Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW 1999-2006
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
oskaju 1988 Ty debilem jestes... naprawde:) wez noga sie odpychaj jeszcze.... albo zamknij okna wylacz radio i sie nie ruszaj w aucie i jedz 20km/h tym golfem na 6 biegu to ci moze spadnie spalanie o 2 setki:| żalem sa tacy ludzie... jak hccesz bic rekordy minimalnego spalania to sobie kup auto z silnikiem od kosiarki albo VW lupo. piszesz glupoty.. takze drodzy czytelnicy nie sluchajcie tego. traasa 6-6.5 miasto 7 takie sa realia( 6 bieg jazda 140) a nie jakies 5.8 wogole nie wiem skad wyb ierzecie te dokladne wyniki... bo chyab sie ty,mi niedokladnymi komputerami nie kierujecie;P tylko pod korek i 100km pod korek. pzdr
6,4
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
Czytam wypowiedzi ludzi i sie od smiechu nie moge powstrzymac... To nie jest 90KM dieselek ze strego pasata czy golfa bez pompowtryskiwaczy... no ludzie jakim cudem wam spala 4litry albo nawet 5? jak chcecie na 6 biegu jechac 90km/h kpina.... chyba ze faktycznei tak jezdzicie ale to auta bym po was kupic nie chcial. Ja jezdze na trasie 120-140 nie przekraczam prz ywyprzedzaniu 2,8tys obrotow i minimalne spalanie na shell vpower disel mialem 5,8.. normalnie oscyluje na trasie w granicach 6.3 bez wlaczonej klimatyzacji. auto mam servisowane w VW i jest bez zarzutu... miasto waha sie okolo 7 litrow:] wiec jeszcze raz apeluje do tych pierdolowatych wypowiedzi "moj golf pali 4-5 na trasie" to niemozliwe:) kazdy servisant wam to powie. spalanie 6 litrow w tego typu silniku to bardzo dobry wynik. pozdrawiam
7,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 115KM 85kW
Przy jeździe dynamicznej po mieście (częste hamowanie i dynamiczne przyspieszanie) można się nie zmieścić w 10, najczęściej w mieście około 7,5 l, przy super oszczędnej jeździe 80-90 km h na trasie w-wa elbląg (bez robót drogowych) udało mi się osiągnąć 4.0 wg wskazań komputera, (musiałem wkurzać wszystkich kierowców, jazdą ślimaka). Najczęściej jak jadę spokojnie za wszystkimi w trasie wynik 4,6 - 5,1, na trasie warszawa - rzym 1800 km z bagażnikiem na dachu w jedną stronę 6,4, z powrotem 5,9 (jazda autostradami z prędkościami 110-130).

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Kombi