Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~AG
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Auto zakupione w 2014 roku, przy przebiegu 180000 (potwierdzonych w ASO), obecnie 240000 km, bez nie miłych niespodzianek i zapowiada się, że będę użytkował do samego końca. Do tej pory bez większego remontu, nie licząc kwestii oczywistych jak wymiana rozrządu, świec, olejów i płynów eksploatacyjnych, klocków hamulcowych. Auto nie porywa stylistyką, ale wygląd to sprawa drugorzędna, biorąc pod uwagę koszty eksploatacji, które są na naprawdę dobrym poziomie. LPG zamontowane zaraz po zakupie i jak na razie absolutnie żadnych problemów. Z wykończeniem wnętrza nie jest najgorzej, znam auta które pomimo tego ,ze uznawane są o klasę wyższą są wykonane na porównywalnym poziomie w kwestii spasowania i jakość materiałów. Pojazd wyjechał z salonu wariancie PACYFIC, różni się od standardu o szyberdach, 10 poduszek, climatronic i grzane fotele z przodu, że o ABS, ESP i pełnej elektryce szyb nie wspomnę, co jak na takiego 15 letniego przeciętniaka to całkiem sporo. Dręczą go usterki typowe dla tego modelu, klapa tylna i przednie nadkola w okolicy progów były już malowane. Jak każde auto ma swoje słabe i mocne strony. Jeśli ktoś trafi zadbany egzemplarz będzie bardzo zadowolony.
5,0
~Łukasz
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Posiadam ten model od 2009 r. Kupiłem go z przebiegiem niecałych 120 tyś i do dziś przejechałem zaledwie nieco ponad 80 tyś i nigdy mnie nie zawiódł i będę nim jeździł, aż się rozpadnie. Wiadomo gdzie nie gdzie rdza ale pomalowałem ostatnio całego i nówka salon. Silnik nigdy nie był remontowany nie licząc podstaw typu rozrząd, oleje i filtry i cewek łącznie ze świecami. Minusem może jest to, że mój akurat model ma problemy z paliwem 95 nie chce się zbierać na nim i wyskakują błędy, więc leje 98 i śmiga, aż miło. Zdarza się czasami, że na drugim i trzecim biegu przy delikatnej jeździe silnik troszkę szarpie i nikt nie wie czemu się tak dzieje. Układ jezdny bez zarzutu, zawieszenie w 90% mam oryginalne jeszcze z 2001 r!!! aż dziwne:D ale może dlatego, że po każdych większych dziurach i przez progi zwalniające przejeżdżam dosłownie na pół-sprzęgle ledwo się tocząc. Nie posiadam instalacji LPG bo jestem zdania, że gaz jest tylko do kuchenek :P wyposażenie mam najuboższe ale przynajmniej mniej rzeczy się może zepsuć OGÓLNIE BARDZO POLECAM JESTEM MEGA ZADOWOLONY Z TEGO MODELU!!! :D
2,5
~chro100wski
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
NIE POLECAM TEGO MODELU NIKOMU! Najgorszy wybór w życiu postanowiłem kupić samochód zawsze chciałem mieć golfa IV, a więc za kupiłem 1.6 105km po krótkim czasie wysiadł mi silnik, byłem u 3 różnych mechaników żaden nic niemógl zrobić, zarządziłem wymianę silnika, kupiłem nowy silnik od Golfa 1.6 16v 105km taki sam jaki był fabrycznie, ale również miałem takie nieszczęście, że i ten silnik wysiadł, zarządziłem kolejne wyciągniecie silnika i wstawienie nowego słupka i nowiutkich podzespołów, 2 razy robiona głowica, Wstawilem fajnie wszystko pięknie nagle nie chciał samochód współpracować z LPG, także myślę świetnie kolejny wydatek, kolejne pieniądze w błoto, ale w końcu udało się to zrobić, później kolejny problem olej gubił ciśnienie, samochód zaczynał się gotować po 30 sekundach jazdy temperatura rosła powyżej 90 stopni, no tragedia, samochód po połrocznym remoncie stanął na nogi jakoś jeździ ale koszt tego auta to średnio 8000 zł, ja wpakowałem w niego 16000 zł... a tu 1000 tu 200 tu 500 i się zebrało i żałuje tylko że kupiłem ten samochód jeszcze raz nikomu nie polecam.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2006
8,2
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Zimą przy włączonym Climatroniku t ryb ECONOM - bo jak się wyłączy to nie ma ogrzewania spalanie 11.5-12L (ŁÓDŹ) po mieście nie mniej niż 12km Silnik za słaby na Kombi. Ruszanie w ciągu na światłach żeby dotrzymać kroku innym i nie spowalniać trzeba go kręcić 3000-4000 obrotów przynajmniej. poniżej 2000 w ogóle muł (silnik po remoncie - przed remontem słabo w całym zakresie obrotów) na liczniku 190 000 km Ciągłe usterki silnika/dostrajania zapłonu, palące się cewki (150 / 1szt) pompy paliwa, łamią się podnośniki szyb elektr, problemu z immobilizerem. Generalnie ładnie wygląda,i jest wygodny. Dobrze trzyma się drogi, chociaż potrafi być pod sterowny na śliskiej nawierzchni. Na trasie powyżej 110 km/h zaczyna się hałas przy 130km/h obroty około 4000 głośno. Ani nie jest oszczędny, ani tani w naprawach. Na trasie
9,6
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Średnio spala poniżej 10 litrów, lekka noga - 9,2 w mieszanym, najwięcej - 11 z pełnym bagażem i włączoną klimą. Nie jestem przekonany co do włoskich podzespołów w silniku BCB czy wcześniejszych AZD, co serwis to opinia że na podzespołach Boscha lepsze (1.6 8V SR). Czasem lubi wywalić kontrolkę silnika, ale to przeważnie drobne sprawy. Zawór EGR upomniał się o czyszczenie po 200 tys. km. Myślę że silnik jest nieco zdławiony programowo żeby spełniał normę Euro 4, na wyższych obrotach zbiera się jak należy. Silnik lubi olej...
8,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Jeśli szukasz autka niezawodnego i oszczędnego to celuj w golfa 4. Ja mam kombi, przy jedynie 1,6 pojemności cudów nie ma - deptany po mieście albo ciągnący przyczepę spali 13 albo 14. Ale na trasie przy prędkości 80-90km/h zejdzie prawie do 6l na setkę! Tyle, że niewiele ma to wspólnego z jazdą - takie toczenie się.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
3,5
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Założona instalacja Zavoli Winner. Auto ma już swoje lata, ale silnik cały czas sprawny. Na lpg nie zmieniła się praca. Moc jest , przyspieszenie ok. Podobnie jak na benzynie najlepsze osiągi są po wkręceniu na 2-3 tys obrotów i przy prędkości ok 100 km. Jak na razie przelot mam 30 tys. na Lpg. Nic sie nie wydarzyło, przeglądy jedynie gwarancyjne.
4,5
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Założyłem instalację bardzo niedawno. Myślę, że wymaga jeszcze regulacji, ale jestem zadowolony. W VW podobno czułe są przepustnice i moduły silniczka krokowego więc muszę te elementy wyczyścić bo nierówne obroty miałem już przed założeniem instalacji. Ceny gazu rewelacyjne:) wreszcie tankowanie przestało mnie wkurzać. Polecam zakład w Poznaniu na Lutyckiej 97.
Volkswagen Golf IV Kombi