Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Jimi12
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Ostatni niezły golf. Kolejne jakby bez wyrazu, bez charakteru. Wszystkie samochody podobne teraz do siebie nie ważne jaka marka. Golf II, III, czy IV wyróżniały się, były charakterystyczne. V na ten przykład bez wyrazu, nawet nie pamiętam jak wyglądała. Ogólnie fajny miejski wóz i na trasę również. Z racji wieku gnicie, rdza, progi zeżarte. Lakier metalik bez uwag, stare dobre lakiery. Samochód przyjemny w użytkowaniu, taki towarzysz dnia. Na zakupy, na ryby, po grzyby lub na:) Eksploatacja tania, bo części tanie i pełno zamienników. Silnik 1,9 tdi nieśmiertelny. Oczywiście przy używanym dieslu i tak trza się liczyć z regeneracją turbo, pompowtrysków, dwumasu, w moim przypadku dwumas odpadł bo automat, ale za to automat do regeneracji. Jak ktoś pisał już. U mnie to był koszt 4000zł. Turbo 1300zł, pompowtrysk 800zł. I to wszystko, a jeszcze alternator szlag trafił. Ale jako całokształt oceniam bardzo pozytywnie. Samochód w miarę wygodny, dynamiczny, ekonomiczny w spalaniu. I mój dobrze wyposażony, chyba wszystkie automaty miały górne wyposażenie.
3,6
~lechulas
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Właścicielem auta jest mój ojciec, jednak dosyć często "pożyczam" go sobie. Lubię się czasem przejechać automatem. Z zasady i nie z przypadku hołduję motoryzacji japońskiej. Ale myślę że na tyle mam doświadczeń z tym autem, że mogę go opisać rzetelnie. Stylistycznie samochód się nie starzeje, nie wiem jak w starszych rocznikach ale w tym nie ma problemów z korozją. Lakier również wygląda jak nowy. W środku trochę smutno, czarno i nie wiem skąd te zachwyty nad jakością wnętrza w "niemcach" dla mnie w tym segmencie nic rewelacyjnego. Poza tym liczniki, no kurczę, wsiadamy do passata to samo, do golfa to samo do caddy nawet, to samo. W tej wersji jest fajny rozbudowany komputer. No i automat, kto nie jeździł nie wie co stracił:) Kiedyś pokutowało wśród kierowców powiedzenie że automat jest dla kobiet, myślę że obecnie automat jest dla prawdziwych mężczyzn:) Co jeszcze by tu, awaryjność względnie ok. Nie jest to japoniec, ale też nie jest najgorzej. Wszystko zależy czy dany model jest wyeksplatowany. Często diesle które jadą do Polski są zajechane, wręcz martwe. Wiadomo z czym to się wiąże, a to turbo, a to dwumasa, a to pompowtryski.
2,2
~antyVW
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
nigdy więcej VW, po zakupie przy przebiegu 150tys wszystko cacy po zrobieniu 15-20tys km turbina poleciała, padło serwo hamulca, po kolejnym przebiegu posypała się maglownica, zawór EGR poszedł do zaślepienia, tylna wycieraczka chodzi jak chce, widoczne ślady korozji na nadkolach przy klamkach, kolejny raz zapieczone tylne zaciski - brak ręcznego, kolejny raz czujnik temp poszedł do wymiany,na ciepłym silniku traci moc-komputer nic nie wykazuje mechanicy rozkładają rece mozna wymieniac w nieskonczonosc...NIE POLECAM!!!
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2001-2003
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Opony zimowe, olej napedowy shell v-power diesel, radio+nawigacja+tempomat non stop, bez klimy, rozne obciazenia, w miare spokojna/normalna jazda, 6 biegow- ogolne srednie spalanie (trasa+miasto) 5,2l/100km! W zatloczonym Poznaniu max. 6,5-7l, poza godzinami szczytu 6-6,5l!!! No i na deser trasa- zgodnie z przepisami 4,7, troche szybciej:)- 4,9!!! Wiadomo jak silnik zimny+zima:), to po 4km dojazdu do tesciowej nawet 8-9l wciagnie, ale to wszedzie tak wiec nie ma co sie rozpisywac. Najwazniejsze- 5,2l/100km!!!!!
5,4
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
I tutaj otwieram worek z najjasniejszym atutem Golfa MK4 z silnikiem diesla. Uwaga : spalanie na trasie, rekord rekordów, jadąc sam, z wylaczona klima, i otwarta jedna szyba (radio tez gralo) osiagnalem wynik 3,5 l /100 KM! Zaznaczam, ze bylo to spalanie średnie z trasy ok, 40 kilometrow! Jakim cudem ? 6 bieg i predkosc rzedu 65 km/h :) Nie katujac sie oczywiscie zbyt mocno (nie potrafie wolno jezdzic..) przy predkosciach rzedu 100 - 120 km/h silnik zadowoli się ok 5l/100 km - co dla mnie jest wynikiem rewelacyjnym, zeby nie powiedziec bezkonkurencyjnym! Przy mocy auta 130 KM i poteznym momencie obrotowym takie spalanie to naprawde bajka! Nie zdarzylo mi się jeszcze wyjśc poza 10l/100km - a przyznam, ze predkosci rzedu 220 km/h w tym aucie nie sa mi obce :) Dla kręcacych glowa - mozna oczywiscie sie sugerowac Clio 1,5 dCi lub innym superoszczednym samochodzikiem ale pamietajcie - takie osiagi, taka frajda i takie spalanie to tylko u VW albo Audi :) Podsumowywujac jesli jestes kombinatorem i potrafisz dogadac sie z kierowcami Tirów jezdzisz praktycznie za darmo ;) POZDRAWIAM POSIADACZY VW! 6
5,9
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Przy mojej ciężkiej nodze naprawdę ciężko dobić do 6.5, chyba, że po mieście to coś koło tego wychodzi. Na trasie autostradowej przy równym 140km/h 6.1, krajówkowo (w zabudowanym 60-70, poza 100-110) 5.8. Myślę, że jakby ktoś się naprawdę postarał i jechał zupełnie przepisowo to i do 5.4 zejdzie. 6 bieg to naprawdę świetna sprawa, i ciszej w środku, i obroty mniejsze a co za tym idzie spalanie też.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback