Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Sz.
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Przejechałem nim w 7 lat 100.000 km. Służy głównie do dojazdów do pracy. Na trasie sprawuje się bez zarzutów. Cieszę się że nie ma dużo elektroniki, bo ta którą ma jest tragiczna: - światła stop - właśnie wymieniam 3 czujnik, - silnik klapy tylnej - mam 5 sek po otworzeniu zamka na otworzenie bagażnika, potem się zacina, - wiecznie świecąca kontrolka ESP i ABS, - ostatnio włączyła się kontrolka od poduszek, - wieszający się czujnik temp. na silniku, Inne wady - regeneracja turbiny, - regeneracja maglownicy, Plusy: - w sumie nigdy mnie nie zawiódł, jeśli się psuło coś - to pod domem :) Auto idealne na dojazdy do pracy, wbrew pozorom bardzo pojemny bagażnik.
1,0
~Pies
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Tani szajs psuje sie wszystko po kolei robisz jedno siada drugie turbo to tragedia skrzynia szkoda gafac blachy gnija niczym zwloki nigdy wiecej tego auta nawet za darmo niby tanie czesci ale gowno warte przereklamowany szajs dla januszy i grazyn wiozących sebixow i karyny dobre auto na roztrwonienie pieniedzy . Powinni zakazac uzywania tego samochodu ! Juz lepiej kupic rower niz golfa ...Oczywiscie fanatycy beda krytykowac opinie ale wiem co mowie jestem w posiadaniu tego szajsu i stanowczo odradzam zakup tego auta chyba ze jestes fanatykiem marki .
3,9
~Berlioz
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Naciągana 4 dla Golfa, auto ma swoje lata, potrafi sprawiać problemy, silnik względnie niezawodny i oszczędny, dobra skrzynia biegów i widoczność, słabe wyciszenie, nieźle zabezpieczona karoseria przed rdzą, choć obicia lakieru, szybko zamieniają się w rude plamy. Dziś auto dobre na dojazdy do pracy, względnie wożenie cegieł na budowę.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2006
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Spalanie rewelacyjne, po mieście w zimie ok. 6,5 l. Poza tym nigdy nie przekracza 6 l w trybie mieszanym. Najlepszy wynik to wyjazdy na wakacje - cztery osoby (w tym dwoje dzieci), pełen bagażnik - Trasa Zielona Góra - Świnoujście, klimatyzacja - niecałe 5 l, specjalnie sprawdzałem już trzeci rok z rzędu, a przecież najszybciej jechałem ok 150 km/h, srednio ok.120-130 tam gdzie się da :) na nowej ekspresówce. Pomimo że to kombi i silnik zaledwie 90 KM to wystarcza przyjemnej jazdy. Bardzo lubię jazdę swoim starym golfem :)
4,7
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Kiedy auto kupiłem od Turka w Holandii miał 320 tysi przebiegu. Podczas powrotu do kraju przy stałej prędkości po autobanie (tak do 100 na/h) i w Polsce od granicy do Łodzi po naszej stradzie na 47 litrach zrobiłem 1140km co daje 4,12 l/100. I to był max oszczędności. Na codzień robię 95% trasę (w pojedynkę,około 35km w jedną stronę, kilka obszarów zabudowanych po drodze i ograniczeń do 70. Dzisiaj po zatankowaniu równo 50 l i przejechaniu 1080km dał wynik 4,63 l/100. Nie ma znaczenia zima czy lato. Spalanie takie samo. Najwięcej wziął 5,3 jak śmigałem po naszych Tatrach w 3 osoby dorosłe i 2 letni synek. Ogólnie spalanie zajefajne jestem zadowolony jak na 13 latka i co ważne zrobiłem od ostatniej naprawy jakieś 40 tysi i nic prócz wiecznie przepalających się żarówek się nie zepsuło. Pozdrwaiam wytrwałych
5,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Autko dobre. Świetnie trzyma się drogi, amortyzatory delikatnie bujają samochodem, więc na dłuższych trasach łatwiej doprowadzić dzieciaki do snu. Jedyna zaleta polskich dróg. Przy ekonomicznej jeździe w mieście pali do ok. 5,5l, a w cyku mieszanym ok. 4,8-5l. Podczas kręcenia go powyżej 2500 obr/min. spalanie sięga 6l, więc jak ktoś lubi poszaleć będzie mógł sobie zrobić to dość tanio :D Co do problemów, to przez 3 lata żadnego mechanicznego nie było. Z elektrycznych to klamka ostatnio nie działa, więc trzeba bagażnik otwierać kluczykiem. Reszta elektryki ok. Reasumując, ekonomiczny samochód rodzinny w wieku do 10 lat i 15.000 zł.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Kombi