Szukaj

Informacje o Volkswagen Bora Sedan 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutował w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany był pod starą nazwą). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferyczną” nomenklaturą marki i oznacza chłodny wiatr znad Adriatyku. Pod względem technicznym i stylistycznym samochód był spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknął w 2005 roku, do dziś, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwą City Jetta lub Bora Classic.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,5
~makbaz
Volkswagen Bora
Sedan 1.6 16V 105KM 77kW
Jedna wielka porażka!!! Od momentu zakupu do momentu sprzedaży przez 4 lata masę usterek i awarii. Pomimo tego że auto serwisowane w ASO VW i niewielkiego przebiegu (zakupiłem z przebiegiem 107 000km po przez salon VW) psuło się bardzo często. Na dzień dobry remont silnika bo wadliwe pierścienie i palił olej ponad 1L na 1000km, cewki zapłonowe co rek jedna, wariowała elektronika, ze trzy razy immobiliser zablokował uruchomienie auta, w kolejnych latach alternator, termostat, EGR, a każdej zimy na mrozach wywalał olej bagnetem, pomimo tego że odma czyszczona i sprawna, pod korkiem mało w zimie, nawet przy wyjazdach na długie trasy. Wycieki jak nie oleju to płynu chłodniczego, w lecie, w upały kompresor klimatyzacji hurgotał głośniej niż silnik, przez głośniki w drzwiach wlewała się woda do środka, łożyska kół z przodu... krótko pisząc katastrofa! Nigdy więcej VW. Miałem też VW Polo to samo co Bora dużo drobnych usterek, z poważnych rozleciała się skrzynia biegów po 70 000km, miałem Forda, Fiata i nie miały takiej ilości usterek i do tego poważnych, tylko drobiazgi, mam Toyotę auto bezawaryjne i obecnie kolejnego Forda i jak na razie po roku eksploatacji bez żadnej usterki, tak że VW nawet nie mam co porównywać z tymi markami. VW dno i tyle w temacie!
4,5
~jarek
Volkswagen Bora
Sedan 1.6 16V 105KM 77kW
Porównując Borę z poprzednio posiadanymi samochodami (Renault 19; Renault Clio; Renault Thalia; Renault Megan) jest to samochód posiadający lepszy silnik (porównując z Meganką i 19 bo nijak miałoby się porównanie z Clio i Thalią), zawieszenie (w Thali i Megance amortyzatory wymieniałem już po przejechaniu 50000 km, że nie wspomnę o tym, iż wszystkie powyższe samochody miały zbyt miękie zawieszenie - zarzucało na łukach szczególnie gdy wchodziło się w nie z większą prędkością a w Borze nawet przy wchodzeniu w łuki pełna stabilnosć i pewność prowadzenia), solidniejszą konstrukcję (choć Thali i Megance jak i Clio nic szczególnego nie można było zarzucić). Boli jedynie spalanie ale nie mam sumienia go zagazować choć jeżeli ceny paliw zwyżkują nie wykluczam takiej ewentualności.
2,7
~kmirek@ellaz.pke.pl
Volkswagen Bora
Sedan 1.6 16V 105KM 77kW
Jeżdżę od kilkunastu lat różnymi VW (Passat - 350tys. km, wymianie uległa tylko pompa wody, nie wymieniam części typu klocki ham. amortyzotory,łożyska kół) i stwierdzam, że marka idzie na dno. W skrzyni biegów najprawdopodobniej oś satalitów przekładni głównej wysunęła się z kosza "wywalając" w obudowie dziurą o powierzchni 4cm kw. Serwis w Polsce "do kitu", zaproponowali wymianę skrzyni biegów za 7.000 PLN gdyż nikt z nich nie umie wymienić obudowy, nie mają potrzebnego oprzyrządowania, a może VW nie przewiduje napraw skrzyni biegów. Zaczynam się bać co będzie gdy "pójdzie" np. popychacz hydrauliczny. Tak to jest gdy zaczyna się montować samochody np. w Tajlandii.
Średnie spalanie dla Volkswagen Bora Sedan 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2005
7,7
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Volkswagen Bora
Sedan 1.6 16V 105KM 77kW
Samochodzik mam od 11 miesięcy i szczerze go polecam, tylko ze nie w tym silniku... Myślę ze lepiej zainwestowac w 1.8 T. W jednostce 105konnej brakuje mocy, a spalanie jest wysokie ze wzgledu na duza mase samochodu. Ogólnie to tak.. wynik 6 litrów otrzymałem jadąc 1 raz, w styczniu w trasie 250km. Jechałem gł. z prędkością 110/130km/h i prawie nie musiałem wyprzedzać gdyż jechałem w nocy. W wakacje, jadąc autostradą do gdanska spaliła mi ok 9litrów... ale wiadomo... trzeba było sprawdzic.. i wyszlo ze 200 pojedzie. moze nawet troche szybciej ;] Po zwykłej krajówce w trasie, przy wyprzedzaniu co się da przy prędkości 130km około to tak spalila gdzies 8litrów. W mieście standart to 10litrów, przy chamowaniu silnikiem i w miare spokojnym ruszaniu... To by bylo na tyle..
8,7
Volkswagen Bora
Sedan 1.6 16V 105KM 77kW
Wracając w czerwcu 2018 roku z Sarbinowa do Katowic udało mi się - przy bardzo spokojnej jeździe - uzyskać spalanie 6,2 l. Nigdzie się wtedy nie spieszyłem i chciałem uzyskać jak najniższe zużycie paliwa. Konstrukcja silnika z przełomu wieku, więc cudów nie należy oczekiwać.
8,4
Volkswagen Bora
Sedan 1.6 16V 105KM 77kW
Jestem poczatkującym kierowcą i jest to moje pierwsze auto. Muszę przyznać, iż jestem bardzo zadowolony z tego auta. Jedyną wadą jest trochę za wysokie według mnie spalanie(staram się jeździć oszczędnie). Polecam to auto ludziom, którzy potrzebują eleganckiego i dynamicznego auta na codzień za niewygórowaną cenę.

Usterki Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 24
gaśnięcie silnika przy zwiększaniu obrotów
  • Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005
  • silnik
Podczas jazdy na drugim biegu, zwiększenie obrotów spowodowało przyduszanie się silnika w efekcie czego silnik gasł. Po ponownym rozruchu na wolnych obrotach auto chodzi normalnie, podczas próby ruszania ponownie duszenie/dławienie się silnika gdy tylko obroty przekroczą 1200/1400 obr. zacinający się zawór EGR (recyrkulacji spalin) oraz uszkodzony sterownik. Zaślepienie zaworu EGR sprawiało, że silnik pracował poprawnie. Zawór zacinał się. Wymieniono zawór oraz naprawiono uszkodzenia komputera sterującego.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Falowanie na obrotach
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • lpg
  • 256 tys. km
Rano zimne auto odpalam i nic nie mam problemu nic nie faluje na obrotach wszystko gra , a ciepłe dni odpalam go przejadę kilkanaście kilometrów ( 20 klm z prędkością 100 -120 ) po czym wjeżdzam do miasta jadę w korku powoli i auto faluje na obrotach pomiędzy 10.000 a 12.000 obr/min . . . , kręcąc kierownicą w lewo do końca i w prawo do końca ( stojąc ) obroty spadały przestawały falować .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Parowanie szyb
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • wnętrze
  • 24 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Witam ,jestem tu pierwszy raz .Mam Panowie taki problem parujace szyby .Wszystko jest mechanicznie niby dobrze .Wymieniony silniczek ,filtr kabinowy a problem jest nadal .C to moze byc ?Pozdrawiam Aneta
3 komentarze
Volkswagen Bora Sedan