Szukaj

Informacje o Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutował w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany był pod starą nazwą). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferyczną” nomenklaturą marki i oznacza chłodny wiatr znad Adriatyku. Pod względem technicznym i stylistycznym samochód był spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknął w 2005 roku, do dziś, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwą City Jetta lub Bora Classic.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Jan Król
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Auto kupiłem w 2007r. Od razu po zakupie do regeneracji trafiła turbina i pompa. Po regeneracji pracują idealnie już 10 lat czyli 120000 tys km. Dodatkowo w aucie został wycięty katalizator. Autem jezdzi moja żona do pracy robi codziennie około 40km. Wystarczy wymieniać wszystkie płyny i filtry na czas i silnik się odwdzięcza. Po założeniu chipa auto zyskało na mocy mimo że pod maską 90 km z wyprzedzaniem nawet przy 140-150 nie ma problemu . Z auta jestem zadowolony po wymianie świec żarowych na nowe komputer pokazuje spalanie 3,5-4 l przy normalnej jeżdzie 60-80. Jedyny minus był taki, że rdzewiały oba przednie błotniki i klosze zmatowaiły jednak po spotkaniu z psem błotniki, lampy zderzak i maska poszły do wymiany. Po zakupie fabrycznie nowych i polakierowaniu u lakiernika auto wygląda tylko lepiej. Polecam to auto osobom ,które chcą kupić samochód tani w utrzymaniu a zarazem taki który wciąż wygląda dobrze na tle nowszych modeli .
4,2
~mkmck
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Bardzo fajne autko jak na pierwszy wózek. Kupiłem w lecie 2012 z przebiegiem 126 tys. z wymienionym rozrządem przy 115 tys. (wszystko sprawdzone po numerze nadwozia, samochód do końca serwisowany w ASO w Belgii). Aktualnie mam prawie 140 tys. i wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i łożysko w jednym kole no i olej z filtrami. Jak do tej pory każdy mechanik, który miał z nim do czynienia stwierdził jednoznacznie, że samochód jeszcze młody mimo 11 lat. Silnik jak na 90KM zbiera się bardzo przyzwoicie, turbina świszczy jak nowa, nic nie klepie. Najbardziej chyba zawodzi wykonanie plastikowych elementów w środku, z których schodzi gumowana powłoka, a przy mocniejszym macaniu trzeszczą. Przyczepić się można do wygłuszenia wnętrza. Niestety silnik przy depnięciu słychać dość mocno, no i zawieszenie na wybojach dość głośne mimo braku najmniejszych luzów. A spalanie? Rekord to 3,7l w trasie ze świeżo upieczonym kierowcą za kółkiem.
4,4
~russky_carr
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Jak dla mnie ideał klasy średniej. Samochód pewny i w zasadzie bezawaryjny. Naprawy i wymiany wynikające z eksploatacji nie należą do najtańszych, ale nie są również drogie. Zdecydowanie kupiłbym ten model ponownie! Dodano 17.07.2008 Odnośnie tego co czytałem odnośnie blacharki na tym serwisie: Moja Bora była dachowana, w związku z tym rdza pojawiała się w miejscach gdzie został uszkodzony ocynk. Miałem 4 lata temu w zimie wypadek, w którym uszkodziłem próg od strony kierowcy i drzwi kierowcy (dzięki temu nie walnąłem bokiem w drzewo i obecnie żyję) i tam wychodzi obecnie rdza, strona pasażera jest nieskazitelna. Więc jak mi ktoś mówi, że blacha jest do dupy, to albo sobie kupił rozwalony we wszystkie strony samochód z toną szpachli i innego badziewia, albo go w ogóle nie szanuje. Odnośnie wyciszenia: Marudzenie, że przy 160 wiatr za głośny. Po pierwsze, to nie ta klasa, co audi A6, po drugie na świecie istnieją ludzie, którzy szukają dobrego samochodu do spokojnej jazdy. Odnośnie rozwalonych skrzyń biegów i marudzenia na dużą awaryjność: Jak się samochodu nie szanuje, to jest usterkowy. Odkąd go mam, czyli od 2000 roku, kiedy dałem 45tys. wymieniłem przepływomierz, maglownicę, koło dwumasowe. I nigdy nie zawiódł ten samochód , a tyle poważnych napraw przez 8 lat normalnego użytkowania (25 tys. km rocznie) to nie jest wygórowana cena jak na ten samochód. A te wasze super fordy, laguny, vectry, to są w porządku jak są zadbane i nie zjeżdżone, a później to studnie bez dna. Odnośnie spalania: W życiu nie uwierzę, że pali jak smok. Dobry silnik 1,9 tdi jest jednym z najekonomiczniejszych silników. A jeśli ktoś trzyma cały czas gaz w podłodze i zarzyna silnik to każdy samochód będzie palił jak głupi.
Średnie spalanie dla Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
witam wszystkich mam borke od trzech miesiecy autko naprawde fajne wczesniej mialem okolo 10 samochodow jerzeli ktos szuka samochodu o malym spalaniu to bardzo polecam mi srednio wychodzi okolo 5,5 jedyne z tych aut co mialem moge polecic megane1 po liftingu 1.4 16v 95km kture na tej samej trasie spalalo 5.8 nie wiem ile ma borka na budziku bo wskazuje 200000 km chodz naklejki dobrze umyte byly z serwisowania oceniam przebieg na 300000 -400000km liczac srednio 25000rocznie tyle niemcy robia . udany silnik 1.9 90km ostatnia seria niesmiertelna nawet dostajac w pic on mi nie kopci bo 2.0 to szroty.pozdrawiam i polecam choc moim zakupem miala byc megane 2 1.5dci.
4,6
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Ten samochód przy dość dobrych osiągach spala zadziwiająco mało paliwa. Nie ma większego znaczenia czy jeździmy po mieście, po trasie, na zimnym, czy rozgrzanym silniku, delikatnie dotykając pedał gazu, czy też wciskając go w podłogę.na autostradzie przy śr prędkości 160 km/h nie ma mowy o przekroczeniu 5l/100km. dla porównania passat b5 1.9tdi 101km ciągnie 7.6l/100km, astra 1.4 90km - benzyna 12l/100km- niestety astra nie ma najmniejszych szans na trasie z dizlem bory tej samej mocy. natomiast bora strasznie nie lubi ciągania przyczepki, czy też przeładowania. wtedy spalanie rośnie o kilka litrów na 100 km. dziwne ale sprawdzone. po prostu za małe silniki. Boże broń żebym kupił samochód o mocy poniżej 200km.
6,5
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Nie rozumiem jak ten samochód może palić 4l/100, jeżdżę oszczędnie, nawet bardzo. Jadąc 1.6 TDCi Focus II potrafie zejsc do 4l w trasie, borą nigdy. Egzemplarz zadbany nowa przepływka, układ dolotowy uszczelniony i wyczyszczony, paliwo ze Statoil'a. Tyle w temacie

Usterki Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 24
gaśnięcie silnika przy zwiększaniu obrotów
  • Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005
  • silnik
Podczas jazdy na drugim biegu, zwiększenie obrotów spowodowało przyduszanie się silnika w efekcie czego silnik gasł. Po ponownym rozruchu na wolnych obrotach auto chodzi normalnie, podczas próby ruszania ponownie duszenie/dławienie się silnika gdy tylko obroty przekroczą 1200/1400 obr. zacinający się zawór EGR (recyrkulacji spalin) oraz uszkodzony sterownik. Zaślepienie zaworu EGR sprawiało, że silnik pracował poprawnie. Zawór zacinał się. Wymieniono zawór oraz naprawiono uszkodzenia komputera sterującego.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falowanie na obrotach
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • lpg
  • 256 tys. km
Rano zimne auto odpalam i nic nie mam problemu nic nie faluje na obrotach wszystko gra , a ciepłe dni odpalam go przejadę kilkanaście kilometrów ( 20 klm z prędkością 100 -120 ) po czym wjeżdzam do miasta jadę w korku powoli i auto faluje na obrotach pomiędzy 10.000 a 12.000 obr/min . . . , kręcąc kierownicą w lewo do końca i w prawo do końca ( stojąc ) obroty spadały przestawały falować .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Parowanie szyb
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • wnętrze
  • 24 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Witam ,jestem tu pierwszy raz .Mam Panowie taki problem parujace szyby .Wszystko jest mechanicznie niby dobrze .Wymieniony silniczek ,filtr kabinowy a problem jest nadal .C to moze byc ?Pozdrawiam Aneta
3 komentarze
Volkswagen Bora Sedan