Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.6 72KM 53kW 1986-1991

Lata produkcji: 1986 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1986 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 72 KM (53 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~zlosliwy-chochlik
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 72KM 53kW
auto juz nienajmlodsze ale wciaz dosc popularne na naszych drogach. Moim zdaniem dobre auto dla mlodych kierowcow ktorzy dopiero zaczynaja poruszac sie w ruchu drogowym i nabieraja doswiadczenia jako kierowcy. polecalbym to auto osobie ktora planuje kupic swoj pierwszy w zyciu samochod, a ktore nie dysponuje na codzien duzymi srodkami finansowymi np studenci, uczniowie. Auto mozna nabyc juz za niewielkie pieniadze a i utrzymanie auta nie jest tez dosc wysokie. ze wzgledu na swa popularnosc nie ma problemu ze zdobyciem do auta czesci czy to nowych zamiennikow czy orginalnych badz uzywanych ze szrotow. auto posiada bardzo wytrzymaly silnik i trzeba byc naprawde wybitnie uzdolnionym by ten silnik w aucie \"zajechac\". Moim zdaniem jest to jedna z najlepszych generacji golfa a z cala pewnoscia jest lepsza wersja niz mlodsza wersja - Vw Golf III.
4,5
~Maynard
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 72KM 53kW
Świetna fura.23 lata na karku i nadal w świetnej formie.Nie psuje wogule.poprzedni właściciel bawił się tym autem w street racing czyli fura nie miała lekko,a mimo to i tak się trzyma.zawieszenie wybite ale na przeglądzie okazało się że od nowości nie było wymieniane!!!!.Które inne auto by tyle wytrzymało?Korozji nie ma prawie wogule.tylko w miejscach gdzie były zadrapania itd.Miałem o 10 lat młodszego i o wiele bardziej zadbanego fiata i pod tym względem nie dorastał do pięt golfowi.Że nie wspomne jak wyglądają inne auta z tego rocznika,np ople:) Silnik nie bierze ani grama oleju i chodzi jak zegarek.Nieźle się zbiera dzięki dosyć durzemu momętowi obrotowemu.Ludzie mnie straszyli durzym spalaniem.guzik prada.przy umiejętnej jeździe pali 6 w mieście! Tanie części.wytrzymałe zawieszenie,świetne właściwości trakcyjne.Jak dla mnie nie da się kupić w tym przedziale cenowym lepszego auta.
4,4
~Darek kujawski@chojnice.pl
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 72KM 53kW
Cóż trafił mi się naprawdę dobry egzemplarz z niskim przebiegiem. Ponadto auto kupiłem tydzień po TUV w niemczech. Miało wymienione: -końcówki -akumulaor -układ wydechowy ok kolektora do końca -amortyzatory. Nie widać wycieków, kierownica się nie trzęsie, i ogólnie z auta jestem bbb zadowolony. 6000km miesięcznie to dobry sprawdzian, który mój Golf zdaje na 6. A dodam, że to drugi golf w domu poprzedni to 1.6Diesel z 86r. Jeżdzony w latach 1991-1999 Przy zakupie 80tyś, przy sprzedaży 350tyś. Wymienione tylko układ hamulcowy i pompa. I pozostałe wymiany eksploatacyjne.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.6 72KM 53kW 1986-1991
8,1
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 72KM 53kW
Podaje spalanie mojego golfa II 1.6 72 km na gaźniku Pierburga 2E przy bardzo spokojnej jeździe.Miasto i tylko miasto 10l, cykl mieszany to wyjdzie 8.5l, trasa 6.5 jak nie mniej przy jeździe max do 120 kmh. Spalanie jak się mu depnie raz sprawdzałem i już raczej więcej tego nie zrobię. Przez około 20 Km pedał był wciśnięty na tyle ile się dało było z 5 km trasy reszta to miasto jak dojechałem do domu to z pól baku zostało mi 1/5 aż się złapałem za głowę - szkoda pieniędzy i silnika teraz tego żałuję:/
11,0
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 72KM 53kW
Spalanie podane na podstawie dwuletniej eksploatacji wozu w różnych warunkach, dotyczy instalacji ze śrubą na wężu, trzeba brać również pod uwagę lekko "sportowe" tendencje kierowcy patrząc na wartość 14l/100km no i odpalanie na gazie przez cały rok.
6,7
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 72KM 53kW
Jak na takiego dziadka nie jest tragicznie ;) Nigdy nie jechalem nim jakoś daleko wiec ciezko mi powiedziec ile spali najmniej, ale myśle że przy dobrych oponkach, wylaczonym radio w lato przy prędkości okolo 80km/h - da radę zejść poniżej 5l/100km.

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • ukÅ‚ad wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiÄ…zany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Volkswagen Golf II