Szukaj

Informacje o Volkswagen Amarok I Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Pickup

W najnowszym wcieleniu dostępny jest dumny 3.0TDI w dwóch wariantach mocy. Konkurencja wykorzystująca mniejsze jednostki napędowe potrafi być oszczędniejsza i przede wszystkim tańsza od Amaroka, ale tytan od Volkswagena przynajmniej ładnie brzmi i jak na pickupa jest naprawdę szybki. Już słabszy wariant 204KM ma się czym popisać na drodze – spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy i łagodnie uwalnia moc. Z kolei wersja 224KM bez większego problemu prześcignie większość typowych aut, a to już coś. Trzeba tylko przełknąć średnie spalanie dochodzące do 10l/100km.

czytaj więcej
Powagosław
Pickup z klasą, bez wątpienia jeden z najładniejszych na rynku. Projektantom Volkswagena udało się zawrzeć typową dla tej klasy masywność z zachowaniem wrażenia lekkości. Amarok, w przeciwieństwie do wielu konkurentów, nie stara się wyglądać jak bateria przeciwlotnicza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dwa słowa: „Za późno!”. I to co najmniej o jakieś dwa lata. Gdyby tak wyglądający Amarok debiutował w roku 2008, dziś byłby najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie. Ale jeśli będzie nim po roku 2012, znaczyć to będzie, że warto było czekać. Aha, i że koniec świata to lipa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Manufaktura
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Vw Amaroka 2.0 180 km Automat 8 biegowy 4X4 posiadam od 21/12/2013 także dwa lata za mną. Przebieg 87 000 km Żadnych napraw poza eksploatacyjnymi czyli oleje filtry hamulce czyszczenie klimy. Nie jeżdżę w terenie wogóle. Auto kupiłem w dużym stopniu ze względu na Vat. Jeżdzi się świetnie i nie ma porównania a przynajmniej nie miał kiedy kupowałem do HILUXa, L200, o navarze nie wspominając. Jest zdecydowanie przyjemniejsza jazda niż w w wymienionych. Szkoda tylko że nie ma do nich silników 3.0 z tuarega . Ja lubie szybką jazdę ciężarówką a tutaj brakuje mu na autostradzie i max w zależności od opon zima 17 lato 19 cali prędkość max 190 zima 180 lato. Przyspieszenie jest zadowalające Dynamika również. Niestety w trasie ze 120 do 160 przy wyprzedaniu jak ktoś spodziewa się że zrobi to jak osobówką to niestety nie. Należy kupić passata 240 km diesel.
4,8
~Kociem
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Typowy wół roboczy, który ma wszytko co potrzeba, na którym można polegać. Używany na co dzień do pracy(budowlanka) jak i na trasy 1200km co jakiś czas. Samochód godny polecenia do uniwersalnego użytku
4,4
~SR
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Witam! Kupiłem w 2015r. jak nówkę, wersja Ultimate. Do tej pory ŻADNEJ awarii, nic, automat DSG robi robotę. 90.000 km. Nie jeżdżę w teren. Przeglądy co 10 tys km, olej w skrzyni co 60 tys km. Fakt karoseria jest "cienką blachą", ale coś za coś, moje na wadze pokazało 1885 kg, więc MALUTKO :) Wydech, ekologia, program i jest 210/480. Obecnie kupiłbym wersję 3.0 tdi, ale nie będę zmieniał auta tylko dla mocniejszego silnika. Auto ma u mnie dożywocie, jako typowe auto robocze.
Średnie spalanie dla Volkswagen Amarok I Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW 2012-2016
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Auto nie nadaje się do miasta, na zimnym silniku i staniu na światłach spalanie oscyluje w okolicach 15 litrów i to przy delikatnym traktowaniu pedału gazu, natomiast na trasie przy jeździe 90-100 km zaskoczy pozytywnie spalaniem w okolicach 8 litrów i mniej, kiedy trzeba wyprzedzić biturbo robi robotę i auto wyprzedza jak osobówka z ponad 100 końmi. Mam pełną zabudowę paki, dwa rowery wchodzą bez problemu oraz góra innych pakunków. Autem jeździ się pewnie, dobrze trzyma się zakrętów, 8 biegowy automat doskonale się spisuje, ogromne lusterka boczne są rewelacyjne, wyciszenie bardzo dobre. Co bym zmienił? kupił wersję z webasto podgrzewaniem silnika, oraz silnikiem 3.0 bo ten pewnie juz ma start stop.
8,5
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Lexus Rx 350 i Toyota Hilux to samochody jakimi ostatnio jeździłem. Myślałem, że Amarok z uwagi na gabaryty, a także z powodu stałego napędu na 4 koła będzie spalał dużo. I jestem bardzo zaskoczony, bardzo. Jeżdżę dość spokojnie. W trasie 95 - 110 km/h. Hiluxem zresztą szybciej trudno jechać z powodu hałasu i wytrząsania wnętrzności. Amarokiem można jeździć znacznie szybciej gdyż na 8 biegu przy prędkości 120 km/h silniczek pracuje spokojnie bez wysiłku. Niskim spalaniem jestem pozytywnie zaskoczony. Jak ktoś niema ciężkiej nogi to na trasie zmieści się w 7,2 l/100km. Hilux najmniej spalał mi 9 l/100km, a Rx 10 l/100km. Spalanie - super.
8,8
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
W praktyce to wygląda tak (wszystkie wartości jakie podaje dotyczą przejazdu na jednym zbiorniku i wynik z tankowania a nie komputera, nigdy nie jeżdżę sam, nogę mam bardzo lekką): Zima: Max 10,9 po górach, 9,5-10,0 jazda codzienna mieszana Lato: 8 - 8,5 jazda codzienna mieszana, Trasa: wielokrotna ok 2000 km z prędkościami 110-120 nigdy nie przekroczyło 9 Miasto: nie zrobiłem nigdy baku w mieście ale wg komputera ok 11
Volkswagen Amarok I Pick Up Double Cab