Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 2.0 116KM 85kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 166 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~milusiaq
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.0 116KM 85kW
GOLF GTI to było takie marzenie...niektórzy powiedzą - głupota - ale ci co mają sentyment do samochodów, które mają w sobie \"to coś\" wiedzą o czym mówię. GOLF GTI ma \"to coś\". Znalezienie GO nie było łatwe. GTI w dobrym stanie i przystępnej cenie graniczy z cudem. Ja znalazłam i nie zamieniłabym go na żaden inny. Ci co kochają GOLFA rozumieją doskonale. GOLFA III można kochać za wiele rzeczy: za łatwość zrobienia małego tuningu wizualnego, za ładne kształty, za komfort jazdy mimo wieku, za dostępność oryginalych części w przystępnej cenie. Prawda jest taka, że dla jednych jest on wspaniałym samochodem a dla innych kupą złomu.
4,0
~gcs@onet.pl
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.0 116KM 85kW
Generalnie powiem tak... Nie kupię juz nigdy Golfa ze wzledu na kompletny brak komfortu ... to jest moje zastrzezenie. Z racji wieku juz mnie nie bawi jezdzenie zrywnym malym autkiem, a jednak marzy mi się odrobina luksusu. Bardzo tesknił bede pewnie za ta jednostką napedową. ktora wedle potrzeb potrafi dac wiele przyjemności z jazdy jak i w razie potrzeby być wyjatkowo ekonomiczną. na przyszłośc ukierunkowuję się na auto zupełnie innej klasy mianowicie Nissana Maximę 2,0 a byc może przy odrobinie szaleństwa 3,0 ;)
2,4
~matter
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.0 116KM 85kW
miałem kiedyś golfa III z 1993 r. z siliniekm 1,4. Przynajmniej jakośc wkonania była solidniejsza - w środku nic nie skrzypiało, rdzy nie było nigdzie (ocynkowae blachy), ogolnie sprawiał wrażenie lepiej zrobionego niż pózniejsze roczniki. Kupiłem golfa z elektrycznymi szybami -teraz żałuje - i moja rada- nie kupujcie ludzie z takim bajerem- bo raz już mi coś tam się buntuje przy otwieraniu - pojawiają się problemy ,a po drugie nie otworzysz szyby gdy nie włożysz kluczyka do stacyjki i zapalisz zapłon! Teraz już wiem że najlepsze to zwykłe pokrętła. No ale cóż mądry Polak po szkodzie. Ogólnie spodziewałem się czegoś lepszego jeśli chodzi o ten samochód , zastanawiałem się nad mazdą 323 f z 1997 roku i teraz żałuje że jej nie wybrałem.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 2.0 116KM 85kW 1991-1997
9,2
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.0 116KM 85kW
Autko dość oszczędne na trasie,bo przy prędkości równomiernej 90 km/h pali 6-6.5 l. na 100 km. Po mieście te wartości wyglądają nieco gorzej,bo w zależności kierującego i natężenia ruchu 8-10 l/100 km. Wciągnie dużo więcej jeżeli będzie kręcony na maxa,ale jak każdy samochód wciskany do podłogi. Ciekawostka: Jadąc na autostradzie z prędkością ok.210 km/h mając pełen zbiornik zrobiłem ok.400 km,a jadąc oszczędnie od 100-120 km/h zrobiłem ok.700 km. Nie uważam,że jest to duże spalanie,bo ten silnik ma przejechane ok. 400.000 km i nie był nigdy naprawiany. Jest stary,ale trudny do zajechania :)
7,7
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.0 116KM 85kW
Wartości z włączoną klimatyzacją (oprócz najniższej- tam typowa jazda na oszczędność, 100 km/h bez klimy) 50/50 trasa/ miasto. Generalnie- silnik nie do zajechania, dość oszczędny jak na tę pojemność i a miarę zwinny. W moim aucie jest bardzo elastyczny- wyprzedanie na trasie nie stanowi problemu. Spalanie do 7,5 przy jeździe do 130km/h. 220km.h tym silnikiem spokojnie do osiągnięcia (oczywiście wszystko zależy od skrzyni). W mieście spalanie wynosi ok 10,5- 11 przy staniu w korkach i od czasu do czasu depnięciu w gaz.
7,7
Volkswagen Golf III
Hatchback 2.0 116KM 85kW
Wartości z włączoną klimatyzacją (opróćz najniższej- tam typowa jazda na oszczędność, 100 km/h bez klimy). Generalnie- silnik nie do zajechania, dość oszczędny jak na tę pojemność i a miarę zwinny. W moim aucie jest bardzo elastyczny- wyprzedanie na trasie nie stanowi problemu. Spalanie do 7,5 przy jeździe do 130km/h. 220km.h tym silnikiem spokojnie do osiągnięcia (oczywiście wszystko zależy od skrzyni). W mieście spalanie wynosi ok 10,5- 11 przy staniu w korkach i od czasu do czasu deptaniu,więc przy takiej mieście na pewno oszczędnością nie grzeszy. Ale to w końcu ma byc Gti- auto nie dla dziadka w kapelusza, tylko dla młodego narwańca:))

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback