Szukaj

Informacje o Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutował w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany był pod starą nazwą). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferyczną” nomenklaturą marki i oznacza chłodny wiatr znad Adriatyku. Pod względem technicznym i stylistycznym samochód był spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknął w 2005 roku, do dziś, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwą City Jetta lub Bora Classic.
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2005
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Bardzo bardzo mocna strona tego auta. Pod warunkiem, że Bora ma: a) dobre opony i sprawny układ jezdny b) dobry rozrząd, i POPRAWNIE ustawiony kąt wtrysku c) dobre oleje i filtry Autem da się jadąc (i to nie muląc bynajmniej) np krajową DK15 na dystansie 430km uzyskać spalanie 5,1L/100km oraz 5,3L/100KM -jadąc dość dynamicznie. Najniższe spalanie mierzone na rozgrzanym silniku (trasa 25km) wyniosło 4,3L/100km ale to wyjątek. W mieście Bora pali (zależnie od korków, stylu jazdy etc) od 5,8L/100km do 6,8L/100km jak ktoś ma ciężką nogę. Spalanie na trasie powinno wynosić poniżej 6,3L jak ktoś lubi depnąć :) Co do cen napraw i przeglądów - części to to samo co Golf IV zatem do wyboru do koloru. Nie warto brać najtańszych zamienników - to się mści na aucie i naszym portfelu.
7,3
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Nie ma rewelacji i nikt mi nie powie że Tdi są takie super oszczędne. Wszystko zrobione czyli filtry oleje itd. ustawienia podciśnienia i węże wysterowania turbo, oraz przepływomierz. Na trasie 100-120km/h to 6l/100km,a w mieście normalna jazda 8l/100km. Ci co piszą, że pali im 5 czy 6 w mieście to chyba sami siebie oszukują. To moje drugie Tdi i w poprzednim A4 110KM miałem takie same spalanie. Mercedes C220 CDI pali tyle samo czyli 8l/100km w mieście a na trasie nawet mniej bo 5.5l/100km a dynamika jest bez porównania. E270 CDI z 2001 roku pali mmniej bo 5.5l/100km przy dynamicznej jezdzie i to bardzo. Pozdrawiam
6,2
Volkswagen Bora
Sedan 1.9 TDI 110KM 81kW
Spalanie w mieście 6,5-7 litrów i nie wierzcie nikomu że spali mu mniej, no chyba że będzie pchał to auto. Na trasie jeżdżę tylko na tempomacie (5 bieg 80km/h lub 130km/h) przy pierwszym spalanie to około 5l na 100km przy drugim to około 6l. Ceny napraw są na normalnym poziomie, wymiana klocków to kosz około 100zł, wymiana 2 sprężyn kosztowała mnie około 400zł.

Usterki Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 23
gaśnięcie silnika przy zwiększaniu obrotów
  • Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005
  • silnik
Podczas jazdy na drugim biegu, zwiększenie obrotów spowodowało przyduszanie się silnika w efekcie czego silnik gasł. Po ponownym rozruchu na wolnych obrotach auto chodzi normalnie, podczas próby ruszania ponownie duszenie/dławienie się silnika gdy tylko obroty przekroczą 1200/1400 obr. zacinający się zawór EGR (recyrkulacji spalin) oraz uszkodzony sterownik. Zaślepienie zaworu EGR sprawiało, że silnik pracował poprawnie. Zawór zacinał się. Wymieniono zawór oraz naprawiono uszkodzenia komputera sterującego.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falowanie na obrotach
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • lpg
  • 256 tys. km
Rano zimne auto odpalam i nic nie mam problemu nic nie faluje na obrotach wszystko gra , a ciepłe dni odpalam go przejadę kilkanaście kilometrów ( 20 klm z prędkością 100 -120 ) po czym wjeżdzam do miasta jadę w korku powoli i auto faluje na obrotach pomiędzy 10.000 a 12.000 obr/min . . . , kręcąc kierownicą w lewo do końca i w prawo do końca ( stojąc ) obroty spadały przestawały falować .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Parowanie szyb
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • wnętrze
  • 24 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Witam ,jestem tu pierwszy raz .Mam Panowie taki problem parujace szyby .Wszystko jest mechanicznie niby dobrze .Wymieniony silniczek ,filtr kabinowy a problem jest nadal .C to moze byc ?Pozdrawiam Aneta
3 komentarze
Volkswagen Bora Sedan