Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf Sportsvan

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: VANy

Volkswagen Golf Sportsvan – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Marcin
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Ogólnie myślałem, że będzie to auto na chwilę... a jesteśmy już razem ponad 3 lata. Auto dynamiczne, w miarę oszczędne, świetne dynamiczne światła ksenonowe. Patent z kamera pod znaczkiem bardzo dobry - kamera czysta. Przestrzeń jak na gabaryty dobra, prowadzenie ok, chociaż lekko za sztywnie zestrojone zawieszenie. Całokształt oceniam na 4,5, gdyż irytują trzeszczące plastiki i dużo piano-black które rysuje się od kichnięcia w jego stronę. Polecam fotel AGR - naprawdę fajna sprawa z masażami.
4,9
~bogdan
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan Facelifting 1.5 TSI ACT 130KM 96kW
Samochód o bardzo dobrych wymiarach. Jest na tyle szeroki że kierowca nie musi walczyć na łokcie z pasażerem siedzącym obok. Jest też w miarę krótki więc łatwo można manewrować na ciasnych parkingach Silnik o pojemności 1,5 i mocy 130 KM jest bardzo elastyczny i chętny do pracy. Szczególnie odczuć można to przy wyższych prędkościach na autostradzie. Ponadto wolę silnik o powyższych parametrach niż silniki male o pojemności 1,0 lub 1,2 proponowane przez konkurencję. Bagażnik i schowki niestety nie zachwycają. Komputer pokazuje średnie zużycie paliwa za około 6 miesięcy na poziomie 6,7 l/100 (większość jazdy po mieście). Samochód bardzo ładny mimo , że VANy wychodzą z mody. Szczerze polecam
4,9
~Jacek
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Na początku byłem sceptycznie nastawiony do zakupu Sportsvana. Jednak nie zawiodłem się i cieszę się z decyzji zakupu. To porządne, solidne auto z doskonałym silnikiem , przestronne, pomysłowe i tanie w eksploatacji. Łączy w sobie wiele pozytywnych cech. To auto spełnia zawsze zadanie jakie mu daje i czyni to w sposób bardzo bardzo przyjemny. Jak się jedzie sportdvanem ma się wrażenie że to dobrze dopracowany samochód. Nie mam żadnych negatywnych odczuć związanych z tym modelem. Jeśli szukasz auta wyższego, spełniającego swoją klasowa rolę to tym modelem się nie zawiedziesz.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf Sportsvan
5,7 – 6,7
l/100 km
4,8 – 5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW
Samochód o wymiarach kompaktu dzięki czemu zmieści się na ciasnych parkingach. Wzorowa pozycja za kierownicą, wygodne fotele, świetna widoczność mimo to wsparta przy parkowaniu praktycznie w standardzie czujnikami parkowania z przodu i tyłu (wersje bez czujników ze świecą szukać ) a dla bardziej wymagających była automatycznie chowana pod znaczkiem logo VW kamera cofania, rozwiązanie bardziej spotykane w klasie premium ( w momencie cofania logo się unosiło i odsłaniało kamerę dzięki czemu kamera była zawsze czysta a obraz na wyświetlaczu radia niezamazany). Jakość wykończenia i użyte materiały często przewyższały te z klasy wyższej, o ilości schowków wykończonych wewnątrz przyjemnym welurem i uchwytami do napojów nie wspomnę. Dzięki wyższemu nadwoziu siedzi się wygodniej, wygodniej zająć miejsce, wygodniej się wsiada i wysiada a wysokie osoby będą miały duży zapas przestrzeni z przodu i z tyłu(tylna kanapę można przesuwać i regulować kąt oparcia, bagażnik 400l z regulacją wysokości podłogi (pomieścił bagaże na wyjazd w góry zimą z trójką dzieci) . Czytelność i łatwość obsługi jest wzorcowa, świetne fabryczne nagłośnienie, prowadzenie tego auta to naprawdę przyjemność (polecam wersje wyposażenia Highline). Silniki 1,4TSI po 2012r są najbardziej proste, trwałe, sprawdzone i dopracowane, dają świetną dynamikę są bardzo elastyczne na niskich obrotach i bardzo oszczędne (są pozbawione filtrów cząstek stałych i wielu innych czujników które mogą się popsuć). Zawieszenie proste i trwałe. Bardzo dobra relacją ceny do jakości i funkcjonalności samochodu. Zalet jest jeszcze więcej, a z wad wymienię jedną awarię: zablokowana klapka wlewu paliwa która działa równolegle z centralnym zamkiem. Z wad tego modelu jest mniej popularny niż klasyczny Golf gdyż nie trafiał do firm jako samochód flotowy firmowy, złodzieje o nich zapomnieli, najlepiej współpracuje z instalacją gazową VI generacji Prince która kosztuje 8-10tyś i przy tak niskim zużyciu paliwa długo się zwraca ( ale za to instalacja gazowa jest bezobsługowa, nic nie trzeba regulować, zapala od razu na gazie bez czekania na rozgrzanie się silnika i pozytywnie wpływa na sam silnik ), w serwisach wysokie ceny samochodów na rynku wtórnym, ale za to samochody z reguły mniej zjeżdżone i bardziej zadbane, przy maksymalnych obrotach 5000-6000 obrotów robi się głośno, przy niskich do 2000 praktycznie nie słychać silnika, przy średnich/normalnych przyjemnie mruczy. Jest tyle pokus na rynku: może szybsze, może z większą ilością bajerów, bardziej rzucających się w oczy, a ja nie mogą się przekonać by zmienić ten samochód na inny mając z tyłu głowy funkcjonalność, stosunek ceny do jakości,wyposażenia, tanią eksploatację, jeszcze prostą konstrukcję którą obsłuży praktycznie każdy nieautoryzowany serwis.
5,6
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan Facelifting 1.5 TSI ACT 130KM 96kW
Spalanie na trasie może miło zaskoczyć jak się nie katuje silnika. Odcinek 640km nie przekraczając 130km/h przejechany ze średnią prędkością 96km/h, spalanie 5,3l, ale już przy prędkościach 140-160km/h już potrafił spalić i 6,2l. Porównując ten silnik do silnika 1.0 (115KM) w Octavii z 2017r, który spalił 5,7l na tej samej trasie przy jeździe do 130km/h, uważam, że silnik 1.5 (130KM) jest godny polecenia. Przy jeździe 35/65 tj. 35% w miesicie 65% po za miastem, średnie spalanie na poziomie 5,4-5,8l też nie jest złym wynikiem.
5,3
Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan 1.6 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW
Autko ma przejechane 20tys. użytkuje je głownie na szybkich trasach. Spalanie na autostradzie Polska-Niemcy 4os. predkości 130-150km/h 5,5l. Tankuje tylko paliwo premium i najczęściej bez dodatków BIO (Aral w Niemczech). Zużycie paliwa jak zauważyłem jest zależne od wielu czynników, np. podczas opadów deszczu, opory toczenia znacznie wpływają na zużycie i różnice w spalaniu nawet do 1l. Auto potrafiło mi spalić przy prędkości 130km/h (tempomat) dojazd do pracy 50km zazwyczaj 4.os od 4,6l do 5,5l wszystko w zależności od warunków pogodowych oraz czy włącza się regeneracja DPF. Rzadko jeżdżę po mieście i zawsze dezaktywuję start/stop, a jak już mi się zdarzy to spalanie oscyluje od 5l nawet do 7l(korki światła)
Volkswagen Golf Sportsvan