Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 D 65KM 48kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 65 KM (48 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Jędrzej
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 D 65KM 48kW
Bardzo przyjemne, tanie w utrzymaniu auto, które bardzo rzadko może człowiekowi zepsuć humor, idealne na pierwsze auto, posiada to co musi posiadać każde teraźniejsze auto czyli: wspomaganie, abs, poduszki powietrzne, dodatkowym atutem jest łatwa naprawa i tanie części, to zdecydowanie dobry wybór na pierwsze auto, jednym słowem niezawodny pomimo upływu 25 lat. Minusem jest brak klimatyzacji, ale można znaleźć taką wersję wyposażeniową, albo z szyberdachem, ale te z kolei lubią przeciekać z biegiem lat.
4,0
~Panicz
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 D 65KM 48kW
jest do dobre auto jesli sie je odpowiednio dobierze do swoich potrzeb. jest to dosyc nudny wol roboczy ale po to on zostal stworzony i nie nalezy oczekiwac fajerwerkow. To autko zeby sie psulo musialo byc niewyobrazalnie katowane. Golf w wersji 1,9d dowiezie cie dosyc komfortowo i bardzo tanim kosztem tam gdzie chcesz, a jesli juz zdarzaja sie drobne usterki naprawisz tanio i bz problemu. Golf 3 generacji jest ostatnim, ktory byl produkowany jeszcze ta stara niemiecka mysla techniczna. Jest przede wszystkim prosty, niezawodny i tani w eksploatacji.
4,5
~starszak
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 D 65KM 48kW
Zdaję sobie sprawe że przy czytaniu ocen samochodów trzeba zawsze odrzucić skrajne oceny ludzi którzy trafili na fatalny egzemplarz lub włąśnie zapłacili duży rachunek za naprawę i siedli do kompa żeby chociaż tak się wyładować na marce.Myślę że nie ma takiego auta którego nie da się zajechać,japońskie też się da zamęczyć.Podsumowując wieloletnią eksploatację w sumie trzech VW Golfów mogę spokojnie polecić to auto każdemu kto chce ekonomicznie,tanio i w miarę wygodnie przemieszczać się z punkua A do punktu B. W wersji ze słabym dieslem auto nie w żadnym przypadku nie wywoła adrenaliny ani tej złej ani dobrej.Będzie długo i wiernie służyć swojemu właścicielowi
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.9 D 65KM 48kW 1991-1997
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 D 65KM 48kW
Ze spalania i osiągów przekładających się na koszty eksploatacji i dynamikę można być tylko zadowolonym. Golf jak wiadomo powszechnie nie jest samochodem klasy Ferrari czy Lamborghini ale daje radę. "W koło komina" nie da się przekroczyć 6l/100km. Jeździłem nim do Niemiec w 2osoby i załadowany na tyle po sam dach przy prędkościach 120/140/160 km/h nie spalił więcej jak 6l/hm. Na trasie 120km do Poznania w 5osób nie przekraczając 100km/h spalanie wyniosło 5l/100km. Koszty napraw(głownie tylko eksploatacyjne wymiany tj. klocki i płyny) są naprawdę nie wielkie. Wiadomo że jest to auto stare i jak to golf3 zgniłe ale bardzo wierne i wdzięczne.
4,6
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 D 65KM 48kW
Motor nie do zabicia:) przebieg aktualny prawie pol miliona km przy 420tys padla uszczelka pod glowica.sprzeglo bierze juz wysoko,ale od nowosci jezdzi na fabtycznym sprzegle. Najmniejsze spalanie jakie udalo mi sie wydusic z tego motorku to 3,98l na trasie.Fakt jazda byla slimaczym tempem dosyc,ale udalo sie zejsc ponizej 4 litrow heh. golfik zalany zostal pod korek,kolka napompowane na 2,3 bara i heja w trase.Przejechalem troche ponad 1000km i po podjechaniu na pompe i wlaniu pod korek kalkulator w lapke i liczenie.wynik mnie zaskoczyl.predkosc z jaka jechalem to 70-80 w granicah 1800-2200 obrotow. ale dalo sie.jestem pod wrazeniem.
5,3
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 D 65KM 48kW
Golfik nie jest demonem predkosci ale napewno odwdziecza sie wzorowa praca oraz niskim spalaniem, teraz, w okresie zimowym auto odpala ´na dotyk´ bez zadnego problemu, jedyne co potrzebuje do odpalenia to dobry akumulator, oszczednosc to drugie imie golfa, za kwote 15stu zl na stacjii (2.6L) robie ok 50-60km w trasie, wiec wg mnie jest tanio naprawde tanio, porownujac do np golfa w gazie np 1.6 spali od 10l w gore, czyli 1.9D jest oszczedniejszy od LPG !! a posiadajac auto z LPG sa drozsze przeglady, regulacje sranie w banie, nie poprawia sie fabryki !! wiec gdzie tu oszczednosc z LPG... jakby nie bylo golf przepali olej rzepakowy, opalowke itd itp zima tylko trzeba zmieszac z normalna ropa bo rzepak ma wieksza gestosc przy nizszych temperaturach i moze nie odpalic, a to jest napewno plus, ceny paliw ida w gore, a olej w biedronce 15zl 3l :) i osoby ktore kolejna zaleta golfa jest krotka skrzynia biegow, auto jest w miare zwawe mimo tylko 65ciu koni i braku turbiny, jadac ekonomicznie w trasie mozna zapomniec o zmianie biegow, bo auto od 70km/h na 5tce w miare przyspiesza ceny czesci? jakich czesci :) w tym aucie nie ma co sie zepsuc, jedyne co to czesci eksploatacyjne, ktorych koszt tez jest smieszny...

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback