Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Volkswagen Golf to chyba największa obecnie ikona, przynajmniej na europejskim rynku, segmentu kompaktów (klasy niższej średniej) i najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie. Nazwa tego modelu wywodzi się od nazwy prądu morskiego – Golfsztromu. Volkswagen Golf I pojawił się na rynku w 1974 roku, zastępując legendarnego już wówczas, ale jednocześnie dość już wiekowego Garbusa, jednak pierwsze prace nad tym modelem sięgają już 1967 roku. Od momentu debiutu rynkowego do sprzedaży trafiło już siedem generacji kompaktowego Volkswagena - kolejne wcielenia tego modelu pojawiały się w latach: 1983, 1992, 1997, 2003, 2008 oraz 2012. Przez ten czas w ofercie Golfa pojawiło się wiele różnych wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet czy minivan Golf Plus) oraz silnikowych, w tym szczególnie interesujące fanów szybkiej jazdy Golf GTi oraz Golf R. Volkswagen Golf dwukrotnie zdobywał tytuł Car of the Year (III generacja w 1992 r. i VII w 2013 r.), dwukrotnie World Car of the Year (VI generacja w 2009 r. i VII generacja w 2013 r.), a także raz tytuł North American Car of the Year (Golf VII w 2015 r.).
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Volkswagen Golf – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Golf

Liczba ocen: 5 613
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Dominik
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW
Auto poprawne jak wiekszosć volswagenów, kupiłem Auto w 2024 roku więc wiekszość problemów z softwarem jest już rozwiązana. Auto jest ciut głośne przy większych prędkościach. Na kołach 18 auto jest ciut za twarde. Auto mam z bogatym wyposażeniem min, pamięc foteli, szyberdach, aktywny tempomat itd i jak na razie wszystko działa poprawnie, ale auto ma dopiero 10 tysięcy przebiegu, byłbym mocno smutny gdyby było inaczej. Do nie których rzeczy trzeba się przyzywczaić, jak zmiana temperatury czy wyszukiwanie niektórych opcji w intrefejsie. Ogólnie polecam auto jest poprawne, bez wodotrysków, spełnia swoje zadanie :)
4,7
~Grzegorz
Volkswagen Golf VIII
Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
Całokształt zdecydowanie na plus - to nadal jest Golf - zdecydowanie można uznać tę konstrukcję za przeskok ewolucyjny z poprzedniej generacji. Widać, że samochód jest bardziej elektroniczny niż analogowy i to pod każdym względem - czy to we wnętrzu czy układzie sterowania. Mimo to można się przyzwyczaić i czerpać satysfakcję z jazdy. Ogólnie polecam. Po raz kolejny - jak z każdym samochodem, proponuję spędzić przynajmniej 30min na jeżdzie próbnej, szczególnie, żeby dobrać odpowiednią konfiguracjęsilnika i skrzyni biegów.
4,4
~KamilZnawca1337
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Jestem zadowolony z Golfa. Najważniejszy dla mnie był stosunek ceny do jakości. Po dogłębnej analizie rynku doszedłem do wniosku że w moim budżecie (czyli 120-130k) auta z grupy VAG będą najlepszym wyborem. Wybrałem wersję 50 anniversary z 1.5 TSI, 6 biegowy manual. Kosztowała ona 115k z pakietem zimowym i pakietem systemów asystujących. Wersja z automatem nie podlegała żadnemu rabatowaniu i kosztowała 150 000. 35 tysięcy różnicy to absurd więc zdecydowałem się na manual. Auto jest dosyć wygodne, bardzo dobrze się prowadzi. Ilość technologii w kokpicie jest na dobrym poziomie. Duży ekran to bardzo funkcjonalne narzędzie i ułatwia jazdę. Silnik jest dynamiczny, wystarczający dla przeciętnej osoby. Największym plusem tego auta jest obecność asystenta jazdy na autostradzie (travel assist), bardzo ułatwia życie i moim zdaniem nie opłaca się go nie kupić jeśli jeździsz w trasy. Jeździłem wieloma nowymi autami i w tym golfie działa on na najwyższym poziomie.

Raporty spalania Volkswagen Golf

Liczba raportów: 7 071
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Golf
4,7 – 15,4
l/100 km
4,3 – 13,6
l/100 km
6,5 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Volkswagen Golf VI
Variant 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Posiadam auto od 2 lat. Zrobione 33 tyś km (118.000 - 151.000). Średnie spalanie na komputerze w zakresie 5.4-5.6 (realnie komputer zaniża o 0.2-0.3 w prównaniu z dystrybutorem). Najniższy wynik - płynna jazda około 30 km, poboczne drogi, brak ruchu, prędkość do 100 km/h - 4.3l. Z dłuższej trasy (~500 km) wyszło 5.1l (wyjazd w góry, w jedną stronę 5.6 spowrotem 4.6). Przy trasie krajówkami + autostrada ponad 100 km, średnie również 5.1l. Ogólnie bardzo fajne, auto po chip tuningu. Najlepsze spalanie, gdy nie przekraczamy 90-100 km/h.
6,6
Volkswagen Golf VIII
Hatchback Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
Spalanie jest wyższe niż w filmikach na YouTube. Jeżdżę teraz na felgach 17 i oponach bridgestone blizzak lm005 225/45. Na trasie przy 120 km/h jest to około 6 litrów, wszystko zależy od wiatru, temperatury itp więc mogę przyjąć że wynosi 6 +-0.5l. W mieście może rosnąć do nawet 9 litrów w korkach ale zazwyczaj zamykam się w 7-8l jeżdżąc w Rzeszowie czyli gaz 200m i hamulec. Ostatnio pojeździłem trochę po warszawie (weekend, mało intensywny ruch) i tam spalanie wynosiło lekko ponad 5l!! Więc miasto miastu nie równe bo u mnie o tej samej porze miałbym ponad 6. Drogi krajowe to u mnie kilka % przebiegu więc nie mam dokładnych danych ale wydaje mi się że jadąc spokojnie można zejść poniżej 5L.
6,2
Volkswagen Golf VII
Variant 1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW
Zakupiłem pojazd o udokumentowanym przebiegu 87 tys km. Przejechałem od zakupu ok. 7 tys. km. Zero awarii, duży pakowny bagażnik, normalnie z założoną płytą podłogi bagażnika ma 500 litrów, natomiast po zdemontowaniu podwójnej podłogi aż 600 litrów pojemności. Póki co jestem mega zadowolony z zakupu. Na rodzinne wakacje kawał miejsca na bagaż jak i wygoda wew. kabiny. Uturbiony 4 cylindrowy silnik 1.2 tsi już na pasku rozrządu z serii EA211 mimo skromnych 110KM dobrze radzi sobie z tym autem nie robiąc wiru w baku.

Usterki Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 468
gaśnie
  • Volkswagen Golf VII R 5d Facelifting 2.0 TSI BMT 310KM 228kW 2017-2019
  • inne
  • 39 tys. km
Witam , przychodzę z usterką tutaj ponieważ nikt nie potrafi dać mi odpowiedzi . Gdy odpalam z rana samochód silnik chodzi na 3 cylindry , gdy wyruszę w trasę auto po 2-5km zaczyna słabnąc , na koniec umiera. gaśnie nie da się odpalić . następnie po krótkiej przerwie odpalając auto ponownie wraca problem z chodzeniem na 3 cylindry . Jednakże po chwili zaczyna chodzić normalnie i od tego momentu nie gaśnie ani nie pojawiają się inne problemy . Dodam ze przez cały ten czas nie wyświetlają się żadne błędy i kontrolki na desce.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Usterka układu paliwowego
  • Volkswagen Golf VII Variant Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW 2017-2020
  • ukÅ‚ad wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Jestem użytkownikiem auta od niespełna 3 lat i przez ten czas pokonałem nim ponad 120 tys. km. Aktualnie na liczniku niespełna 160 tys. km. Od około 30 tys. km auto na zimnym silniku i 1-szym i 2-gim biegu szarpało i to dość gwałtownie podczas przyspieszania. W serwisie stwierdzono konieczność wymiany praktycznie kompletnego układu paliwowego łącznie z wtryskami i pompą wysokiego ciśnienia (która przez nieprawidłową pracę przepuszcza opiłki do bloku silnika). Auto użytkowane głównie na trasie, regularnie serwisowane, a paliwo tankowane tylko na renomowanych stacjach...
2 komentarze
1.5 TSI 150KM DSG Model 2018 Gaśnie zaraz po odpaleniu
  • Volkswagen Golf VII Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2017
  • silnik
  • 207 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po odpaleniu auta po chwili gaśnie . Wyskakuje komunikat: Max obroty 1200x i gaśnie. Najpierw było 1x/tydzień teraz coraz częściej. Baterie w kluczykach super nowe i dobre. Aby ponownie odpalić auto wyciągam kluczyk ze stacyjki / zamykam z pilota auto / potem otwieram / wkładam ponownie kluczyć do stacyjki i już odpala i jadę. Dzieje się to tylko na początku jazdy - tak do 1 minuty maksymalnie. Jak już jestem gdzieś w trasie nigdy sie to nie zdarzyło. Golf 7 1.5 TSI 150KM DSG Model 2018 produkcja 2017

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 163
3,5
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
5,0
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.4 80KM 59kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 125 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Montaż przebiegł bardzo szybko i sprawnie. Przez rok uzyrkowani anie stwierdziłam żadnej usterki. Montaz wykonany starannie zgodnie z ustaleniami. Pracownicy firmy charakteryzuja sie bardzo wysoką kulturą osobistą.
Volkswagen Golf