Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW 1992-1997

Lata produkcji: 1992 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2792 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 90,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~ZPT_VR6_R
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW
Auto mam juz 7 lat i nie potrafie go sprzedac:) Kiedy benzyna byla tansza bylo to jedyne moje auto, teraz jest drugim w rodzinie-ustapilo pierwszego miejsca dieslowi:) Poznac go mozna po dzwieku silnika lub szczegolach, ktore znaja znawcy-ogolnie to taki wilk w owczej skorze. Dbam o niego i odwdziecza mi sie bardzo fajnymi wrazeniami z jazdy. Krotko mowiac to taka zabawka dla ojcow i mezow. Mozesz jechac spokojnie z rodzina do babci na obiad, a kiedy chcesz to jestes kierowca rajdowym. Nie polecam ludziom mlodym, bez wyobrazni i umiejetnosci. Jest to bowiem auto latwo dostepne, a w nieodpowiednich rekach moze byc bardzo niebezpieczne. Mysle, ze powoli to taki klasyczny samochod-pierwowzor tzw. Hot-Hatches. Taka klasa wyzej od Peugeota 205 GTi.
3,7
~fotoactive@op.pl
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW
Jestem wlascicielem od niedawna.Porownuje do poprzedniego mojego auta,ford scorpio-wieloryb.Zdaje sobie sprawe,ze to rozne swiaty,ale;komfort.ekonomia,przeatrzen-duzy plus dla Forda.W pozostalych dzialach Golf wypada o niebo lepiej.Czesci okolo 3razy tansze do vw.
3,6
~PIOTRGABRYS@POCZTA.ONET.PL
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW
IDEALNE AUTO DLA WARIATA DROGOWEGO. GORZEJ JEŚLI JEŹDZI EMERTY --WTEDY ZAGŁADA LEPIEJ MANUAL NIŻ AUTOMAT. RAZ MIAŁEM OKAZJE PORÓWNAĆ Z INNYM VR6 (MÓJ BYŁ JESZCZE PRZED REMONTEM I POPRAWKAMI) I WYPADŁEM KIEPSKO. TERAZ JEST O WIELE LEPIEJ.GAZ BRC DOBRA RZECZKOSZT CZĘŚCI 4250 ZŁ
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW 1992-1997
10,7
l/100 km
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW
Spalanie przy takim silniku jest wiadome spali jak kazdy ile sie wleje,ale mozna osiagnac dobre wyniki przy normalnej jezdzie rekordem bylo na trasie 7,6 lbn waw przy 120 km 110 km. Tylko trzeba umiejetnie operowac gazem,nie hamulcem. Czesci niektorych podzespolow owszem as drozsze,ale to nie 1.9 TDI . Czesci owszem drozsze ale cos za cos, posiadam go od 4 lat wymienione tuleje,gumy I tarcze tak aby lac paliwo I nie zawodzi mine nigdy. PS max spalanie pokazal mi komputer 19 l w zimie I przy stalej predkosci ponad 200 km.
15,5
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW
heh! no tu sie zaczyna całe aleee..... Jeżli sam zakup samochodu nie jest dużym wydatkiem za 7-8 tyś mozna kupić ju całkiem znośny egzemplarz. ale pali jak smok. ja jezdzilem na gazie... po mieście rekord to prawie 30 litrów. ale to przy bardzo bardzo mocnej jezdzie i w zimie, ale przy normalnej mozna sie w 15 zmiescic, wszystkie teksty z cyklu 10/100 to bajki ,mozna taki wynik osiągnąć jak sie mocno przykręci zawór gazu ale auto wówczas ma takie osiagi jak 1,4 więc nie widze w tym zadnego sensu. na trasie przy spokojnej jezdzie do 130 km/h to 12 litrów więc rozsądnie.Ale to na gazie. Na benzynie dużo kilometrów nie przejechalem ale trzeba liczyć ze 1,5- 2 litry mniej wezmie.
8,9
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.8 VR6 174KM 128kW
Hej wszystkim zainteresowanym! nie jest prawdą że golf VR6 tak strasznie dużo pali! jeżeli jeździsz tak jak zwykli uczestnicy ruchu to spalanie miło Cię zaskoczy. Samo auto nie jest ciężkie i dlatego sześcio cylindrowy silnik nie jest wykorzystywany nawet w 50%. Ale oczywiście jak zacznie sie wydobywać całą moc VR6 to wrażwnia są ciekawe i spalanie rośnie. Mi najwięcej spalił 14,5 l/100km ale była to jazda na autostradzie i starałem sie utrzymać prętkość 230 km/h. a przy jeżdzie 120 km/h nie spali więcej niż 8,5 l/100. pozdro.

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback