Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: VANy
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~PiotrJazz
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Rozglądałem się długo za samochodami testując i jeżdżąc Hondą HRV, Jazz, Toyotą Auris kombi, CHR, Kią Stonic, Seatem Leonem, Merivą, Astrą kombi, Fiatem Tipo i siedząc w wielu innych samochodach. Większość testowanych samochodów w salonie i Kia Stonic miały dla mnie osobiście niekomfortowe siedzenia. Generalnie polecam wypożyczenie nawet odpłatne samochodu i przejechanie się nim ze 2 godziny na spokojnie bez pracownika salonu tak, aby poczuć jak samochód jeździ i czy jest komfortowy. W czasie standardowych jazd testowych jest gadanie, adrenalina i to wszystko powoduje nieprawdziwe odczucia z jazdy. Więc jeżeli macie już upatrzony samochód to przed podjęciem ostatecznej decyzji trzeba się w spokoju nim przejechać zanim się zdecydujemy na duży kredyt w banku itp. Wracając do samego Sportsvana to nigdy nie spodziewałem się, że zakupię właśnie ten samochód. Po prostu spełnia moje wymagania (wyższe zawieszenie, w miarę wygodne siedzenia z przodu, dużo miejsca dla pasażerów, regulowany kąt pochylenia tylnej kanapy i przesuwana kanapa, płaska przestrzeń ładunkowa, nawiewy wentylacji dla pasażerów w środkowym słupku, rozsądny silnik, nadkola zabezpieczone osłonami, koło zapasowe). Podobne samochody u konkurencji były sporo droższe. Nie stać mnie na lepszy samochód więc kupiłem VW.
4,4
~KL
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Pomimo drobnych usterek, samochód wykonany bardzo solidnie. Solidność to chyba najlepsze określenie. Bardzo dobre materiały. Jeździ jak czołg. Drobne nierówności, dziury, czy pofałdowania w asfalcie nie stanowią dla niego problemu. Zawieszenie sportowe po prostu rewelacja, zarówno z kołami 16" i 17". Silnik 125 KM TSI bardzo fajny. Dobry moment obrotowy. Cichy. Średnie spalanie 7,5l miasto. Jedyna wada silnika to konieczność częstej zmiany biegów. Na pochwałę także zasługuje jakość HiFi zestawu multimedialnego. Nawet Spotify brzmi tak, jak by był odtwarzany w lepszej jakości. Z tyłu bardzo dużo miejsca dla pasażerów. Podróżują wygodniej niż kierowca i pasażer z przodu. Największa wada auta i to poważna moim zdaniem to mało wygodne siedzenie kierowcy (więcej na ten temat w punkcie ergonomia).
4,5
~Mariusz
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Przez ostatnie parę lat jeździłem SUV-ami w dieslu. Ostatnio jednak robię mniej kilometrów i to w większości w mieście więc szukałem w miarę oszczędnej benzyny w nie za dużych gabarytach auta ale z wyższą pozycją za kierownicą i przestrzenią wewnątrz. Sportsvan na moją trzyosobową rodzinkę jak na razie wydaje się samochodem idealnym. Mam silnik 1,4 125 KM może na autostradzie trochę mało ale w mieście idealny ( jeździłem też 150 KM w mieście nie czułem różnicy). Jak na razie średnie spalanie w granicach 6,5 do 7,0 przy naprawdę normalnej dynamicznej jeździe. Dla mnie wynik bardzo ok. Miejsca w środku naprawdę dużo. Jadąc czujecie się jak w dużo większym aucie. Zawieszenie rewelacja. Odpowiedni komfort oraz świetne prowadzenie. Materiały wewnątrz zbliżone do klasy premium ( mam wersję highline). Super wygodne fotele. Świetne multimedia i asystenci. Szczególnie podoba mi się aktywny tempomat ACC i car-net vw. Dobra widoczność dzięki dużemu przeszkleniu. Ogólnie samochód wielozadaniowy z dużymi możliwościami transportowymi. Z minusów to: trochę za drogi ( dlatego zrezygnowałem z DSG i silnika 150 KM z czego skrzyni automatyczne żałuję cały czas ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia) oraz dość banalny wygląd. Jeżeli ktoś jest znieść te dwa elementy to reszta jest naprawdę w tym aucie ok. i mogę szczerze polecić.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW 2014-2017
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Samochód o wymiarach kompaktu dzięki czemu zmieści się na ciasnych parkingach. Wzorowa pozycja za kierownicą, wygodne fotele, świetna widoczność mimo to wsparta przy parkowaniu praktycznie w standardzie czujnikami parkowania z przodu i tyłu (wersje bez czujników ze świecą szukać ) a dla bardziej wymagających była automatycznie chowana pod znaczkiem logo VW kamera cofania, rozwiązanie bardziej spotykane w klasie premium ( w momencie cofania logo się unosiło i odsłaniało kamerę dzięki czemu kamera była zawsze czysta a obraz na wyświetlaczu radia niezamazany). Jakość wykończenia i użyte materiały często przewyższały te z klasy wyższej, o ilości schowków wykończonych wewnątrz przyjemnym welurem i uchwytami do napojów nie wspomnę. Dzięki wyższemu nadwoziu siedzi się wygodniej, wygodniej zająć miejsce, wygodniej się wsiada i wysiada a wysokie osoby będą miały duży zapas przestrzeni z przodu i z tyłu(tylna kanapę można przesuwać i regulować kąt oparcia, bagażnik 400l z regulacją wysokości podłogi (pomieścił bagaże na wyjazd w góry zimą z trójką dzieci) . Czytelność i łatwość obsługi jest wzorcowa, świetne fabryczne nagłośnienie, prowadzenie tego auta to naprawdę przyjemność (polecam wersje wyposażenia Highline). Silniki 1,4TSI po 2012r są najbardziej proste, trwałe, sprawdzone i dopracowane, dają świetną dynamikę są bardzo elastyczne na niskich obrotach i bardzo oszczędne (są pozbawione filtrów cząstek stałych i wielu innych czujników które mogą się popsuć). Zawieszenie proste i trwałe. Bardzo dobra relacją ceny do jakości i funkcjonalności samochodu. Zalet jest jeszcze więcej, a z wad wymienię jedną awarię: zablokowana klapka wlewu paliwa która działa równolegle z centralnym zamkiem. Z wad tego modelu jest mniej popularny niż klasyczny Golf gdyż nie trafiał do firm jako samochód flotowy firmowy, złodzieje o nich zapomnieli, najlepiej współpracuje z instalacją gazową VI generacji Prince która kosztuje 8-10tyś i przy tak niskim zużyciu paliwa długo się zwraca ( ale za to instalacja gazowa jest bezobsługowa, nic nie trzeba regulować, zapala od razu na gazie bez czekania na rozgrzanie się silnika i pozytywnie wpływa na sam silnik ), w serwisach wysokie ceny samochodów na rynku wtórnym, ale za to samochody z reguły mniej zjeżdżone i bardziej zadbane, przy maksymalnych obrotach 5000-6000 obrotów robi się głośno, przy niskich do 2000 praktycznie nie słychać silnika, przy średnich/normalnych przyjemnie mruczy. Jest tyle pokus na rynku: może szybsze, może z większą ilością bajerów, bardziej rzucających się w oczy, a ja nie mogą się przekonać by zmienić ten samochód na inny mając z tyłu głowy funkcjonalność, stosunek ceny do jakości,wyposażenia, tanią eksploatację, jeszcze prostą konstrukcję którą obsłuży praktycznie każdy nieautoryzowany serwis.
6,8
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Wskaźnik spalania porusza się bardzo dynamicznie... Samochód jest za bardzo czuły,wystarczy "delikatnie dodać gazu i pojawia nam się spalanie 7l/100km gdy starałem się jeździć BARDZO ECO potrafiłem zejść do spalania w cyklu mieszanym do 5,5 ale to nie była jazda, to była masakra...
6,8
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Wskaźnik spalania porusza się bardzo dynamicznie... Samochód jest za bardzo czuły,wystarczy "delikatnie dodać gazu i pojawia nam się spalanie 7l/100km gdy starałem się jeździć BARDZO ECO potrafiłem zejść do spalania w cyklu mieszanym do 5,5 ale to nie była jazda, to była masakra...
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan