Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: VANy
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Długość 4338 mm
Długość z hakiem holowniczym 4434 mm
Szerokość 1807 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2050 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3732 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3481 mm
Wysokość 1578 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2045 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1799 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1514 mm
Prześwit 144 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1022 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1017 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 928 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1008 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1488 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1477 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1520 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Wysokość bagażnika 655 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 875 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1666 mm
Kąt natarcia 13,5 stopnie
Kąt rampowy 9,8 stopnie
Kąt zejścia 16,7 stopnie
Maksymalna ładowność 595 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Marcin
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Ogólnie myślałem, że będzie to auto na chwilę... a jesteśmy już razem ponad 3 lata. Auto dynamiczne, w miarę oszczędne, świetne dynamiczne światła ksenonowe. Patent z kamera pod znaczkiem bardzo dobry - kamera czysta. Przestrzeń jak na gabaryty dobra, prowadzenie ok, chociaż lekko za sztywnie zestrojone zawieszenie. Całokształt oceniam na 4,5, gdyż irytują trzeszczące plastiki i dużo piano-black które rysuje się od kichnięcia w jego stronę. Polecam fotel AGR - naprawdę fajna sprawa z masażami.
4,9
~Jacek
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Na początku byłem sceptycznie nastawiony do zakupu Sportsvana. Jednak nie zawiodłem się i cieszę się z decyzji zakupu. To porządne, solidne auto z doskonałym silnikiem , przestronne, pomysłowe i tanie w eksploatacji. Łączy w sobie wiele pozytywnych cech. To auto spełnia zawsze zadanie jakie mu daje i czyni to w sposób bardzo bardzo przyjemny. Jak się jedzie sportdvanem ma się wrażenie że to dobrze dopracowany samochód. Nie mam żadnych negatywnych odczuć związanych z tym modelem. Jeśli szukasz auta wyższego, spełniającego swoją klasowa rolę to tym modelem się nie zawiedziesz.
4,5
~PiotrJazz
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Rozglądałem się długo za samochodami testując i jeżdżąc Hondą HRV, Jazz, Toyotą Auris kombi, CHR, Kią Stonic, Seatem Leonem, Merivą, Astrą kombi, Fiatem Tipo i siedząc w wielu innych samochodach. Większość testowanych samochodów w salonie i Kia Stonic miały dla mnie osobiście niekomfortowe siedzenia. Generalnie polecam wypożyczenie nawet odpłatne samochodu i przejechanie się nim ze 2 godziny na spokojnie bez pracownika salonu tak, aby poczuć jak samochód jeździ i czy jest komfortowy. W czasie standardowych jazd testowych jest gadanie, adrenalina i to wszystko powoduje nieprawdziwe odczucia z jazdy. Więc jeżeli macie już upatrzony samochód to przed podjęciem ostatecznej decyzji trzeba się w spokoju nim przejechać zanim się zdecydujemy na duży kredyt w banku itp. Wracając do samego Sportsvana to nigdy nie spodziewałem się, że zakupię właśnie ten samochód. Po prostu spełnia moje wymagania (wyższe zawieszenie, w miarę wygodne siedzenia z przodu, dużo miejsca dla pasażerów, regulowany kąt pochylenia tylnej kanapy i przesuwana kanapa, płaska przestrzeń ładunkowa, nawiewy wentylacji dla pasażerów w środkowym słupku, rozsądny silnik, nadkola zabezpieczone osłonami, koło zapasowe). Podobne samochody u konkurencji były sporo droższe. Nie stać mnie na lepszy samochód więc kupiłem VW.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan
5,7 – 6,7
l/100 km
4,8 – 5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Samochód o wymiarach kompaktu dzięki czemu zmieści się na ciasnych parkingach. Wzorowa pozycja za kierownicą, wygodne fotele, świetna widoczność mimo to wsparta przy parkowaniu praktycznie w standardzie czujnikami parkowania z przodu i tyłu (wersje bez czujników ze świecą szukać ) a dla bardziej wymagających była automatycznie chowana pod znaczkiem logo VW kamera cofania, rozwiązanie bardziej spotykane w klasie premium ( w momencie cofania logo się unosiło i odsłaniało kamerę dzięki czemu kamera była zawsze czysta a obraz na wyświetlaczu radia niezamazany). Jakość wykończenia i użyte materiały często przewyższały te z klasy wyższej, o ilości schowków wykończonych wewnątrz przyjemnym welurem i uchwytami do napojów nie wspomnę. Dzięki wyższemu nadwoziu siedzi się wygodniej, wygodniej zająć miejsce, wygodniej się wsiada i wysiada a wysokie osoby będą miały duży zapas przestrzeni z przodu i z tyłu(tylna kanapę można przesuwać i regulować kąt oparcia, bagażnik 400l z regulacją wysokości podłogi (pomieścił bagaże na wyjazd w góry zimą z trójką dzieci) . Czytelność i łatwość obsługi jest wzorcowa, świetne fabryczne nagłośnienie, prowadzenie tego auta to naprawdę przyjemność (polecam wersje wyposażenia Highline). Silniki 1,4TSI po 2012r są najbardziej proste, trwałe, sprawdzone i dopracowane, dają świetną dynamikę są bardzo elastyczne na niskich obrotach i bardzo oszczędne (są pozbawione filtrów cząstek stałych i wielu innych czujników które mogą się popsuć). Zawieszenie proste i trwałe. Bardzo dobra relacją ceny do jakości i funkcjonalności samochodu. Zalet jest jeszcze więcej, a z wad wymienię jedną awarię: zablokowana klapka wlewu paliwa która działa równolegle z centralnym zamkiem. Z wad tego modelu jest mniej popularny niż klasyczny Golf gdyż nie trafiał do firm jako samochód flotowy firmowy, złodzieje o nich zapomnieli, najlepiej współpracuje z instalacją gazową VI generacji Prince która kosztuje 8-10tyś i przy tak niskim zużyciu paliwa długo się zwraca ( ale za to instalacja gazowa jest bezobsługowa, nic nie trzeba regulować, zapala od razu na gazie bez czekania na rozgrzanie się silnika i pozytywnie wpływa na sam silnik ), w serwisach wysokie ceny samochodów na rynku wtórnym, ale za to samochody z reguły mniej zjeżdżone i bardziej zadbane, przy maksymalnych obrotach 5000-6000 obrotów robi się głośno, przy niskich do 2000 praktycznie nie słychać silnika, przy średnich/normalnych przyjemnie mruczy. Jest tyle pokus na rynku: może szybsze, może z większą ilością bajerów, bardziej rzucających się w oczy, a ja nie mogą się przekonać by zmienić ten samochód na inny mając z tyłu głowy funkcjonalność, stosunek ceny do jakości,wyposażenia, tanią eksploatację, jeszcze prostą konstrukcję którą obsłuży praktycznie każdy nieautoryzowany serwis.
5,3
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.6 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW
Autko ma przejechane 20tys. użytkuje je głownie na szybkich trasach. Spalanie na autostradzie Polska-Niemcy 4os. predkości 130-150km/h 5,5l. Tankuje tylko paliwo premium i najczęściej bez dodatków BIO (Aral w Niemczech). Zużycie paliwa jak zauważyłem jest zależne od wielu czynników, np. podczas opadów deszczu, opory toczenia znacznie wpływają na zużycie i różnice w spalaniu nawet do 1l. Auto potrafiło mi spalić przy prędkości 130km/h (tempomat) dojazd do pracy 50km zazwyczaj 4.os od 4,6l do 5,5l wszystko w zależności od warunków pogodowych oraz czy włącza się regeneracja DPF. Rzadko jeżdżę po mieście i zawsze dezaktywuję start/stop, a jak już mi się zdarzy to spalanie oscyluje od 5l nawet do 7l(korki światła)
5,9
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.6 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Bardzo dobry pakiet ubezpieczenia, świetnie skalkulowana cena samochodu. Jednak pierwszy przegląd powalił mnie na kolana - wymiana filtra oleju i 4,5 litra oleju, do tego filtr pyłkowy kosztuje w ASO 950 PLN. Na szczęście przywiozłem swoje graty i nie robiono mi pod górkę. Dobrze, że czteroletnia gwarancja minie mi po dwóch latach (bo osiągnę przebieg 120 tyś) i tyle mnie widzieli w ASO - gratuluję polityki. Auto wcale nie jest zabójczo oszczędne (chyba że jedziemy 100 km/h przez całą europę) a zbiornik ma nieco ponad 40 litrów. 900 km to zasięg, który udaje się osiągnąć dzięki świadomym staraniom. Jazda w trasie przez Niemcy to już pewne 8 litrów na 100. Dlatego też hojnie trzeba zasilać kasy krajów, przez które przejeżdżamy. Kiedyś miałem Mondeo i tam się dało naprawdę zajechać daleko!
Volkswagen Golf Sportsvan Sportsvan