Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III

Lata produkcji: 1991 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Golf III

Liczba ocen: 1 825
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~epiq
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Auto kupiłem na potrzeby dojazdów do pracy za 1900 zł. Założyłem gaz i wymieniłem wszystkie części które polecił wymienić mi mechanik. Obecnie wsiadam do samochodu i jadę i wiem, że bez względu czy mam do przejechania 5 km czy 500 km, mój Golf zawsze dojedzie. Samochód dosyć wygodny a ceny części i robocizny są po prostu śmieszne, przykładowo za wymianę klocków hamulcowych i tarcz na przedniej osi zapłaciłem 100 zł. – mam na myśli robociznę bez kosztów części, które też są tanie. Generalnie, jeżeli ktoś potrzebuje muła roboczego, taniego w naprawie i eksploatacji i jest w stanie pogodzić się z pewnymi mankamentami, to jest to auto godne polecenia, pod warunkiem trafienia na egzemplarz bez rdzy.
3,6
~epiq
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Auto kupiłem na potrzeby dojazdów do pracy za 1900 zł. Założyłem gaz i wymieniłem wszystkie części które polecił wymienić mi mechanik. Obecnie wsiadam do samochodu i jadę i wiem, że bez względu czy mam do przejechania 5 km czy 500 km, mój Golf zawsze dojedzie. Samochód dosyć wygodny a ceny części i robocizny są po prostu śmieszne, przykładowo za wymianę klocków hamulcowych i tarcz na przedniej osi zapłaciłem 100 zł. – mam na myśli robociznę bez kosztów części, które też są tanie. Generalnie, jeżeli ktoś potrzebuje muła roboczego, taniego w naprawie i eksploatacji i jest w stanie pogodzić się z pewnymi mankamentami, to jest to auto godne polecenia, pod warunkiem trafienia na egzemplarz bez rdzy.
4,1
~Jędrzej
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 D 65KM 48kW
Bardzo przyjemne, tanie w utrzymaniu auto, które bardzo rzadko może człowiekowi zepsuć humor, idealne na pierwsze auto, posiada to co musi posiadać każde teraźniejsze auto czyli: wspomaganie, abs, poduszki powietrzne, dodatkowym atutem jest łatwa naprawa i tanie części, to zdecydowanie dobry wybór na pierwsze auto, jednym słowem niezawodny pomimo upływu 25 lat. Minusem jest brak klimatyzacji, ale można znaleźć taką wersję wyposażeniową, albo z szyberdachem, ale te z kolei lubią przeciekać z biegiem lat.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III
7,0 – 13,2
l/100 km
4,9 – 6,4
l/100 km
8,0 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
Witam Chciałem podzielić się swoją opinią mam golfika 3 1.8 75 km benzyna 96 rok Kupiłem go w Niemczech więc w moich rękach już jest 20 lat bardzo od niego dbam możecie mi wierzyć uwierzyć przez 20 lat Nigdy w życiu mi się w samochodzie nic nie zepsuło nigdy Jedyne co to zrobiłem tylko rozrząd No i posypało mi się 2 lata temu podłoga ale mój kolega jest mechanikiem więc po znajomości za 1500 zł podłogę mi całą zrobił nową wymieniłem amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu więc jeżeli chodzi o samochód to naprawdę jest bardzo bezawaryjny Oczywiście wyszło trochę Rudego tutaj tutaj Ale wszystko porobiłem stadion sportowy światła z tyłu Wstawiłem sportowy światła z przodu spoiler sportowy i naprawdę wygląda pięknie a co do spalania nie wiem skąd niektórzy z was mają takie spalania 10 l 12 l przecież takie spalanie to mają samochody z bardzo dużymi silnikami i też w silniku wymieniłem nie dlatego że było trzeba tylko po prostu żeby dbać o samochód kupiłem bardzo dobrej klasy świece z górnej półki nie tanie kupiłem bardzo dobrej klasy przewody kopułkę i palec i co najważniejsze zawsze Dałem mu silnik jeżdżę tyle lat innego oleju nie wlewam jest to olej Motul 4 litrowa bańka kosztuje po rabatach w intercarsie 160 zł i uważam osobiście że jest to najlepszy olej A co do spalania mogę przysiąc z ręką na sercu ale to naprawdę przy bardzo oszczędne jeździe czyli 80 maksymalnie do 90 km bo ja jeżdżę cały czas trasa miasto trasa miasto, czyli cykl mieszany to przy oszczędnej jeździe udało mi się uzyskać spalanie 6.3 litra na 100km oczywiście latem a jeżeli bym jeździł tylko po mieście samo miasto to w granicach 7.5 litra tylko zimą trochę więcej pali zimą tak samo przy jeździe oszczędnej pali w granicach 9 litrów Wszystko zależy jak się dba o samochód jeżeli jeździ się na tanich świecach na tanich przewodach i na niskiej klasie oleju A olej jakoś oleju ma bardzo dużo do spalania No i oczywiście opony dużo też zależy od jakości opon Dzięki jest bardzo dużo czynników które nakładają się na spalanie
7,6
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
Jeżdżę Golfem od 2 lat, także trochę razem przeżyliśmy ;). Poprzedni właściciel mówił, że spala mu między 10-12 l, gdzie głównie jeździł w cyklu mieszanym, z pracy z miasta do domu na wieś (ok. 30 km). Przeraziło mnie to, ale okazało się, że niepotrzebnie. Mimo, żem baba (jak poprzednia właścicielka), to moje spalanie NIGDY nie przekroczyło 9 l (nawet w zimie i w mieście). Sporo jeżdżę, zarówno w trasie jak i po wiecznie zakorkowanym mieście, jednak staram się jeździć oszczędnie, chociaż w trasie zdarza się mocniej wcisnąć pedał gazu. Raport uwzględnia spalanie z ostatnich 6 tys. kilometrów (czyli jakieś ostatnie 2-3 miesiące), po wymianie rozrządu. Autko marzenie ;)
5,4
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Najlepsze auto jakie miałem użytkóje je już 8 rok bez awaryjne wiadomo koszty eksploatacyjne filtry olej rozrząd klocki itp pozatym najtrwalsza jednostka napędową praktycznie bez problemowa.Jak dbasz tak masz ogulnie nie ma lepszego.

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 38
5,0
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.8 75KM 55kW
instalacja: AC STAG 100
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9...
5,0
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Słyszałem że sterowniki Stag200 mają słabe zabezpieczenie przed wilgocią. 1 z pinów wtyczki wydaje się lekko nadpalony. Jedyne problemy to wtyczka która się "odłączała" czasami, tak że instalacja zwracała błąd, a ja nie mogłem dojśc o co chodzi. Po dociśnięci wtyczki i zabezpieczeniu jej ponownie nową opaska zacikową problem zniknął. Golf do pół roku od montażu palił 7,5l...
4,5
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.4 60KM 44kW
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: KME BINGO M
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Na gazie wyraznie czuc spadek mocy i przyspieszenia ale to glownie temu ze tak ustawiona instalacja na jazde ekonomiczna wiec ma malo palic i jezdzic jak najdalej na 10l gazu ogolnie mowiac, zadnych napraw nie robie bo wszystko smiga jak ta lala tylko raz na jakis czas trzeba filterek od gazu wymieniac na nowy czysty bo zapchany potrafi ostro zamulac auto.
Volkswagen Golf III