Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Daro999
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Samochód uniwersalny, nadaje się do miasta, do codziennych dojazdów do pracy jak i na wyjazd na wakacje. W środku nie ma zbyt dużo miejsca ale jak na kompakt jest ok - 4 osoby się mieszczą + mały bagaż. Bardzo dobra ergonomia i widoczność. Największy plus tego auto to silnik - daje dużo frajdy z jazdy i mało pali. Plastiki w środki solidne, nie skrzypią, nie łuszczą się mimo dużego przebiegu i upływu lat. Fotele wygodne, fajnie trzymają podczas dynamicznej jazdy na zakrętach. Komfort jazdy nie powala, ale nawet po 10h jazdy nie czuje się zmęczenia. Prowadzenie w zakrętach bardzo dobre, nie jest to focus ale lepiej od Astry czy Citroena C4. Największą wadą tego modelu jest konstrukcja karoserii, przez głupie rozwiązania pewne miejsca są mocno narażone na korozję. Co ciekawe auto ma jeszcze oryginalną dwumasę, turbo i wtryski.
2,9
~Don Pablo
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Generaline auto robi bardzo dobre wrażenie - niestety tylko pierwsze. Poza psującymi się na potęgę wtryskami, to przez 5 lat musiałem zrobić: Uszczelka pod głowicą + PĘKNIĘTA głowica, turbina (przeładowana i zapchane łopatki geometrii) - koszt łączny samych tych napraw to jakieś 4-5 tys. o pozostałych rzeczach typowo eksploatacyjnych nie będę wspominał, ale one również kosztują. Przez ten czas auto kosztowała mnie ponad połowę tego ile za nie dałem, a nie daje tyle radości ile można by było oczekiwać po pierwszym wrażeniu. Komfort znośny (o ile podróż jest maksymalnie do 300-400km - później mordęga), skrzynia dobrze chodzi, ale już po 200 tys. km zaczyna w niej jakaś zębatka szumieć i pewnie wnet polegnie. Miał być dobry wół roboczy a wyszła skarbonka bez dna. Porównując z wcześniejszymi autami jakie miałem (Daewoo Espero i Kia Rio II) NA PEWNO NIE KUPIŁBYM PONOWNIE AUTA Z TYM KONKRETNYM SILNIKIEM. Przy zmianie auta unikajcie proszę was tego silnika - oszczędzicie sobie nerwów i zdrowia. Następnym wyborem będzie zdecydowanie coś spoza grupy VAG.
4,5
~toja
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
auto ogólnie dobre, zadowoli każdego, próżno porównywać do astry/megane/civica/corolli/aurisa (tymi miałem okazję jeździć astra/megane/corolla - służbowo)wersja sportline (15mm obniżone, kubełki masa dodatków) nie męczy długą jazdą, duuuużo miejsca w środku, oszczędne, wdzięczne, 2.0 tdi - zapas mocy nawet w 4 osoby z bagażem, chce się do niego wsiadać, dołożyłem sporo kasy po kupie w sumie z 5 tyś jednak teraz przez 16 miesięcy spokój, ludzie nie bójcie się silnika 2.0 tdi jest ich z 8 rodzajów a golf posiada ten jeden z najlepszych model BKD, naprawde polecam ale TYLKO sprawdzone i zadbane egzemplarze!!! a teraz o wadach ;) mały bagażnik, poprostu porażka i tyle, słupki z przodu trochę zasłaniają, obniżone zawieszenie to pomyłka na nasze drogi, uszkodzony zderzak z przodu i to 2 razy, zerwane osłony z pod spodu za niski i tyle,skrzypi konsola środkowa (stosunkowo proste do wyeliminowania, wystarczy 2h i trochę taśmy z gąbką :D ), dziwne problemy z klimą to sie nie włącza to nie odprowadza skrolpin etc niezbyt kosztowne jednak uciążliwe, stuki w zawieszeniu (raczej nie do wyeliminowania) no i zamarzające drzwi (może tylko u mnie ;/)Ogólnie polecam to dobre auto, brakuje im do klasy premium jednak nie wiele, w domu jest bmw e90 oraz volvo s60, wiem co mówie ;) POLECAM ZADBANE EGZEMPLARZE Z MOTOREM 2.0TDI !!!!
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Jeżdżę raczej ekonomicznie, ale w miarę dynamicznie - hamowanie biegami, szybkie przyspieszenie z utrzymaniem prędkości na delikatnym gazie. Na zimówkach 205/55/16 chciałem zobaczyć do ilu zejdzie najmniej - przy 80-90 na trasie spalił 4,3l! Na trasie ~130 km z miasta do miasta (w tym przejazd przez Wrocław) przy ~120 - 130 km/h na prostych średnio wychodzi koło 5l, latem na 225/40/18 ok. 5,6l. Największe spalanie było na 18" letnich na autostradzie, gdzie bez przerwy nie schodziłem poniżej 200 km/h. Po 6 tys. km 30/70% miasto/trasa średnia 5,9. Wszystkie dane odczytane z komputera, ale przy dłuższych trasach niż jazda po mieście wyniki raczej się pokrywają z rzeczywistością.
7,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
W porównaniu do poprzedniego golfa v 1.9 105 km to jest smok , 1.9 miałem podciagnietego na 130 km oczywiście hamownia z wykresem to palił przy deptaniu max 6,5 litra . Te 140km w obecnej Piątce się chowa i dużo sobie potrafi chlapnąć . Za to 4x4 bajka w zimę :)
7,3
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW
Wizyty w warsztacie niestety częste (raz na pół roku trzeba się liczyć z wydatkiem 500-800 zł), ale samochód nadrabia to z nawiązką kosztem części, dostępną masą zamienników i co najważniejsze, spalaniem

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback