym wszystko jest bez zastrzeżeń.
Problem rozwiązany
2 komentarze
swieci na stale kontrolka silnika. Czasami po paru dniach gasnie.
  • Volkswagen Golf VI Variant 1.4 TSI 122KM 90kW 2009-2013
  • silnik
W logu komputera pojawia sie komunikat typu "System too Rich at Idle" Fault Priority: 0, Fault Frequency: 9 Mileage: 36206 km, Time Indication: 0 Date: 2027.14.06, Time: 06:59:09 RPM: 756 /min, Load: 20.0 % Speed: 11.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 23.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 14.351 V W serwisie stwierdzili, ze to nic powaznego. Chwilowo zbyt bogata mieszanka w jednym z cylindrow. Po korekcie ustawien przez pol roku bylo OK, teraz usterka pojawia sie znowu. Czy ktos mial podobne problemy?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Volkswagen Golf VI Hatchback 3d