Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.6 70KM 51kW 1986-1992

Lata produkcji: 1986 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1986 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~utwor2001
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 70KM 51kW
Idealny samochód dla osoby niedoświadczonej, jak i zaawansowanej, pod względem użytkowania czy też majsterkowania. Części zamienne okropnie tanie, nawet te z najwyższej półki (przykładowo, zapłacimy za zawieszenie Lemfordera tyle, za ile można kupić najtańsze i najgorszej jakości Maxgear, w aucie innej marki/modelu.), Budowa mechaniczna dwójki wręcz legendarna w swojej prostocie oraz jej niezawodności, w praktycznie każdym podłożu znaczenia tego słowa. Nie bez powodu aż do Golfa IV strona mechaniczna była tylko minimalnie "modernizowana". Sporą kulą u nogi tego modelu są niestety: karoseria oraz poprzedni właściciele. Niepoprawna eksploatacja oraz dość słaba jakość wykonania karoserii odrzuca sporą część osób od tego samochodu.
3,9
~Isopax
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 70KM 51kW
Autem jeżdżę od 3 miesięcy. Kupiłem je za przysłowiową "cenę złomu" :) Części są śmiesznie tanie, nawet jeśli coś zawiedzie można szybko, tanio i łatwo naprawić. Świetne na pierwsze auto. Silnik nawet po takim przebiegu działa dobrze. Do wad tego auta zaliczyłbym słabe wyciszenie oraz skromne wyposażenie, ale czego chcieć więcej za tą cenę. Jest to jedno z najlepszych aut jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny. Polecam każdemu! Bagażnik też dość dużo jak na tę klasę auta, spalanie niskie, części tanie, paliwo tanie, nic tylko wsiadać i jechać!
4,2
~Zoltan
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 70KM 51kW
polecam to auto, moja wersja posiada wspomaganie więc prowadzi się naprawdę przyjemnie, zaczyna męczyć przy szybszej jeździe ze względu na słabe wyciszenie przed oporem powietrza, toczenia innymi takimi;] silnik bez awaryjny, przez 3 lata wymieniłem tylko uszczelkę pod głowicą, która była uszkodzona już w momencie zakupu, zawsze odpala od ręki, smiać mi się chciało jak kolega zachwalał swoją super favoritke 100x lepsza od golfaII, a później ledwo mu to cudo odpalilo. każdy chwali swoje, ale kupując zadbanego golfa napewno nie pożałujesz i będziesz chciał następnego. a co do rdzy wyszła na podszybiu(ktoś śrubokrętem rysę zrobił podczas wymiany szyby ileś lat temu) i ostatnio zauważyłem przy w korku benzyny,pocieszam się, że nowsze astry są bardziej zerdzewiałe;]
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.6 70KM 51kW 1986-1992
8,0
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 70KM 51kW
Mój golfik ma 160tyś przebiegu o ile nikt nie cofał licznika :p ,przy bardzo skreconej dawce LPG i ekonomicznej jezdzie splanie zeszło do 7L/100km ale szczeże cięzko było nim sie rozpedzic z 1 biegu rozpedzał się jak bym nim ruszał z 2-giego ,widziałem różne komentarze niedowiarków typu (skąt bierzecie takie spalanie chyba zmylacie)to odpowiem tak jeżeli ktoś ma samochód z 10 letnią instalacją i zajezdzonym sicznikiem to spalanie może sie różnic nawet o 5-10L od spalania zadbanego auta z nową dobra instalacją LPG ,a co do awaryjnosci kilka drobiazgów wymieniałem ,ale to są groszowe sprawy.
10,3
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 70KM 51kW
Nie wiem skąd większość osób bierze dane dotyczące spalania, ale mówiąc szczerze większość jest albo skrajnie zaniżona albo zawyżona. Prawda jest taka, że auto w trybie miejskim zimą (brak śniegu, ale temperatura około -5) przy bardzo delikatnej nodze pali około 11.5 litra na 100km. Auto odpalane na benzynie, ale po minucie przerzucane na gaz i jazda... Miasto dość spore, czasami stanie w korkach, ale jazda tylko na dłuższych odcinkach (35km w jedną stronę). Latem w podobnych warunkach pali 10 - 10,5 litra gazu. Na trasie różnie, raz spali 9,5 litra raz 8,5.. szału nie ma. :(
8,2
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 70KM 51kW
Posiadam golfa II 1,6 b w automacie, jak na automat spisuje się bdb, jak na górzysty teren i moją ciężką nogę spalanie 8,5l przy bardziej jeździe miejskiej jest przy tej skrzyni dobrym wynikiem. Po regulacjach mechanika który zapłon rozregulował (18* a on ustawił 6*) silnik się dławił jak był zimny nie dało się jechać na skrzyżowaniach gasł i palił przy oszczędnej jeździe ok 10l PB

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II