Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 2.0 115KM 85kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Konrad1995
Volkswagen Golf IV
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Samochód bardzo przyjemny, zarówno wizualnie jak i technicznie. Model, który posiadam to 3 drzwiowy hatchback z kilkuletnią instalacją gazową. Po przesiadce z BMW do Golfa myślałem, że będą to drastyczne odczucia. Nic bardziej mylnego! Jak narazie nie żałuję, jeździ mi się tym autem bardzo przyjemnie. Wnętrze całkiem obszerne, silnik ma moc i chętnie przyspiesza, sylwetka praktycznie się nie starzeje. Jestem miło zaskoczony. Co do wyposażenia to bardzo śmieszna opcja, ponieważ szyby są na korbki, lusterka mechaniczne ale za to na pokładzie znajduje się klimatyzacja.
4,2
~BvL
Volkswagen Golf IV
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Kupiłem Golfa z 2001 roku za 16400. Auto jest bogato wyposażone (podgrzewane fotele, tempomat, zmieniarka płyt cd wraz z climatronikiem, czujnik deszczu - wszystko sprawne). Oryginalne alufelgi oraz wszystkie plastiki w kolorze nadwozia. Zapłaciłem dużo (wartość rynkową wyceniono na ok 13500), lecz chciałem auto sprawdzone, znane i zadbane. Chciałem uniknąć sytuacji, kiedy auto wygląda świetnie a poprzednik palił nim gumy i do wymiany będzie połowa wszystkiego co znajduje się pod maską. Trafiłem na swietny pojazd, świetnie zadbany, z udokumentowanymi naprawami (nie książką tylko fakturami z warsztatów). Auto jeździ rok w kraju. Polecam wszystkim tym, którzy odchodzą od silników TDI i szukają czegoś alternatywnego (w stosunku do TDI koszt sprzęgła jest o połowę tańszy, nie wspominając o braku turbiny, intercoolera, zaworu EGR i Bóg wie co jeszcze)
2,6
~ofiara golfa 2.0 AQY
Volkswagen Golf IV
Hatchback 2.0 115KM 85kW
Jak dl mnie auto to porażka. Może ja źle trafiłem, na zły silnik wiec napisze moja ocena do silnika 2.0 AQY. pije tyle ojelu ze głowa mała 0,5 litrta na 500 km. silnik chodzi jak traktor jak usuniesz błedy czyli tak zwanego CHECK auto zaczyna swirowa faluje na obrtoach nie chce jechac i przerywa. w silnik wpakowane juz ponad wartosc auta a i tak dalej nie chodzi jak powinno. jezdzi sie spoko ale silnik to porazka. odradzam
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 2.0 115KM 85kW 1998-2003
9,8
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 2.0 115KM 85kW
NAJLEPSZY PUNKT TEGO POJAZDU. Najprostszy silnik 8-zaworowy najlepszy do gazu! Nie ma problemu aby spalić 9 litrów gazu na 100 km, trzeba jednak pamiętać o ważnej zasadzie: jak najefektywniejszy eco-driving przez pierwsze dziesiątki kilometrów. Kiedy silnik nabierze temperatury, a olej wszędzie zostanie rozprowadzony, silnik nie generuje dużych strat energii poprzez opory wewnętrzne jednostki napędowej, można pędzić tak do 120 km/h i często wyprzedzać, a spalanie nie podskoczy powyżej 10 litrów LPG
10,4
Volkswagen Golf IV
Hatchback 2.0 115KM 85kW
to auto to jedno wielkie nieporozumienie przebieg 130000km pali jak smok mocy niema 115km gti kto mu dal nazwe gti vectra b 1,8 tyle ma i sie lepiej zbiera lubie przycisnac i nie zaluje paliwa.naprawy,szkoda gadac model 5drzwi tylne uszczelki puszczaja leje sie woda i plesnieje tylna kanapa,szyber dach zjebal sie szyba od kierowcy spadla przy opuszczaniu podswietlanie obrotomieza padlo regulacja lusrek bardzo delikatna i zlamalem uszczelka pod glowica poszla sprzeglo na wykonczeniu se nad palilo:),sprzedalem to padlo i kupilem bmw e46 coupe 323 pali tez 13 ale jest czym depnac 170 klacz bez awaryjna polecam bmw:)
10,7
Volkswagen Golf IV
Hatchback 2.0 115KM 85kW
spalanie miedzy 8-12 l benzyny :) koszty przecietnie 55zł za 100km , po założeniu Instalacji Gazowej BRC Sequent 24 :) Cud miód malina 12L gazu co daje nam koszt przejechania w granicach 30zł za 100km

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback