Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~Andrzej Warszawa
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Samochód miał już swoje lata przy zakupie - 1993 rok produkcji zakup w 2005 roku i na liczniku 165 000 km - i to chyba najgorszy przebieg do zakupu auta - trzeba było wymienić wszystkie części eksploatacyjne - sprzęgło, pasek rozrządu, pompe wody, tarcze i klocki hamulcowe, z czasem poleciał komputer. Jeździło się w mieście całkiem dobrze - mały zwinny zwrotny, na trasie znacznie gorzej - na długiej prostej ok - ale wąskie drogi gminne to już 45 km/h bo na zakrętach wyprawiał cuda. Wiem ze co do trakcji rozpieścił mnie poprzednik Ford Scorpio - no ale choć minimalnych właściwości jezdnych można by się spodziewać po tym samochodzie.
4,1
~QdUAty
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Auto, jeśli się o nie dba-dokonuje wymian płynów i części regularnie, nie przysparza żadnych problemów. Jeździ się dobrze, zawieszenie mogłoby być sztywniejsze ale silnik pozwala na bardzo dynamiczną jazdę, nie brakuje mu mocy i w zakresie 40-160km/h jest naprawde żwawy. Zresztą, do 100/h mój egzemplarz przyspiesza w 11sek co wg mnie jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Oczywiście żeby było tak jak napisałem, trzeba cierpliwie szukać zadbanego egzemplarza, znać się na samochodach i dokładnie sprawdzić to co się kupuje. Za swój dałem ok4500zł i wcale nie żałuję. Nie rozumiem dziwnych opinii typu \"szmelcwagen\" Żal mi takiego człowieka, który w jednym zdaniu pisze że golf psuje sie co miesiąc a w drugim że trzeba dbać, wtedy każde auto się nie psuje-toż to negacja własnej opinii. Poza tym jak sie kupi golfa za 2000zł i się nie mam pojęcia o samochodach to się kupi za przeproszeniem gówno. Tacy ludzie myślą że są specami motoryzacji a potem sie dziwią że to coś nie jeździ. Że niby fiat lepszy? Proszę porównać fiata z 92r z vw z 92r. Wg mnie komentarz nie jest potrzebny...
4,4
~MK
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Dobre auto jak na swój wiek (golf III 1.8 GT 5d.) 1994 rocznik nie ma się co czepiać jeździ się dobrze i bez zbędnych przygód i nerwów.Ceny należy dobrze weryfikować przy kupnie, jeśli egzemplarz zadbany warto zapłacić więcej niż za konkurencyjne marki(kupować \"głową a nie oczami\" wiele aut tylko ładnie wygląda przy zakupie \"picowany na sprzedaż\" a potem ludzie wstawiają jakieś głupie komentarze że się sypie czy syf. Auta volkswagena są dobrze dopracowane i \"samosie popsuło\" zdarza się bardzo rzadko.Mimo zaawansowanego wieku auta 15lat dobrze się trzyma (korozja występuje ale nie jest uciążliwa czyli nie żre wszystkiego jak popadnie trochę podłogę od spodu i ranty o na progach pod podnośnik korozja powierzchniowa (kamyki odbiły zabezpieczenie podwozia) wystarczy odrdzewić miejscami i zabezpieczyć antykorozyjnie a na to baranka.Klapa tylna przy listwie do jej otwierania \"to niestety standard\") a w razie czego części (wiele dobrych zamienników) są naprawdę tanie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 90KM 66kW
jestem od niedawna posiadaczem mozna powiedziec kolekcjonerskiej wersji golfa III.auto kupilem w benzynce i sam zalozylem instalacje gazowa bingo-m.gazownik ktory wszystko instalowal powiedzial mi ze mam walnieta sonde lambda i samochod duzo palil benzyny i gazu tez bedzie duzo palil.nie wierzylem w pierwszej chwili ale po zatankowaniu 2razy do pelna przerazilem sie 12-13l/100km LPG. zakupilem juz nowa sonde na allegro koszt 120-150zl nowa!!!! zobaczymy czy cos sie zmieni.takze jesli komus golf duzo pali niech sprawdzi ten wazny czujnik.PS moj rano przy odpalaniu na benzynie czy nawet pozniej praca na gazie czuc delikatnie zapach paliwa z rury wydechowej prawdopodobnie wina wlasnie sondy.
8,8
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Auto z takim silnikiem jest moim zdaniem ekonomiczne. Diesle wysiadają jeżeli chodzi o koszty paliwa. Średnio na 250km trasie przy prędkości 100km/h auto pali mi w okolicach 8-8,5 l/100km. Czasami schodziło poniżej 8l. Uważam to za dobry wynik. Podobny silnik dieslowski spali przy takim trybie około 5l ropy. Po przeliczeniu obecnych cen paliw LPG jest znacznie tańsze. Może i frajda z jazdy trochę mniejsza ale przy dzisiejszych cenach na stacjach... W mieście niestety coś jest nie tak z dogrzewaniem mojego auta i na krótkich dystansach we Wrocławiu (korki itp.) spala około 14-15 l/100km. W każdym bądź razie - ja polecam.
8,8
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 90KM 66kW
Tutaj mogę wpisać że rewelacja - jak dla mnie oczywiście, średni koszt przejechania 100km to jakieś 33zł (z danych zebranych przez 5lat użytkowania ), zużycie paliwa - tu sytuację ratuje LPG, inaczej byłoby raczej przeciętnie koszt na 100km to ok. 20 - 24zł. Zużycie LPG to średnio 9,3 l/100km, plus benzyna ok. 1 l/100km. serwisy, części - oryginały oczywiście drogie (ale dają gwarancję długiej bezproblemowej eksploatacji), zamienników bez liku, ale tylko markowe się liczą (ATE, Girling, LUCAS, BOSCH, VALEO, NGK, BERU, MOLL, CHAMPION, KNECHT-MAHLE, CONTITECH, HELLA polecam ze słabszych to może ROUVILLE i FEBI coś wartają reszta to badziew (w większości. Przeglądy i naprawy kosztują niewiele, przykładowo rozrząd kpl.robocizna+części to ok 170zł, zawieszenie przód max 200zł. Wiele spraw można sobie samemu zrobić.

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback