Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.6 D 54KM 40kW 1983-1991

Lata produkcji: 1983 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1983 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 2300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~baksiu.14
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 D 54KM 40kW
moje autko nabyłem z przebiegiem 210.000 i był z roku 87 środek auta super zadbany miałem brązową konsole i grubą brązową welurową tapicerkę jak dotąd nie spotkałem auta takiego samego silniczek 1.6 diesel pięciobiegowa skrzynia szyber dach lusterka elektryczne autko w trasie ekonomiczne i jak najbardziej niezawodne polecam wszystkim. gdy sprzedawałem miał już ponad 300.000 i nic ropka do zbiornika i gaz do dechy. byłem nim w górach nad morzem cztery razy i bez jakiejkolwiek usterek. autkiem śmigają znajomi już trzy lata i nic zmiana oleju na czas i podstawowe wymiany czyli klocki i takie tam duperele. teraz mam golfa 3 tdi kombi z jasnym wnętrzem a żonka cytryne którą chcę zamienic na golfa 2 jak się uda to oczywiście na tę moją poprzednią czego bardzo bym pragnął ze względu na sentyment do niego.
4,1
~mimek118
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 D 54KM 40kW
Hej. Auto miałem kilka lat temu. Ogólnie wspominam je bardzo dobrze mimo że zatarłem silnik być może z mojej winy ale na szczeście jak chciałem sprzedać karuserieto znalazłem w nim telefon(leżał pod tylnym fotelem nie wiem jak tam sie znalazł) który po sprzedaniu pozwolił mi kupić nowy silnik i skrzynie 5. Auto bardzo ekonomiczne a zarazem tanie w utrzymaniu.
3,8
~kacz0r
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 D 54KM 40kW
Auto dla osoby ceniącej sobie samochód tani w zakupie i niską cenę, oraz dostępność części zamiennych. Jeśli komuś zależy bardziej na niskim spalaniu niż szybkiej jeździe to doceni ten silnik. Na uwagę zasługuje solidna konstrukcja całości, oraz dość obszerny bagażnik.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.6 D 54KM 40kW 1983-1991
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 D 54KM 40kW
Panowie i Panie fenomen! Samochód ma 21 lat, a spalanie jest niesamowite. Aktualnie jeżdżę z Tarnowskich Gór do Katowic Szopienic tak więc jadę przez prawie 4 miasta gdzie mam ciągle światła, hamowanie itd. Nie wiem czy maks. pojemność zbiornika paliwa jest 50L ale ja wlałem 45L i przejechałem 1085 km na tych trasach i wskazówka paliwa weszła trochę za rezerwę czyli jeszcze jakieś 30-40km bym zrobił, ale nie chce żeby świństwo mi przeciągło z baku. Tak więc z prostego obliczenia 4500 / 1085 wychodzi 4,14 L na 100 km :-D
5,8
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 D 54KM 40kW
Auto pali naprawde malo. Jednak jezeli komus zalezy na dynamice, to niech zapomni o tym silniku. Coś, za coś. Ja do swojego leje pełny bak, 50 litrów (na dzień 14 lipca 2011 - około 250 zł) i nastepna wizyta na stacji benzynowej za jakies 800 km. Samochod naprawde niezawodny. Silnik jak w traktorze. Stary, glosno chodzi i klekota jak teściowa, ale za to taki silnik naprawi kazdy kto ma ochote i troche rozumu oraz doswiadczenia w glowie, za pomoca kilku kluczy nasadowych, srubokreta i kombinerek. Samochod naprawde ogromny. Wozilem rozne osoby, o roznym wzroscie i jeszcze nigdy nikt mi sie nie poskarzyl na brak miejsca. Do bagaznika bez kombinowania wlozylem piec do zabudowy, kilka workow cementu, a nawet pralke, ba. Ponad 50 metrow paneli podlogowych z listwami bez zadnych wystajacych elementow w czasie przewozenia. Ubezpiecznie troche wysokie, bo silnik 1600 cm3 ale jest to do przezycia. Wole doplacic 150 zl do ubezpieczenia, ale robic prawie 200 km za 50 zł niz jezdzic cinquecento w ktorym musze jezdzic w butach "halowkach" bo w innych butach sie nie da jezdzic tym mini-czolgiem... Gdy moj dobry kolega wsiadl za kierownice Golfa przesiadajac sie z auta o 20-lat mlodszego Seata, nie ukrywal ze jezdzi mu sie bardzo wygodnie tym autkiem. Jedyna wada tego auta to gdy ma sie zalozone duze opony to gdy auto stoi, trzeba sie mocno szarpac z kierownica, ale jak juz autko sie powoli rozkula to nie ma problemu. No i znajdzie sie jeszcze jedna wada, ale to bardziej o leniwcach mowa - brak centralnego zamka, ale mozna sie przyzwyczaci. Naprawde polecam i nie żałuje swojego wyboru.
5,4
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 D 54KM 40kW
super...mam prawko od niedawna a to moje 2 auto takie do 2000pln,wczesniej mialem uno 1.4 z 73 konnym motorem bez katalizatora ktory umial zejsc do 5,9 ale bez ciezkiego buta...Od sierpnia jezdze VW Golf MK2 1,6 diesel bez turba 54KM i po 12000km ktore nim zrobilem srednia wychodzi mi 5,3 l/100km...W trasie ktora pokonuje 2 razy w tygodniu a pracuje w srodkowych Czechach i na weekendy jezdze do Walbrzycha a w niedziele wracam do pracy w Czechach,nie oszczedzam go na trasie...Miejscami jade 130 a na czeskiej ekspresowce daje cisne go na 150,160km/h czyli w sumie tyle ile fabryka dala...Paliwo verva diesel z orlenu i shelowski dodatek do ropy za 8,50pln-polecam.Dobre tanie niezawodne auto dla tych ktorzy potrzebuja auto do przemieszczania sie...jestem zadowolony i szkoda ze nowsze generacje golfa nie maja juz takiej niezawodnosci jak stara poczciwa dwojka,ktora ma juz 25lat ...

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II