Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Sharklet
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Zdecydowanie jeden z najlepszych samochodów jakimi miałem okazję jeździć. Silnik nie do zabicia, przy prawidłowej obsłudze niczym nie zaskoczy. Bardzo pozytywnie zaskakuje też ogrzewanie w zimę oraz widoczność. Ceny części do przyjęcia, nawet w ASO. Jeśli kupi się zadbany egzemplarz i będzie się wymieniało uszkodzone elementy przy pierwszych oznakach, a nie dopiero jak auto stanie na drodze to auto na prawdę niczym nie jest w stanie zaskoczyć. Główny mankament to oczywiście skrzynia - mnie osobiście to nie spotkało, ale jednak jest to wada fabryczna która istnieje
3,6
~Marek
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Golf IV z silnikiem 1,9 SDI został zaprojektowany tak, aby maksymalnie zredukować koszty utrzymania z pozbawieniem całkowitej dynamiki. Wyprzedzanie to tylko dla kierowców co potrafią dobrze redukować biegi. Ciężko znaleźć zadbane auto, jest to prawie niemożliwe. Sam kupiłem auto z 3 ręki i dołożyłem do niego 1/3 ceny na rozmaite usterki, zacząwszy od hamulców bezpieczników, kończąc na termostacie i wszech obecnej rdzy. To wszystko ukazało się w przeciągu dwóch miesięcy, miałej pecha. Ale pomimo, że wszystkie elementy eksploatacyjne dały się we znaki, głównie elektryka, to silnik i zawieszenie jest najlepsze w klasie. Auto wbrew opiniom nadaje się na autostrady, gdyż jak ktoś ustawi tempomat na 90km/h to spalanie jest w granicach 4,8 a jak zmniejszy się do 84 to wyszło mi 4,6. Auto ogólnie dla ludzi, którzy chcą w miarę oszczędnie przedostać się z punktu a do b.
4,7
~calibuster
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Golfa kupiłem sprowadzanego z Holandii za bardzo atrakcyją cene jak na tamte czasy, bo 14tys zł z przebiegiem 193tys km Autem zrobiłem 190tys km. 90% miasto, a 10% trasa. Samochód albo do jazdy po mieście albo dla bardzo cierpliwych w trase. Temu silnikowi nic nie można zarzucić bo spalanie współmierne do osiągów. Żeby po mieście w centrum auto spaliło więcej jak 6,5l trzeba sie postarać naprawdę bardzo. Po trasie 100-120 km/h 3,5 - 4 litry. Co prawda zawsze zalewałem auto orlenem vervą albo shellem vpower. Brak turbiny egra, dwumasy, dpfu i innych wynalazków czyni ten silnik naprawde bezawaryjnym. Przez cały okres eksploatacji w silniku kompletnie nic nie wymieniłem, poza wymianami eksploatacyjnymi, o czym dalej napiszę. Jak na taki przebieg i stan Polskich dróg auto spisało się znakomicie. Zaraz po zakupie w 2008roku wymieniłem zamki (standard - awarie mikrowłączników) - koszt 100zł za wszystkie zamki drzwi. Wymieniłem takżę tarcze, klocki i płyn hamulcowy oraz linke ręcznego. Po 3 latach jazdy po Warszawskich ulicach przyszedł czas na wymiane zawieszenia przedniego (amortyzatory, łożyska amortyzatorów, poduszki amorów, sworznie, silentblocki - wszystko FEBI bilstein i LEMFOERDER) - całkowity koszt 420zł Przy trzeciej wymianie rozrządu wymieniłem wszystkie trzy uszczelniacze wałków, bo już z nich ciekło. Silnik to pancerna i niezniszczalna jednostka napędowa, której konstrukcja sięga końca lat 80tych. Jeżeli ktoś jeżdzi w miarę normalnie i nie ma zamaru z każdych świateł ruszać z piskiem opon, to ten samochód jest idealny. Szczerze polecam, bo jednak niemiecki diesel to niemiecki diesel. W końcu nie bez przyczyny Rudolf Diesel był Niemcem :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW 1997-2003
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Autko mam od ponad 5 lat, zrobiłem nim ponad 100 tyś km i musze stwierdzić, że jest bardzo oszczędne. Autostrada – 130 km/h na tempomacie – 6,1 litra. Miasto w lecie 5,2 litra, zima – 5,6 litra. Na drogach krajowych przy prędkości do 90 km/h 4,5 litra. Minimalnie osiągnąłem 3,7 litra z 3 osobami w aucie na trasie ponad 200 km po drogach krajowych, jednak było to męczące dla mnie i dla silnika, wiec nie polecam nikomu takiej jazdy. Wiadomo, że komputer wylicza wartości spalania na podstawie domysłów, wiec nie pokrywają się one z rzeczywistością. Moje wartości spalania sprawdzałem na podstawie zużytego paliwa i prostych kalkulacji. W aktualnym trybie życia średnio zużywam 28 litrów na 500 km (400 km autostrada, 100 km częsciowo po mieście, częsciowo po drogach krajowych) co daje średnio 5,6 litra.
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Auto kupiłem z komisu w 2015r i to był błąd, auto z 4 ręki, niedoinwestowane, musiałem dołożyć prawie 2 więcej niż jest warte w tej chwili. Zrobiłem nim 55 tys km, na budziku już 290 tys ale cofany pewnie ze 150 tys. No cóż.Mimo to po ciężkich początków auto w końcu zaczęło się odwzajemniać niskim spalaniem, bezawaryjnością względną, bo ciągle jakaś pierdoła się zepsuje raz za pare zł raz kilka setek. Jeżdżę spokojnie, równomiernie do 80-100, bo ten silnik został zaprojektowany dla takich osób, co nie potrzebują mocy a oszczędnej i bezawaryjnej pracy ( kiedy ktoś kiedyś kupił nowego był królem oszczędzania i bezawaryjnej jazdy ) Ja licząc wydatki na niego do spalania to wyszło mi 45zl/100km pozorne oszczędności w spalaniu dowalą naprawy szczególnie starszych zmęczonych egzemplarzy więc lepiej chyba z gazem wychodzi taniej (1,6 sr albo 1,8t) albo SDI, 1,9 90PS igła do 150 tys. Ogólnie polecam dla osób, które znajdą zadbane egzemplarze i będą na czas wszystko wymieniać i będą raczej singlami albo maks w dwie osoby. Ciekawostka najmniej mi spalił 4,1km/100 na dystansie 2000km 80trasa 20miasto. Pozdrawiam
5,5
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Wszystko zależy od tego gdzie i jak się jeździ. Moja średnia 5l/100km z 10 000 km latem, długie trasy (ok. 70 km w jedną stronę) z włączoną klimatyzacją. Jeżdzę głównie sam lub w dwie osoby. Silnik oszczędny i bezawaryjny, nie bierze oleju i nie ma żadnych problemów z odpalaniem nawet w największe mrozy. Jedyny mankament to skrzynia biegów, którą musiałem wymienić przy przebiegu 220 000 km ale to podobno mankament tego modelu. Przy 5 osobach lub z przyczepą lekką trochę brakuje mu mocy, ale to w końcu tylko niecałe 70 koni. Gdyby te samochody z tym silnikiem były nadal produkowane prawdopodobnie zdecydowałby się na zakup nowego, choć na razie nie myślę o tym by go sprzedać. Ciężko znaleźć samochód który tyle by palił a jednocześnie cechował się prostotą i solidnością konstrukcji pozbawionej problematycznych podzespołów jak koło dwumasowe lub wielowahaczowe zawieszenie. ;)

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback