Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.3 55KM 40kW 1983-1987

Lata produkcji: 1983 – 1987
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1983 do 1987 roku
Pojemność skokowa 1272 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Piotr
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Kupiłem samochód od starszego pana po stłuczce. auto było moim 1 autem i jestem z niego po tym okresie bardzo zadowolony. Owszem stan blacharki nie był najlepszy. Silnik miał swoje bolączki. Ale jeździł a w tej klasie samochodu było to najważniejsze. Plan na niego miałem by go zrobić i mieć na lata. Niestety brakowało czasu i musiałem go sprzedać. Wiem że w przyszłości kupię sobię kolejnego Golf'a 2 lub Passata b2. Bo te auta były genialne w swojej prostocie. Owszem trzeba przy tych autach coś zrobić raz na jakiś czas ale warto.
4,2
~michał_gargas
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Kupiłem Golfa jako autko na dojazdy do pracy. Miało być tanie w zakupie, eksploatacji i naprawie. Nie oczekiwałem cudów. Zamysł początkowy był taki, żeby pojeździć kilka miesięcy a później sprzedać. Ostatecznie po wielu km razem okazało się, że za grosze kupiłem klasyka, który ładnie zrobiony przyciąga wzrok. Auto ma w sobie to coś, czego brakuje nowszym modelom. Miałem już wiele samochodów, w tym nowszego Golfa i moim zdaniem ten mały VW jest jednym z lepszych. Plany sprzedaży odłożyłem na nieokreśloną przyszłość bo jak widzę zadbane egzemplarze zyskują na wartości. Jeździ się nim super. W wolnych chwilach dopieszczam to co przez 30 lat zdążyło się zakurzyć czy wyeksploatować.
3,7
~baiano
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 55KM 40kW
ogolnie nie moge powiedziec, ze bylo zle;] mialem autko niecaly rok. fakt, ze kupilem troche zaniedbane, wymienilem naprawde duzo rzeczy ale mialem problem z wyciekami oleju z roznych dziwnych miejsc;] na szczescie smiesznie tanie czesci. generalnie dobry wozik tylko slabiutki. skrzynia 4 biegi, 1,3 przy tej masie rewelacji nie ma ale jak na jazde na zakupy to super. no i bardzo ladowny ;D bagaznik super i miejsca na 5 osob tez pod dostatkiem. polecam dla mlodych, ktorzy dopiero zaczynaja jezdzic ;]
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.3 55KM 40kW 1983-1987
7,4
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Kupiłem golfika z 85r z Kalisza a jestem z Kutna nalałem na stacij bezyny za 40 zl. i uwiezcie mi starczyło mi do domu a z Kalisza do Kutna troche jest.... I to jeszcze nie wszystko... Nastepnego dnia zrobilem jeszcze 20. Ale powiem ze nie szalałem nim.. koledzy mi nie chcieli uwiezyc ze tyle pali. no to mówie wlej litr i choc sie przejedziemy.. pojechalismy...gdy samochód zacza szarpac na zzerowanym liczniku pokazala sie liczba 19 . drugim razem jak go sprawdzalem bylo 21. nikt nie wiezyl ze pali mniej od bobka.. jesli ktos by mial instalacje gazowa do golfiacza2 na gazniku to jestem bardzo chetny.Michal
8,7
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 55KM 40kW
W cyklu mieszanym spala 9L gazu na 100km. Ceny części śmieszne. Pasek rozrządu 20zł, filtr powietrza 18zł, tarcza hamulcowa 36zł. Mało co kosztuje w nim więcej niż 50zł. Na codzienne tłuczenie kilometrów jest super. Do większości rzeczy jest łatwy dostęp i można je samemu naprawić czy wymienić.
8,7
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.3 55KM 40kW
Smochód ma instalacje BRC wmontowaną 2 lata temu ,zbiera sie tak samo na LPG jak na benzynie ,mniałem wczesniej Golfa ii 1.6 tak samo sie zbierał jak 1.3 a może i nawet gorzej ,a co do awaryjności to przez rok użytowania wymieniłem tylko przewody zapłonowe ,nic lac i jezdzic dodam że mam skrzynie 4 biegowom i najmniej spala przy ok.70km|h

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II