Szukaj

Informacje o Volkswagen Amarok I

Lata produkcji: 2010 – 2021
Segment: Pickup
Produkowany od roku 2009 (na Starym Kontynecie dostępny od roku 2010), osobowo-dostawczy Volkswagen Amarok to model typu pickup. W historii marki jest to pierwsze auto w tym segmencie, będące jej własną konstrukcją - model Taro (którego następcą jest Amarok) produkowany w latach 1989-1997, był tylko volkswagenowską odmianą Toyoty Hilux. Pierwowzorem samochodu był, przedstawiony w roku 2007, prototyp o nazwie Volkswagen Pickup Concept. Nazwa „Amarok” pochodzi z języka Eskimosów i jej znaczenie to „wilk arktyczny”. W językach romańskich natomiast Amarok oznacza osobę kochającą skały. Volkswagen Amarok rywalizuje na rynku m.in. z Nissanem Navarą, Toyotą Hilux oraz Mitsubishi L200.
czytaj więcej
Powagosław
Pickup z klasą, bez wątpienia jeden z najładniejszych na rynku. Projektantom Volkswagena udało się zawrzeć typową dla tej klasy masywność z zachowaniem wrażenia lekkości. Amarok, w przeciwieństwie do wielu konkurentów, nie stara się wyglądać jak bateria przeciwlotnicza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dwa słowa: „Za późno!”. I to co najmniej o jakieś dwa lata. Gdyby tak wyglądający Amarok debiutował w roku 2008, dziś byłby najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie. Ale jeśli będzie nim po roku 2012, znaczyć to będzie, że warto było czekać. Aha, i że koniec świata to lipa. ~Luzacjusz

Volkswagen Amarok I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Silnik - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,3
~Michał
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW
Samochód użytkuje jako firmowy. Przez 6mc przejechałem nim ok 50k km. W tym czasie popsuły się następujące elementy: winda koła zapasowego, oświetlenie panela klimatyzacji, składanie lusterek przy zamykaniu pojazdu, kłopoty z czujnikami ciśnienia. Układ hamulcowy to jakaś kpina, piszczy bez hamowania, przy normalnej jeździe co jest mega denerwujące. Na wiejskich drogach jest tak twardy że można uszkodzić plecy. Bardzo duży moment obrotowy, głupio przekazywany przez układ napędowy praktycznie wyklucza ten samochód z jazdy w lekkim śliskim terenie. Jedyny plusem tego samochodu jest to że fajnie się nim jeździ po autostradzie. Porównam ten samochód do Ssangyonga Rextona W z 2016 którym zrobiłem prawie 200k. VW przy nim to szmelc, drogi, przepłacony szmelc.
4,5
~Manufaktura
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Vw Amaroka 2.0 180 km Automat 8 biegowy 4X4 posiadam od 21/12/2013 także dwa lata za mną. Przebieg 87 000 km Żadnych napraw poza eksploatacyjnymi czyli oleje filtry hamulce czyszczenie klimy. Nie jeżdżę w terenie wogóle. Auto kupiłem w dużym stopniu ze względu na Vat. Jeżdzi się świetnie i nie ma porównania a przynajmniej nie miał kiedy kupowałem do HILUXa, L200, o navarze nie wspominając. Jest zdecydowanie przyjemniejsza jazda niż w w wymienionych. Szkoda tylko że nie ma do nich silników 3.0 z tuarega . Ja lubie szybką jazdę ciężarówką a tutaj brakuje mu na autostradzie i max w zależności od opon zima 17 lato 19 cali prędkość max 190 zima 180 lato. Przyspieszenie jest zadowalające Dynamika również. Niestety w trasie ze 120 do 160 przy wyprzedaniu jak ktoś spodziewa się że zrobi to jak osobówką to niestety nie. Należy kupić passata 240 km diesel.
4,8
~Kociem
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Typowy wół roboczy, który ma wszytko co potrzeba, na którym można polegać. Używany na co dzień do pracy(budowlanka) jak i na trasy 1200km co jakiś czas. Samochód godny polecenia do uniwersalnego użytku
Średnie spalanie dla Volkswagen Amarok I
8,8 – 11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Auto nie nadaje się do miasta, na zimnym silniku i staniu na światłach spalanie oscyluje w okolicach 15 litrów i to przy delikatnym traktowaniu pedału gazu, natomiast na trasie przy jeździe 90-100 km zaskoczy pozytywnie spalaniem w okolicach 8 litrów i mniej, kiedy trzeba wyprzedzić biturbo robi robotę i auto wyprzedza jak osobówka z ponad 100 końmi. Mam pełną zabudowę paki, dwa rowery wchodzą bez problemu oraz góra innych pakunków. Autem jeździ się pewnie, dobrze trzyma się zakrętów, 8 biegowy automat doskonale się spisuje, ogromne lusterka boczne są rewelacyjne, wyciszenie bardzo dobre. Co bym zmienił? kupił wersję z webasto podgrzewaniem silnika, oraz silnikiem 3.0 bo ten pewnie juz ma start stop.
8,5
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab 2.0 BiTDI 180KM 132kW
Lexus Rx 350 i Toyota Hilux to samochody jakimi ostatnio jeździłem. Myślałem, że Amarok z uwagi na gabaryty, a także z powodu stałego napędu na 4 koła będzie spalał dużo. I jestem bardzo zaskoczony, bardzo. Jeżdżę dość spokojnie. W trasie 95 - 110 km/h. Hiluxem zresztą szybciej trudno jechać z powodu hałasu i wytrząsania wnętrzności. Amarokiem można jeździć znacznie szybciej gdyż na 8 biegu przy prędkości 120 km/h silniczek pracuje spokojnie bez wysiłku. Niskim spalaniem jestem pozytywnie zaskoczony. Jak ktoś niema ciężkiej nogi to na trasie zmieści się w 7,2 l/100km. Hilux najmniej spalał mi 9 l/100km, a Rx 10 l/100km. Spalanie - super.
9,3
Volkswagen Amarok I
Pick Up Double Cab Facelifting 3.0 TDI 224KM 165kW
miasto średnio - ok 9/10l (oszczędna jazda) autostrada do 115km/h - ok 8,5l(bardzo oszczędnie jadąc) autostrada od 150/170km/h - tutaj jest już katastrofa ponieważ średnio na A4 z Krk do Rzeszowa i z powrotem wyszło ok 13,5l poza autostradą z prędkościami do 80-90km/h - udało mi się zrobić wynik 5,9l (na długości 120km)
Volkswagen Amarok I