Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Kombi 1.8 90KM 66kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Kombi 1.8 90KM 66kW 1993-1999
8,3
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Volkswagen Golf III
Kombi 1.8 90KM 66kW
Nie wiem dlaczego niektóry piszą że 1,8 dużo spala, przy mojej jeździe po mieście samochód spala faktycznie trochę dużo bo aż 10 litrów, ale ja się tym nie przejmuje, raczej po mieście jeżdżę oszczędnie, nigdy nie przebiłem spalania w mieście powyżej 11 litrów. Co do jazdy poza miejskiej to komputer pokazywał nawet 7,5 litra to przy prędkości po między 80km/h, a 90km/h. Na trasie samochód spalił mi 8 litrów z hakiem, trasa z południa Polski do Danii i prędkość nie spadała poniżej 120km/h a maksimum 160km/h. Jeśli się potrafi jezdzić oszczędnie to 1,8 potrafi być oszczędny.
9,0
Volkswagen Golf III
Kombi 1.8 90KM 66kW
Spalanie dla LPG czesci tanie jak barszcz silnik 90 km bardzo trwala jednostka predzej blachy zje rdza niz padnie silnik. pojemny. jestem zadowolony ze spalania jak na ta pojemnosc to spala malo na trasie, nie przekraczjac 2500 obr. 7.4 ltr czyli naprawde swietnie. jezdze na LPG 9 lat i nic specjalnego sie nie dzieje, bardzo odporny na LPG. Maksymalnie spalil mi 13 ale z przyczepka z koniem - czyli troche ciagnal. mam kilka aut i szczerze polecam VW Golf 3 kombi,nie jest to szczyt techniki, ale proste konstrukcje sa najlepsze chyba ze ktos lubi bulic u mechanika :)
11,0
Volkswagen Golf III
Kombi 1.8 90KM 66kW
Spalanie nie powala jest jeszcze do przeżycia heh ale to co z podwoziem się dzieje tragedia ale nie jest aż tak źle wszystko da się zrobić. Auto jak na moje pierwsze nie jest extra... ale zawsze na początek dobre narazie przez pół roku zrobiłem nim 15tyś km. Ceny tylniego zawieszenia powalają po 200zł amortyzator. Jak ktoś ma zamiar kombiaka kupić to z powodu zawieszenia/kosztów bo 95r i takie ceny ;[ porównując do Hedzbeka tylni amor- ok 100zł. Co do spalania w trasie spalanie nawet ok można zejść nawet do ok 8L gazu niemożliwe a jednak lecz miasto można się spotkać z spalaniem rzędu do 15L mówię poważnie. Na benzynce konkretne konkretny but z porównaniem z gazem spalanie max prosze wziąść poprawkę z dość ciężka nogą bo nie lubie byc ostatni no ale bez przesady nie żeby go zakatować bo motor suchutki i taki ma być. Następne auto DISEL VW/GolfIV/Bora ew. Passat , Audi/A4/A3 bądz BMW/e46 3,0 - za jakiś czas

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Kombi