Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 GTI 200KM 147kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 GTI 200KM 147kW 2004-2008
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 GTI 200KM 147kW
Samochod swietny ale VW robi z ludzi baranow. To co pokazuje komputer nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. Srednie spalanie komp. na trasie przeklamuje o ok. 0.8-1 l/100km. Sprawdzalem tankujac pod korek na trasie przy kilkuset km. Z reszta predkosciomierz tez oszukuje (o 10%). Przy 100km/h na zegarach, na gps mam 90km/h, a przy ponad 260 -faktycznie jest 235- z reszta jest to Vmax. ...a wtedy wychodzi, ze nie pali 7,5 przy 100km/h tylko 8,5 przy 90. W praktyce, przy normalnej jezdzie, spalanie na trasie (np. Lodz-Warszawa, centrum-centrum w weekend) wychodzi 9.5-10.5 (8,5-9.5 komp).
11,2
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 GTI 200KM 147kW
Samochod swietny ale VW robi z ludzi baranow. To co pokazuje komputer nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. Srednie spalanie komp. na trasie przeklamuje o ok. 0.8-1 l/100km. Sprawdzalem tankujac pod korek na trasie przy kilkuset km. Z reszta predkosciomierz tez oszukuje (o 10%). Przy 100km/h na zegarach, na gps mam 90km/h, a przy ponad 260 -faktycznie jest 235- z reszta jest to Vmax. ...a wtedy wychodzi, ze nie pali 7,5 przy 100km/h tylko 8,5 przy 90. W praktyce, przy normalnej jezdzie, spalanie na trasie (np. Lodz-Warszawa, centrum-centrum w weekend) wychodzi 9.5-10.5 (8,5-9.5 komp).
10,2
Volkswagen Golf V
Hatchback 2.0 GTI 200KM 147kW
MK 5 GTI z DSG, Na trasie z CUXHAVEN do ŚWIECKA na tempomacie przy 100 km/h 7,1 l/100km. Jest to najniższe spalanie jakie zanotowałem. Mniej to już jest chyba niemożliwe :), chociaż mam laczki 235/35/19" więc może na oryginałach by zszedł poniżej 7 :). Przy 120 km/h na tempomacie spalił 7,4 l/100km. W mieście przy jeździe w korkach i bardzo spokojnym ruszaniu 10,5 l/100 km. Przy normalnej jeździe w mieście w okolicach 13l /100km. Generalnie to auto nie ma nic wspólnego z ekonomicznością, ale za to rekompensuje to pięknym dźwiękiem silnika oraz mocą :)

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback