Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 2003 wprowadzono na rynek piątą generację Golfa. Samochód, poza tym że został stylistycznie odświeżony, to w rodzinie Golfów charakteryzował się także największymi wymiarami. Od roku 2005 wprowadzono na rynki europejski i amerykański odmianę sedan auta, pod wspólną nazwą Jetta (w Stanach Zjednoczonych Volkswagen Golf V oferowany był pod nazwą Rabbit). W roku 2006 natomiast Volkswagen przedstawił odmianę rekreacyjną Golf Plus nazwaną CrossGolf. W oparciu o Golfa piątej generacji stworzono także kabriolet-coupe Eos. Volkswagen Golf V nie do końca sprostał oczekiwaniom rynkowym niemieckiego producenta, toteż już w roku 2008, dwa lata wcześniej niż planowano zastąpił go model następnej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Roudi
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Generalnie auto jeśli się nie psuje - czytaj nie zgnoiłeś auta lub kupiłeś bezwypadkowe i zadbane, a sam nie oszczędzasz na aucie będzie dobrze. W środku miła atmosfera, dobre materiały, nie śmierdzące plastiki, jest solidnie. Wielkie brawa za wskaźnik temperatury, bo Mk 6 i cała reszta pochodnych VW już go nie ma, a w niektórych modelach trzeba zamówić zestaw wskaźników (o czym nawet nie każdy sprzedawca VW wie). Serwis - nie porozumienie wszystkie części eksploatacyjne to chińszczyzna np. filtr powietrza serwis 50zł, allegro 13zł ten sam!!!. Za 700zł nie licz na przeczyszczenie hamulców. Naciągactwo VW, kompetencje mechaników oceniam średnio jeśli idzie o zaawansowane konstrukcje. Choć TSI jest już kilka lat w produkcji jeszcze się uczą na kieszeni klienta.
4,0
~Matt D.
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
moja 2 opinia. Uwaga na roczniki 1.4 tsi 122KM wszystkich VW z okresu przed 01.06.2010 - wtedy zastosowano nowe napinacze.Serwis - żenujący. Strasznie naciągają ale żeby jeszcze robili. Byłem w Poznaniu na pierwszym serwisie 2 razy puknął w oponę , spr temp płynu chłodzącego wymienili mi filtr paliwa na chińszczyznę i 1500 zł.Pukało mi całą drogę do domu. Wróciłem, jakiś baran mi mówi co to jest rezonans a ja mu co to jest gwarancja i średnio mnie interesują jego wywody. Wpadli na pomysł że to pompa paliwa i .. ją wymienili!!!W wawie okazało się że to filtr paliwa zamiennik z Chin wpadał w rezonans - podłożyli mi ...\"gąbeczkę\" żeby nie pukał.Mógłbym tak godzinami o serwisach VW ale nie ma tyle miejsca....Reasumując Golf jest bardzo fajny dopóki niemiecki, od momentu jak wjeżdża do Polski narażony jest na polskie serwisy... Kiedy go kupowałem pan w salonie zdziwił się że mam otwieracz w podłokietniku bo często ginie jeszcze w Poznaniu -żenada...
3,2
~remond
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Jeżdziłem golfem 5 ponad rok, jeżdzilem również poprzednimi generacjami 3, 4. I niestety ale w nowych golfach widać dużą oszczędność, na każdym kroku, jak kupiłem golfa 4 w 2000 roku to było widać dopracowanie w każdym szczególe np lampki w osłonach przeciwsłonecznych, wnętrze nie było tak plastikowe. W nowych golfach widać obniżenie standardu , dogoniły a nawet przegoniły go takie modele jak fiat brava czy ford focus. Jest to przęciętny samochód z wysoką ceną. Nie spodobało mi się : głosny silnik, długo nagrzewa się wnętrze w zimie( klimatronik), biegi wchodzą precyzyjnie ale czuć jak by delikatny zgrzyt na 2 i 3 biegu, no i legendarne już, tandetne fabryczne nagłośnienie ( i nie wiem jak wyłączyć w nim to cholerne samo-podgłośnianie). Myśle nawet że opinie o golfach są mocno naciągnięte przez ludzi którzy nigdy nie jeździli lepszym autem
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2008
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Tu chyba jest najsłabiej. Silnik TSI miał być ekonomiczny. Niestety nie jest. Niemożliwe jest przy normalnej jeździe uzyskanie średniego spalania deklarowanego przez producenta. Spalanie na 100km jest co najmniej o 1,5L benzyny większe w każdych warunkach. Jeżdzę głównie poza miastem. Jakiś wpływ ma na to pewnie szerokość opon 205? Denerwuje ponadto znaczne przekłamywanie komputera pokładowego. Wskazywane przez niego średnie spalanie z całego baku jest w rzeczywistości o 0,2-0,4L wyższe na każde 100km.
6,9
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
6.0l/100 km - trasa 100 km, ok 90-110 km/h, mieszana 80% poza miastem po dotarciu (stan licznika>1500 km)(mierzyłem wielokrotnie, 6.0l/100 km - 6.2l/100km).....................5.4l/100 km - trasa 60 km, mieszana 80% poza miastem, 60-80 km/h VI bieg,po dotarciu (stan licznika>1500 km)(pisze tak szcz. ponieważ niektórzy są w stanie wpisać tu średnie z 5 km;-)..............................9.2l/100 km - zima, 70% miasto..............Średnio - 7.0- trasa 600 km (mierzyłem dwukrotnie po 600km) - mieszana - 75% poza miastem, reszta miasto KOMPUTER POKAZUJE DOKŁADNIE - SPRAWDZAŁEM STARYM SPOSOBEM CZYLI KALKULATORKIEM. Współczynnik Spalanie / Osiągi - prawie Magia;-) przeglądów jeszcze nie miałem ale bankowo zdzierają..siatka do bagażnika 188 zł - jaasne;)
6,9
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
6.0l/100 km - trasa 100 km, ok 90-110 km/h, mieszana 80% poza miastem po dotarciu (stan licznika>1500 km)(mierzyłem wielokrotnie, 6.0l/100 km - 6.2l/100km) 5.4l/100 km - trasa 60 km, mieszana 80% poza miastem, 60-80 km/h VI bieg,po dotarciu (stan licznika>1500 km)(pisze tak szcz. ponieważ niektórzy są w stanie wpisać tu średnie z 5 km;-) 9.2l/100 km - zima, 70% miasto. Średnio - 7.0- trasa 600 km (mierzyłem dwukrotnie po 600km) - mieszana - 75% poza miastem, reszta miasto KOMPUTER POKAZUJE DOKŁADNIE - SPRAWDZAŁEM STARYM SPOSOBEM CZYLI KALKULATORKIEM. Współczynnik Spalanie / Osiągi - prawie Magia;-)

Usterki Volkswagen Golf V

Liczba wpisów: 30
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Blokujace sie biegi (1-2-R) i ciagnie na wcisnietym sprzegle.
  • Volkswagen Golf V Hatchback 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2008
  • układ napędowy
Witam wszystkich, jestem posiadaczem od niedawna VW Golfa MK5 2.0TDI z 2004 z 6 biegowa skrzynia, od paru dni mam problem z blokujacymi sie biegami, 1, 2 i wsteczny jako tako wchodza ale przy wysprzeglaniu nie moge ich wybic, czasami pedal sprzegla nie odbija tak jak powinien, do tego dziwny objaw na 1szym biegu przy wcisnietym sprzegle auto nadal ciagnie (tak jakby sprzeglo nie bylo wcisniete ale nie zawsze taki objaw jest) Mial ktos podobny problem co to moze byc? Dodam ze plyn jest w normie nie wydaje sie zeby ubywalo, do tego wysprzeglik nie wydaje sie zapocony ale to tylko moje obserwacje … Jakies pomysly? Prosze o pomoc!
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf V Hatchback