Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Volkswagen Golf to chyba największa obecnie ikona, przynajmniej na europejskim rynku, segmentu kompaktów (klasy niższej średniej) i najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie. Nazwa tego modelu wywodzi się od nazwy prądu morskiego – Golfsztromu. Volkswagen Golf I pojawił się na rynku w 1974 roku, zastępując legendarnego już wówczas, ale jednocześnie dość już wiekowego Garbusa, jednak pierwsze prace nad tym modelem sięgają już 1967 roku. Od momentu debiutu rynkowego do sprzedaży trafiło już siedem generacji kompaktowego Volkswagena - kolejne wcielenia tego modelu pojawiały się w latach: 1983, 1992, 1997, 2003, 2008 oraz 2012. Przez ten czas w ofercie Golfa pojawiło się wiele różnych wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet czy minivan Golf Plus) oraz silnikowych, w tym szczególnie interesujące fanów szybkiej jazdy Golf GTi oraz Golf R. Volkswagen Golf dwukrotnie zdobywał tytuł Car of the Year (III generacja w 1992 r. i VII w 2013 r.), dwukrotnie World Car of the Year (VI generacja w 2009 r. i VII generacja w 2013 r.), a także raz tytuł North American Car of the Year (Golf VII w 2015 r.).
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Golf

Liczba ocen: 5 624
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Norbert
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 116KM 85kW
o zakupie samochodu zdecydowała cena, a w zasadzie stosunek ceny do produktu, za 105 tyś zł ciężko kupić Hatchback z takim wyposażeniem i z 4 cylindrowym silnikiem. Po przejechaniu ponad 4 tyś kl brak poważnych uwag co do samochodu, jakieś minusy ma np : za krótka skrzynia manualna na biegu 1 oraz 2, za to 6 bieg bardzo bardzo długi - chyba na przeloty autostradą. Samochód ma wygodne fotele i przy normalnej jeździe poza szumami opon zimowych z tyłu jest bardzo cichy. Brakuje wygodnych mocowań na kubik z kawą dla kierowcy i pasażera z przodu - co co jest to słabe jest. Z tyłu 3 strefowa Klimą, i wygodny podłokietnik z otworem do bagażnika - w tej cenie nikt tego nie oferował na rynku. Bagażnik jak na Hatchback jest ok, mógł by być głębszy, wykończony jest dobrze. Samochód mało pali co jest do odnotowania ponieważ podróż droga krajowa na 80 km 4,6l/100km,normalna jazda 25% miasto 75% poza miastem 5,6l/100km, 100% miasto i korki 7,8l/100km. Czy kupił bym ponownie, w takiej cenie tak.
4,4
~Dominik
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW
Auto poprawne jak wiekszosć volswagenów, kupiłem Auto w 2024 roku więc wiekszość problemów z softwarem jest już rozwiązana. Auto jest ciut głośne przy większych prędkościach. Na kołach 18 auto jest ciut za twarde. Auto mam z bogatym wyposażeniem min, pamięc foteli, szyberdach, aktywny tempomat itd i jak na razie wszystko działa poprawnie, ale auto ma dopiero 10 tysięcy przebiegu, byłbym mocno smutny gdyby było inaczej. Do nie których rzeczy trzeba się przyzywczaić, jak zmiana temperatury czy wyszukiwanie niektórych opcji w intrefejsie. Ogólnie polecam auto jest poprawne, bez wodotrysków, spełnia swoje zadanie :)
4,7
~Grzegorz
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
Całokształt zdecydowanie na plus - to nadal jest Golf - zdecydowanie można uznać tę konstrukcję za przeskok ewolucyjny z poprzedniej generacji. Widać, że samochód jest bardziej elektroniczny niż analogowy i to pod każdym względem - czy to we wnętrzu czy układzie sterowania. Mimo to można się przyzwyczaić i czerpać satysfakcję z jazdy. Ogólnie polecam. Po raz kolejny - jak z każdym samochodem, proponuję spędzić przynajmniej 30min na jeżdzie próbnej, szczególnie, żeby dobrać odpowiednią konfiguracjęsilnika i skrzyni biegów.

Raporty spalania Volkswagen Golf

Liczba raportów: 7 093
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf
4,7 – 15,4
l/100 km
4,3 – 13,6
l/100 km
6,5 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Jeśli komuś golf 3 z silnikiem 1.9 SDI pali więcej niż 5 L na 100 km to trzeba wiedzieć, że coś się złego dzieje. Ten silnik nie ma prawa spalić więcej niż ww. 5 L. Jeżdżę tym samochodem 15 lat i znam go od podszewki. Mam rady dla innych użytkowników tych aut jeśli macie problem z wysokim spalaniem. Należy: 1. Sprawdzić i uszczelnić pompę wtryskową 2. Sprawdzić stan popychaczy jak jest coś nie tak to wymienić 3. Sprawdzić wtryskiwacze. 4. Wymieniać oleje na czas, bo to, że SDI pojedzie na oleju po frytkach to nie oznacza, że tak ma być i że nie należy wymieniać olei na czas. Ja to robię co 8000 km i leję do niego 5W30 Motul. Eksploatacja tego auta jest bardzo tania i naprawdę warto robić wszystko na czas, bo później autko się dobrze odpłaca swoją niezawodnością, a pieniądze za naprawę szybko się zwracają w postaci paliwa. Na baku spokojnie 1300 km się zrobi.
8,1
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
Po pierwsze to auto bardzo przekłamuje na zegarach. Wartości spalania o których ludzie pisza typu 5,5 "na trasie" to w realiach oznacza toczenie się 90 zegarowe czyli 75 na GPS. Po 5000km do Francji i z powrotem. Mierzone od tankowania z z odbiciem do tankowania z odbiciem. Po kilka godzin jazdy noca na ustawionym tempomacie non stop bez manipulowania tym (puste drogi w nocy, niemieckie autostrady itp); Przy 180kmph (gps) spalanie 11.2 ON / 100km (ponad 200 zegary wtedy pokazują) 156 kmph gps 9.0 (zegar pokazuje 180kmph, kola maja poprawny rozmiar) 140 kmph gps 8.2 (zegar pokazuje ponad 155kmph) Prędkość np 180gps jest nie do utrzymania na niemieckie autostradzie w dzień, bo ono potrzebuje minuty żeby ją odzyskac gdy komus trzeba ustąpić drogi. Jezdzenie po wolniejszych szostach, zwłaszcza płynne pozwala zejsc w okolice 5-6.6l Podczas zjezdzania z gór (wiele km, alpy), najmniej wyszło 3.3
6,2
Volkswagen Golf VII
Variant Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Średnie zużycie paliwa z ostatnich 4tys km to 6,2 litra, na trasie można wykręcić 5,2 litra przy jeżdzie 110-120 km na godzinę. Miasto i krótkie trasy to już inna sprawa. spalanie około 7,2 przy normalnej jeżdzie, bez wciskania gazu w podłogę. Myślałem że 3-cylindrówka będzie oszczędniejsza , ale nie jest żle. Dynamika silnika jest spoko, jak trzeba wyprzedzać to daje "kopa" jak trzeba, nie ma problemu z wyprzedzaniem i oto chodzi .że jest MOC do wykorzystania w odpowiednim momencie. Auto godne polecenia mimo złych opiniI tych wszystkich znawców co nigdy takim autem nie jeżdzili, a piszą że taki silnik nadaje się tylko do "kosiarki". Ja jestem zadowolony i polecam to auto.

Usterki Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 470
Opiłki w układzie paliwowym Common Rail
  • Volkswagen Golf VII Hatchback 3d 1.6 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW 2015-2016
  • układ wtryskowy
  • 180 tys. km
samochód kupiony przy przebiegu 160tys, silnik pracował rowno elegancko nie było się do czego doczepić, po zakupie sprawdzajcie filtr paliwa i najlepiej wyciągnijcie zbiornik paliwa w ktorym siedzi filtr i świeccie latarką, u mnie były złote opiłki (od pompy wysokiego ciśnienia). Zaczęło się od tego że silnik zaczął stukać głośniej ale nie tracił mocy ani nim nie szarpało podczas jazdy, miał problemy z odpalaniem na zimnym oraz ciepłym silniku tak jakby nie dostawał odpowiedniej dawki - kręcił dłużej i jak już łapał to nim szarpało lekko.
Problem rozwiązany
1 komentarz
gaśnie
  • Volkswagen Golf VII R 5d Facelifting 2.0 TSI BMT 310KM 228kW 2017-2019
  • inne
  • 39 tys. km
Witam , przychodzę z usterką tutaj ponieważ nikt nie potrafi dać mi odpowiedzi . Gdy odpalam z rana samochód silnik chodzi na 3 cylindry , gdy wyruszę w trasę auto po 2-5km zaczyna słabnąc , na koniec umiera. gaśnie nie da się odpalić . następnie po krótkiej przerwie odpalając auto ponownie wraca problem z chodzeniem na 3 cylindry . Jednakże po chwili zaczyna chodzić normalnie i od tego momentu nie gaśnie ani nie pojawiają się inne problemy . Dodam ze przez cały ten czas nie wyświetlają się żadne błędy i kontrolki na desce.
Oczekuje na rozwiązanie
Usterka układu paliwowego
  • Volkswagen Golf VII Variant Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW 2017-2020
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Jestem użytkownikiem auta od niespełna 3 lat i przez ten czas pokonałem nim ponad 120 tys. km. Aktualnie na liczniku niespełna 160 tys. km. Od około 30 tys. km auto na zimnym silniku i 1-szym i 2-gim biegu szarpało i to dość gwałtownie podczas przyspieszania. W serwisie stwierdzono konieczność wymiany praktycznie kompletnego układu paliwowego łącznie z wtryskami i pompą wysokiego ciśnienia (która przez nieprawidłową pracę przepuszcza opiłki do bloku silnika). Auto użytkowane głównie na trasie, regularnie serwisowane, a paliwo tankowane tylko na renomowanych stacjach...
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 163
3,5
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
5,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 80KM 59kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 125 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Montaż przebiegł bardzo szybko i sprawnie. Przez rok uzyrkowani anie stwierdziłam żadnej usterki. Montaz wykonany starannie zgodnie z ustaleniami. Pracownicy firmy charakteryzuja sie bardzo wysoką kulturą osobistą.
Volkswagen Golf