Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~WojtekS2008
Volkswagen Golf V
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Dobrze wyposażony, pakowny, niebrzydki samochód. Auto mogące być partnerem w wielu sytuacjach. Ogólnie pisał bym o nim same superlatywy gdyby nie... awarie. Ogólnie, zakupiłem samochód z "pewnego źródła" i wiem że poprzedni właściciel jeździł 5 lat i nie miał problemów, czekały one na mnie. A zaczęły się przy przebiegu 180tys. Po zakupie wymieniłem dwumas, wtedy jeszcze profilaktycznie, chociaż jego żywot dobiegał końca. Dodatkowo zrobiłem profesjonalnie cheep tuning, który nigdy nie był uznany za powód problemów o których będę pisał. Największą bolączką są słabe panewki w tym silniku (BXE), czytałem o tym sporo, miałem dwóch znajomych którzy mieli te silniki i nawet nie wiedzieli że może w nich być taki problem więc postanowiłem nie zmieniać profilaktycznie. I to był błąd bo przy 220tys, bez ostrzeżenia wał wyszedł bokiem. Była jeszcze historia z zerwanym paskiem rozrządu, po 50tys od wymiany itp. Założony nowy dwumas, również miałem wrażenie że podczas zapalania nie tak powinno wyglądać wyważenie ale ta historia może być udziałem mechanika, czego nie można było udowodnić. Najbogatsze wyposażenie dawało komfort niczym w samochodzie z wyższej klasy i to sprawiało że jazda była przyjemnością. Robiłem 30tys rocznie a apetyt na paliwo był skromny.
4,6
~Filipunio98
Volkswagen Golf V
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Świetny samochód, który nigdy mnie nie zawiódł! Pomimo kompaktowych rozmiarów Golf potrafi bez problemu pomieścić 3 (na siłę 4 :) ) dorosłych pasażerów wraz z bagażem, zaś koszty samej trasy, dzięki spalaniu na poziomie 4,5-5,5 litra na 100 km są bardzo niskie. Samochód dzięki małym rozmiarom (jak na kombi) oraz dużej zwrotności nadaje się równie dobrze na miasto. Przez 2 lata użytkowania musiałem wymienić jedynie chłodnice. Do minusów niestety musze zaliczyć średnią pewność w zakrętach oraz kilka skrzypiących elementów.
3,8
~Jorge
Volkswagen Golf V
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
byłem szczęśliwym posiadaczem VW passata B4, B5, B5fl, bory, golfa IV, Touran-a, polo III, New beetle, Seata altea. Poza Polo wszystkie z innym kodem silnika i wszystkie to 1.9 TDI żaden z nich nie sprawiał żadnego problemu jeżeli chodzi o silnik jakieś drobne sprawy związane z eksploatacją, każdy z nich przy sprzedaży miał ponad 200 niektóre pod 300 tys. km. Oleje zmieniałem co 10 tyś a nawet wcześniej oczywiście zgodne ze specyfikacją. Obecnie jeżdżę golfem V 1.9 kombi i też na silnik nie narzekam, pracuje perfekcyjnie jak na swoje 320 tys. Za to podzespoły a szczególnie blacharka to katastrofa. Proponuję tylko pewne, zadbane i niewyjeżdżone egzemplarze. I trzeba pamiętać że nie istnieją oleje long life trzeba zmieniać olej co 10 tys- chytry 2 razy traci.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Golf V
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Rocznie pokonuje ok. 30 000 km i chciałbym podzielić się moimi wynikami spalania. Moja codzienna droga do pracy to 20 km przez drogi gminne gdzie poruszam się z prędkością 60-80 km/h wtedy spalanie wynosi ok. 4,4 l. Kolejne 30 km do jazda drogą ekspresową z prędkością 120 km/h wtedy spalanie zwiększa się do 5,2 l. Średnia po przyjeździe do pracy to 4,8 l. Przy jeździe z prędkością autostradową 140 km/h średnie spalanie to ok. 6,0 l, natomiast przy pedkości 160 km/h spalanie 6,7 l. Podane wyniki pochodzą z komputera pokładowego i w rzeczywistości trzeba do tego dodać ok. 0-,3-0,4 litra wtedy uzyskamy realny wynik.
5,1
Volkswagen Golf V
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Na baku robię ok. 900-1000 km i wtedy wyliczam sobie realne spalanie. Komputer zaniża o jakieś 0,4l. Jeżdżę oszczędnie non stop na wskazaniu chwilowego spalania, żeby kontrolować nacisk na pedał gazu. Nigdy nie udało mi sie zejść poniżej 4,7l. Przy codziennych dojazdach do pracy 70km w obie strony drogami wojewódzkimi, prędkość w zakresie 60-100 km/h średnio pije 5,3-5,5 l/100km - wszystko w zależności od pogody: wiatr, deszcz, temperatura.
6,1
Volkswagen Golf V
Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW
Spalanie samochodu z tym silnikiem uzależnione jest w dużej mierze od umiejętności kierowcy. Trasa przy pełnym obciążeniu samochodu to spalanie 6,0L/100 km. Spalanie 5.2L/100 km jest możliwe ale wyłącznie przy oszczędnej jeździe 90-100km /h

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Kombi