Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.3 KAT 60KM 44kW 1986-1992

Lata produkcji: 1986 – 1992
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1986 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1272 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Darek
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 KAT 60KM 44kW
Ocena pisana w sierpniu 2021, przy przebiegu 247 500 km. Samochód kupiłem w kwietniu 2018 z przebiegiem 218 000. Przebieg potwierdzony, samochód miał wcześniej jednego właściciela w Niemczech i dwóch w Polsce. Piszę o tym, bo na pewno historia auta wpływa na jego stan, a więc także moją ocenę. Golf był kupiony jako drugi samochód do domu, jednak brak problemów i radość z jazdy sprawia, że pewnie zostanie z nami na dłużej. Najpierw minusy: - Średnio nadaje się w długie trasy. Przez pierwsze dwa lata 90% przebiegu zrobił autostradą A1 i drogą ekspresową S8 między między północą Polski. a Dolnym Śląskiem. Średnia sensowna prędkość przelotowa to 120 km/h. Da się szybciej, ale robi się głośno... no i trochę szkoda samochodu. - W lecie jest gorąco. Przezroczyste, białe szyby i mało wydajne nawiewy potrafią dać w kość. - Głośność. Nie chodzi o silnik, ten ma przyjemne brzmienie. Winowajcą jest brak wyciszenia i całoroczne opony goodyear 195/50/15. Do tego typowe przypadłości golfa - trzeszcząca deska i brzęczące szyby. Można sobie z tym poradzić, ale warto pamiętać, że im bardziej wyciszyć jedno, tym bardziej słychać drugie. Teraz plusy: - Bezawaryjność. Tu się nic nie psuje, a przecież mówimy o 30-letniej konstrukcji. Naprawy wykonane przez 3 lata to praktycznie wymiany eksploatacyjne (szczegóły niżej). - Ekonomia. Rzeczywiste spalanie między w ruchu mieszanym 6.1 l/100km. Tanie i ogólnodostępne części. - Radość z jazdy. Doskonała widoczność i dynamiczny silnik (do 100 km/h) - samochód stworzony do miasta i w jego okolice. Brak wspomagania kierownicy jest niezuważalny poza sytuacjami, gdy kręcimy stojąc w miejscu. Od skrajnego prawego do skrajnego lewego położenia kół mamy niespełna 3.5 obrotu kierownicą. Do tego duży rozstaw osi i zawieszenie zestrojone pod kątem precyzji. Ten samochód to możliwość poznania klasycznej motoryzacji bez ryzyka pakowania się w koszty i bez skazywania się na niewygodę. Podkreślam jednak, że ocena dotyczy tego konkretnego egzemplarza, który zdecydowanie miał szczęście do poprzednich właścicieli.
4,7
~karik712
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 KAT 60KM 44kW
Fenomenalny samochód, kupiony w wieku 27 lat w stanie idealnym od pasjonata, robiony na częściach w aso. Autko mialo w wieku 18 lat odświeżony lakier (czerwony akryl, wiec marna szansa zeby słońce go oszczędziło). Jedyne co mozna byla mu ująć to lekkie zmatowienie na dachu od ów słońca - bo poza tym auto nie miało na sobie grama rdzy. Oryginalny ocynk w grubej warstwie robił swoje. Śmieszna ilość koni przy jego masie gwarantowała świetną dynamike po miescie, i akceptowalne osiągi na trasie. Długi piąty bieg pozwalał znacznie ograniczyć spalanie i hałas , przelotowe 100-120 były bardzo wygodne do podróżowania. Do tego wygodne zawieszenie, male ceny części, naprawa możliwa u każdego kowala a niektóre osobiście na podwórku. Gdyby nie chęć robienia kolejnego projektu - pewnie został by u mnie na dłużej.
4,2
~Filip
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 KAT 60KM 44kW
Ostatni prawdziwy Golf. Ocynkowane blachy, bardzo dobre silniki (choć nie wszystkie, są wyjątki), komfort na przyzwoitym poziomie. Gdyby VW projektowali w dalszym ciągu inżynierowie, a nie księgowi to utrzymałby opinię niezawodnego auta. Mam w posiadaniu trzeci egzemplarz z silnikiem 1.3 NZ 55 KM (nie wiem kto wymyślił, że od 87 roku do Golfów II wkładano 60 konne NZety) i jestem pozytywnie zaskoczony tym silnikiem. Wcześniej miałem 1.8 i 1.6, a 1.3 omijałem długim i szerokim łukiem. Okazało się, że do napędzenia 920 kg nadwozia nadaje się bardzo dobrze i swoimi osiągami nie odbiega w znacznym stopniu od swoich mocniejszych braci. Nie jeździłem wprawdzie egzemplarzem z 5-cio biegową skrzynią (mam czwórkę), więc nie mam porównania, ale to, co dzieje się w połączeniu z 4-ro biegową skrzynią, jest niesamowite. Auto wbrew moim obiekcjom zbiera się dynamicznie, a 4 biegi zdają się być idealne do tej jednostki (jedzie tylko do 150 km/h max). Silnik pracuje równiutko i niespodziewanie cicho (czasem ledwo go słychać, pompa paliwa elektryczna jest głośniejsza), jest przy tym bardzo ekonomiczny (pozdrawiam wszystkich tych, którzy wierzą w to, że nowe jednostki są jeszcze bardziej ekonomiczne niż powinny być) - udało mi się osiągnąć średnie spalanie w mieście na poziomie 7,5l/100km. Silnik 1.6 mimo piątki skrzyni, jedzie do trójki, NZ zbiera się praktycznie na każdym biegu, z 1.8 nie porównuje bo przy 90 koniach już dzieje się bardzo dużo i tu widać już różnicę i brak wystarczającej mocy. Wbrew stereotypowi niskiej mocy, NZetem da się wyprzedzać i nie ma z tym większego problemu (jak ktoś jest przyzwyczajony do wyprzedzania bez redukcji, to trudno wymagać, żeby osiągnął cel bez wysiłku)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.3 KAT 60KM 44kW 1986-1992
7,6
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 KAT 60KM 44kW
Spala średnio 6,58l gazu teraz jest po 1,55PLN także przejechanie 100km to cena 10,5PLN z przewagą jazdy w trasie. Jest to jazda w dwójkę, prędkość do 110km i obroty do 3,5tyś. Auto kupiłem już z instalacją gazową, nie powiem sporo wsadziłem w tego golfika, ale przez 2,5 roku zrobiłem prawie 100tyś. km. Natomiast instalacja gazowa jest od 160tyś km(teraz na blacie 344km), także sądzę, że do pół miliona bez problemu przejedzie. Odnośnie napraw to auto proste jak drut więc wszysko można zrobić samemu, natomiast części tanie jak barszcz- końcówka 25zł mooga jak samo sworznie po 35zł, poduszki amorka z łożyskiem po 35zł lemfordera, rozrząd to pompa wody za 60zł i pasek za 25zł. Tak taniego auta nie miałem, niezawodny, tani, ekonomiczny. Gdyby nie pojemność i brak klimy to bym go nie sprzedawał. Dla młodego kierowcy czy też dla starszej opanowanej osoby jak znalazł. Serdecznie polecam. W tym aucie brak wspomagania to zaleta.
6,6
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 KAT 60KM 44kW
I tu golf mnie zaskoczył myślalem ze 1.3 z gaźnikiem bedzie łykał hektolitrami paliwo z uwagi na gaźnik a tu wiecej niz 6 litrów nie wziął jeszcze, duzo jezdze na gazie to czasem nie pamietam kiedy byłem na stacji na butli do pełna 32L robie jakies 400 - 450km to ponizej 8L/100km
6,7
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 KAT 60KM 44kW
Przy sprawnym silniku na bierząco zalewanym olejem, wymieniamymi akcesoriami typu kopułka, kable, świece odpowiednio ustawiony zapłon można się spokojnie zmieścić w 5,5 l na 100 km części są tanie jak barszcz.

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II