Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Kombi

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4340 mm
Szerokość 1695 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1890 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2475 mm
Rozstaw kół - przód 1478 mm
Rozstaw kół - tył 1462 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 1030 mm
Prześwit 120 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 340 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 340 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Lukasy
Volkswagen Golf III
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Moim zdaniem jest to niskobudżetowe auto dla ludzi z niezbyt zasobnym portfelem. Części tanie, łatwo dostępne, wiele rzeczy można w miarę prosto zrobić samemu, ewentualnie u wujka Miecia w stodole. Niestety jak się w porę nie zadba o blachę (lub kupi się coś ładnie zrobionego) to rdza go wściekle atakuje. Wiadomo też, że coś, co ma -naście lat, czasem wymaga większych napraw. Nie jest to też auto, na którym można bezgranicznie polegać - zdarzały się sytuacje, kiedy psuł się w drodze. Czemu bym go nie kupił drugi raz? Bo moim zdaniem Golf jest dobrym autem na pierwszy raz. Później człowiek wygląda za czymś lepszym. Przepraszam za laickie słownictwo - wszak laikiem jestem i nie wszystko potrafię rozpoznać poprawnie. Auta już nie mam, kupił je za niewielką kwotę zapalony mechanik-amator, dla którego jest to pierwszy samochód.
3,4
~Kamil
Volkswagen Golf III
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
przeciętne auto do pojężdzenia silnik dość dynamiczny i oszczędny ale bez przesady te 5 średniego bardzo ciężko uzyskać mi spala w trasie 6 na sto ale ja nie jade 80,sam samochód jest do zaakceptowania ale blach i korozja jak kupiłem go było ok a teraz to ostatnio przepadł na lewarku kupa gówna tak szybko gnijącego auta jeszcze nie widziałem fakt nie garażuje go ale widząć co z niego pozostało po zimie to serce mnie boli progi nadkola nikt tego nie kupi trzeba całego malować ,nawet ople mają lepsze blachy a tak się smieją woxwagenomaniacy z nich, moją była dwujka była 8 lat starsza ale według tego niemiała korozji wogule
4,4
~Mateusz Z.
Volkswagen Golf III
Kombi 1.9 D 65KM 48kW
Nic tylko wsiadasz i jedziesz. Silnik prosty jak budowa cepa, jak coś nawaliło można samemu wykręcić, pójść na złom i wkręcić coś nowego i jeździ dalej. Brak elektroniki to i nie ma z nią problemu. :) Auto naprawdę idiotoodporne, jendakże przy dobrym użytkowaniu buda się rozsypie już dawno ale silnik będzie chodził.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Kombi
7,0 – 12,1
l/100 km
5,4 – 6,2
l/100 km
8,0 – 11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volkswagen Golf III
Kombi 1.9 D 65KM 48kW
Witam, spalanie może być, beznadziejne osiągi wynagradza bezawaryjnością oraz żywotnością silnika. Wartość 5,4 osiągam mieszaną jazdą miasto/trasa bez szaleństw - max 2,5 tyś obr do zmiany biegu i do 110km/h na trasie. Spalanie około 7 litrów wyszło mi na trasie ponad 1200 km, auto było w pełni załadowane, jechałem z prędkością 140-150km/h, natomiast 4,6 udało mi się osiągnąć jadąc w 95% trasą z prędkością 80-85km/h. Wiadomo, TDI spali mniej, przy tym dożo lepsze osiągi, ale w moim "traktorku" nie ma ryzyka, że zdechnie turbina, a i silnik mniej wyżyłowany (dłuższa żywotność). Pod maskę nie trzeba zaglądać, olej od wymiany, do wymiany, cyka aż miło.
5,5
Volkswagen Golf III
Kombi 1.9 D 65KM 48kW
Ostatnio pokonywana trasa ponad 1000km trasami szybkiego ruchu i autostradami. Odbyło się bez zbędnego pałowania - 120-130kmh. Golfinka zadowoliła się spalaniem około 5.6-5.7 On na 100km. I to przy przebiegu 550000km. Silniczek dalej chodzi jak zegarek, pompa bosha cyka jak trzeba. W powrónaniu do nowych diesli rewelacja. tylko pracuje jak kosiarka :)
9,3
Volkswagen Golf III
Kombi 1.8 75KM 55kW
Mój egzemplarz przez 11 lat miał tylko awarię cewki (koszt 180 PLN) oraz, nie wiem jak to nazwać, taki maly pazurek przy skrzyni biegów (2 razy). Poza tym zwykła eksploatacja: płyny, oleje, klocki, rozrząd co 90k km. Przy przebiegu 310k wymienione sprzęgło. No i po drodze przytrafiła się wymiana przedniej szyby i jednego reflektora - wina kamyków spod poprzedzających pojazdów.

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Kombi