Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2006

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Silnik

Wybrane oceny

4,3
~Krzychu
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Kupiłem egzemplarz z 2001 r. z salonu polskiego z Poznania. Nie chciałem sprowadzanych diesli z m.in tego, że głównie jeżdżę po mieście. ceny paliw podobne o koszty ew. napraw nie porównywalnie mniejsze. jak na razie nie odmówił posłuszeństwa. Przez kilka lat miałem golfa 3 i gdy dobił do 18-stki to go dalej sprzedałem. Zadnej powaznej awarii, zjeździłem nim pół kraju i jedyne co wymieniłem (prócz rzeczy które trzeba co jakiś czas wymienić) to była cewka zapłonowa
4,5
~piotrekzc@poczta.fm
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
mankamentem tego auta jest bardzo delikatne wykończenie wnętrza,wszystkie elementy takie jak uchwyty do zamykania drzwi pokrętła od nagrzewnicy oraz inne drobiazgi powleczone są delikatną powłoką gumową i po jakimś czasie wszystko to wygląda fatalnie,pościerane,porysowane i do wymiany(przy normalnym użytkowaniu)
4,3
~(-_-)
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
jezdzimy nim z moja dziewczyna we 2 i wtedy jest super ...wygodny...super sie prowadzi...nie wiem czemu ludzie sie zachwycaja focusem...nie wiem!golf sie prowadzi poiprpstu super!gorzej jest ja juz musza jechac 4 osoby!!! mam 190 cm i jak ktos za mna siadzie to tragedia!podsumowujac: idealne auto dla 2 osob ...wtedy mozna jechac naprawda komfortowo!
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2006
6,8
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Początkowo po zakupie jeździłem nim ostro i kręciłem powyżej 4000, bo przy tym silniku nie można inaczej. Spalanie jednak powyżej 10 litrów LPG szybko mnie tego oduczyło. Okazuje się że motor całkiem nieźle się sprawdza przy niższych obrotach, ponieważ aktualnie staram się nie przekraczać 2500 i nie jestem wcale zawalidrogą. Teraz średnio pali 8,5. Nie zmienia to faktu że silnik ten do tak dużego auta nie pasuje i strzeżcie się go - żywot kończy po 200 000 km, a ostrzejsze przyspieszanie od obrotów poniżej 1500 jest nie możliwe. Optymalna prędkość dla niego to 70-90 km/h. Powtarzam - unikajcie tego silnika, jeśli nie był remontowany.
7,3
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Średnie minimalne spalanie: podane spalanie odnosi się do jazdy na odcinku około 100 km drogą mało ruchliwą z prędkością około 80-90km/h. Jazda płynna, ale czasem z wyprzedzaniem, redukcją biegów oraz światłami na skrzyżowaniach, korkami itp.. Oceniam, że można zejść do 6 l, ale przy stałej i płynnej jeździe, a to w PL jest raczej trudne do uzyskania. Średnie maksymalne spalanie: 8,5 l - przejechałem pełny bak paliwa raczej na odcinkach 10 do 30 km z średnią prędkością 30km/h. Była to częsta jazda po mieście z użyciem V biegu na odcinku 3 może 4 km z 15 km trasy. Zaznaczę tu, że i przy ciężkiej nodze pewnie bez problemu można osiągnąć wynik 10 l/100km. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 6,7-6,8l udało mi się osiągnąć na trasie z Niemiec przy stałych prędkościach 120-140km/h (średnią pokazał mi 94 km/h)z klimą włączoną w 40% na odcinku 650km. W przypadku trasy w Pl z Warszawy do Katowic moje wyniki to 7,2-7,8l/100km. Prędkość z jaką się poruszam to około 130km/h czasami nawet 150-160km/h (bardzo znikomy % trasy), a nawet i 60km/h. Wynik spalania zależy od warunków na drodze oraz używania klimy. Wieżę, że na wspomnianym odcinku można zejść poniżej 7l/100km, ale jazda powinna odbywać się do 110km/h z porywami do 120km/h. Pamiętajmy, że na tym odcinku trasy jest dużo ograniczeń do 70km/h oraz skrzyżowań z światłami. Proszę pamiętać, iż zużycie paliwa powyżej 130km/h dość mocno wzrasta tym bardziej jak trzeba autko często rozpędzać do tych prędkości czego winą są wspomniane ograniczenia, światła oraz często duży ruch na drodze. Tu również oceniam, że można osiągnąć wynik nawet 6,2-6,5l/100km, ale prędkość z jaką należało by się poruszać to około 100km/h. Ja osobiście tak nie potrafię - po pierwsze nie jestem przysłowiowym Emerytem, a po drugie samochody ciężarowe (TIR-y) by mnie wyprzedzały lub byłbym ich przeszkodą (wyobrażam sobie teksty na CB w śród kierowców hehehe).
6,4
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Podane wartości odnoszą się do jazdy w pojedynkę. Auto oszczędne ale przy 4 dorosłych osobach w aucie, wyprzedzanie do nie niedoścignione marzenie. Mało miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie, mam 195 cm wzrostu za mną to tylko 3 letnie dziecko się mieści :).

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Kombi