Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW 1987-1991

Lata produkcji: 1987 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~therunner
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 i KAT 90KM 66kW
Samochód godny uwagi ale tylko od pewnej osoby, zadbany (coraz mniej takich można spotkać, większość po różnoraki przejściach). Ja miałem lichy egzemplarz. Co prawda nie było na min ani śladu rdzy ale od kiedy go dostałem (za darmo) to praktycznie wymieniłem pół samochodu. Wiecznie niedziałające elektryczne szyby, problemy z centralnym zamkiem. Od kiedy go dostałem wymieniłem pompę, serwo, zaciski, tarcze, podłączałem elektrykę bo się spaliła, wymiana olejów, nie grzejąca dmuchawa, silnik dojechany był max 140 na trasie. Strasznie nie zadbany egzemplarz ale za to bardzo dobrze trzymał się drogo na felgach 15. I ten dźwięk silniczka w środku (Posiadał sportowy tłumik środkowy).
4,1
~yosi
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 i KAT 90KM 66kW
Czwórka z plusem. Mamy to auto w rodzinie już 12 lat. Kupione w 1995 r. od pierwszego właściciela z Niemiec. Piciodrzwiowe. Bogato wyposażone: automat, abs, wspomaganie kierownicy, elektrycznie opuszczane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, mała kierownica, pełen welur, alufelgi, szerokie zderzaki w kolorzenadwozia. Wszystko oryginalne, niemieckie - auto było robione na zamówienie. Wykonanie trwałe i ze smakiem. Sentyment nie pozwolił nam go sprzedać przed otwarciem naszych granic dla użytków z Zachodu. A dziś nie opłaca się go sprzedawać, bo nikt nie da tyle, ile naprawdę jest warte. Dojeździ u nas swoich dni, jako drugie auto, a z czasem zrobi się żółte tablice i jeszcze mój wnuk pojeździ sobie tą legendą motoryzacji :)
4,5
~Cezary
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 i KAT 90KM 66kW
To mój kolejny samochód i jestem z niego bardzo zadowolony. Zamierzam zostawić go na dłużej, wiec obecnie poprawiam to co trzeba, a są to raczej drobiazgi i chce dodać kilka modyfikacji. Jestem fanem dobrze zrobionych samochodów coś w stylu "cult" ten się zna będzie wiedział o co chodzi :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.8 i KAT 90KM 66kW 1987-1991
8,8
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 i KAT 90KM 66kW
Witam . Chciał bym zaznaczyć ,że jestem bardzo zadowolony z Golfa lecz przeraża mnie jego spalanie tankuje go co 4-5 dni robię w tym czasie 175 - 185 km a gazu mi spali w tym dystansie aż 25 litrów . Dodam ,że 90% to miasto i korki . Chciał bym zaznaczyć ze tymi samymi i trasami w zimę robiłem od 200-210 kilometrów . Na oponach 14" 185/55 na lato mam 16" 205/50 więc problemem tutaj mogą być zbyt duże opony dodam ,że auto straciło na dynamice , Teraz jakies 9,3sek do 100km/h na mniejszych 8,9sek do 100km/h .
8,3
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 i KAT 90KM 66kW
Silnik RP do super ekonomicznych nie należy. Przy spokojnej jeździe na krótkich odcinkach po mieście (3-5 km) spala 10,5-11,2 l (zimą przy dużych mrozach więcej - do 13 l). Średnie spalanie to 8 l / 100 km (40% miasto 60% trasa). Minimalne i moje rekordowe spalanie na trasie ok 140 km prędkością 90 km/h w porywach 100 km/h spalanie wyniosło 6,2 l / 100 km. A to wszystko dzięki skrzyni ATH. Części zamienne tanie i dostępne bez problemu nawet oryginały nie straszą ceną. Naprawy tanie i proste o ile trzeba coś naprawiać bo samochód się nie psuje. Spalanie które trzeba uzupełnić wypełniam jakie występuje przy mojej jeździe najczęściej (średnie, miasto, trasa minimum)
8,9
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.8 i KAT 90KM 66kW
Spalanie jakie podałem jest to głównie spalanie miejskie. 12l potrafił mi wypić w zimie, ale to przy jeździe z ciężką noga. 8.3 litra odnotowałem tera przy może troszkę bardziej ekonomicznej jeździe, ale z wyprzedzaniem kiedy trzeba. W aucie po wlaniu środka na czyszczenie wtryskiwaczy spalanie spadło drastycznie:D co mnie bardzo ucieszyło, z 10 na 8.3 w mieście to jest różnica. spalanie 6.3 litra osiągnąłem przy jeździe 80-90 na trasie, wyliczona jest to średnia na 100km. Przyznam ze gdy auto mi spalało po 10/12 litrów w mieście chciałem się go pozbyć, ale teraz gdy pali mi 8/8.5 to nie myślę go sprzedawać. Części tanie, utrzymanie też w miarę tanie, blacha super, przestrzeń w samochodzie też duża. Ogólnie uważam że GolF II w wersji 3D (bo takową posiadam) nadaje się dla kawalera, oczywiście zaznaczę że jest to już 20letni samochód, więc aby nim jeździć i być zadowolonym trzeba lubić takie samochody:) Jedno jest pewne auto ma swój charakter.

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II