Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10 m
Promień skrętu 5 m
Długość 4149 mm
Długość z hakiem holowniczym 4165 mm
Szerokość 1735 mm
Wysokość 1444 mm
Rozstaw osi 2511 mm
Rozstaw kół - przód 1513 mm
Rozstaw kół - tył 1494 mm
Prześwit 102 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 880 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 979 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 590 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 955 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1099 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 330 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 517 mm
Szerokość bagażnika 1033 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 853 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1427 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Witam
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Nigdy nie chciałam golfa i obecny został kupiony bez mojej zgody. Była to szybka decyzja, po godzinie od momentu zobaczenia ogłoszenia już spisywaliśmy umowę. Przez rok w aucie wymieniłam: gumy przegubu, tuleje metalowo-gumowe oraz sprzęgło, które w dniu zakupu już się prosiło o wymianę. Samochód skończył 26 lat, a rdza pokrywa niecałe 5cm powierzchni całego auta, co uważam za naprawdę dobry wynik. Zaskoczyło mnie zawieszenie, jest dosyć miękkie i przyjemnie się jeździ nawet polskimi drogami. Prowadzi się dobrze, trzyma się drogi znakomicie, jak na tak mały samochód. Nie rozumiem dlaczego ludzie narzekają na silnik - jak na pojemność 1.4 jest 10/10 (spokojnie jedzie 140 na autostradzie, a maksymalnie mi pojechał 180 i się też dobrze czuł. Olej dolałam może ze dwa razy i były to monimalne ilości przed dłuższą trasą. Spalanie jest małe, co nie może nie cieszyć przy obecnych cenach na paliwo. Tylko że jest wrażliwy na jakość benzyny, bo po zatankowaniu na stacji moya stracił moc i nie można było zmienić biegu na wyższy bez wciśnięcia pedała gazu do oporu. Natomiast obeszło się bez wymiany jakichkolwiek części, dolałam innej benzyny i po problemie. Jeśli mówić o minusach, to mogę powiedzieć jedynie o tym, że jest słabo wyciszony i te plastiki w kabinie cały czas słychać jak się jeździ gorszą drogą.
4,7
~Arek79
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Golf 4 1,6 SR dostaje odemnie 5 gwiazdek mimo że niebył idealny, ale dla mnie był. Samochód miał 12 lat jak go kupiłem, po 15 roku wymieniłem w nim elementy podwozia (było stukanie), sprzęgło które jeszcze działało, ale było już dojechane, maglownice, akumulator, amortyzatory. Teraz samochód ma 23 lata i nic sie nie psuje. Wymieniłem elementy zurzywające się, to normalne. Super PLUS to silnik, bezawaryjny i dobry do LPG, choć paliwożerny. Korozji nie widać (ocynk). Bardzo niskie koszty eksploatacji, niskie ceny części. Prawe lusterko troche małe, ale da sie przeżyć. W skrzyni biegów przez 10 lat (albo i dłużej) nie został wymieniony olej i nic sie nie stało. Z elektryką nie było problemu, poza przepalającą sie żarówką z tyłu po prawej. Ale auto ma 20 lat.
4,4
~Jimi12
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Ostatni niezły golf. Kolejne jakby bez wyrazu, bez charakteru. Wszystkie samochody podobne teraz do siebie nie ważne jaka marka. Golf II, III, czy IV wyróżniały się, były charakterystyczne. V na ten przykład bez wyrazu, nawet nie pamiętam jak wyglądała. Ogólnie fajny miejski wóz i na trasę również. Z racji wieku gnicie, rdza, progi zeżarte. Lakier metalik bez uwag, stare dobre lakiery. Samochód przyjemny w użytkowaniu, taki towarzysz dnia. Na zakupy, na ryby, po grzyby lub na:) Eksploatacja tania, bo części tanie i pełno zamienników. Silnik 1,9 tdi nieśmiertelny. Oczywiście przy używanym dieslu i tak trza się liczyć z regeneracją turbo, pompowtrysków, dwumasu, w moim przypadku dwumas odpadł bo automat, ale za to automat do regeneracji. Jak ktoś pisał już. U mnie to był koszt 4000zł. Turbo 1300zł, pompowtrysk 800zł. I to wszystko, a jeszcze alternator szlag trafił. Ale jako całokształt oceniam bardzo pozytywnie. Samochód w miarę wygodny, dynamiczny, ekonomiczny w spalaniu. I mój dobrze wyposażony, chyba wszystkie automaty miały górne wyposażenie.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback
7,5 – 11,5
l/100 km
5,2 – 13,6
l/100 km
8,4 – 12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Auto fajne,proste i tanie. Kupiłem z.oryginalnym przebiegiem 170 tys km. Przez 100 tys nie włożyłem nic. Lałem olej LM 5w30. Przy przebiegu 280 tys zaczął mocno pobierać olej. Zrobiłem kapitalny remont silnika. W środku wczystko było idealnie czyste, pierścienie ładne i niezapieczone. Wymiana wszystkiego na nowe, uszczelniacze ,pierścienie, panewki zawory świece płyny etc....części około 1500zlotych. Po remoncie zero pobierania oleju. Pojeździ kolejne 300 tys. Części eksploatacyjne tanie jak barszcz, a większość napraw można zrobić samemu. Jak traficie na bezwypadkowy egzemplarz to brać i się nie zastanawiac
8,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Auto kupiłem z oryginalnym przebiegiem. Minimalne zużycie LPG (STAG) to 6.6 w trasie do Wisły z rowerem na dachu. Średnio wychodzi 8.2. Dynamiczna jazda w mieście to spalanie pomiędzy 8.5-9.1 litra gazu. Maksymalne średnie spalanie 10 litrów wyszło mi przy uszkodzonej sondzie Lambda zima. Auto przestaje być ekonomiczne na autostradzie. Jazda z prędkością 140 kmh to już spalanie w okolicach 11.5 litra gazu. Bardzo krótki bieg 5. Autem przejechałem 140 tys km. Do tej pory z napraw należy wymienić wymiane sondy lambda, jednej poduszki pod silnikiem. Ostatnio profilaktycznie wymieniłem wszystkie cewki (odrazu czuć a właściwie nie czuć spalin). W aucie na LPG trzeba pilnować wymiany świec. Maks to 20000 tys. W przeciwnym wypadku padną cewki zapłonowe. Spalanie oleju 5w30 w normie. Większe spalanie oleju spowodowane było brudna odmą i zamiana oleju na Merkel Shell ultra. Najlepszym olejem do tego silnika to LM TopTec 5w30/40. Problem z wrzucaniem pierwszego biegu jest banalny- wyrabia się jedną tulejka przy wybieraku. Wystarczy tylko ją zmienić i po problemie. Brak innych problemów z autem poza mikrostykami przy drzwiach ( czasem światło w środku się zapali a czasem nie. Części tanie jak barszcz. Auto zostaje ze mną do końca.
7,8
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Średnie spalanie po trasie 350km z prędkościami 100-120, miejscami 140 wyniosło 6,6l/100km, bardzo dobry wynik. Miesiąc jazdy tylko po mieście, trasy 7km na niedogrzanym silniku, co kilometr światła, spalanie wyszło 9,3. Staram się jeździć oszczędnie ale żeby normalnie ruszyć spod świateł trzeba go pałować, silnik nie ma mocy.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 65
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.8 125KM 92kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No...
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 250 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Założona instalacja BRC SQ 32 z OBD. Auto w momencie montażu było po gruntownym przeglądzie i małym remoncie silnika. Instalacja sprawuje się dobrze, nie ma z nią problemów. Przeglądu co 15 tys.km. Nie ma spadków mocy
Volkswagen Golf IV Hatchback