Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 87,7 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~japan75
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Auto idealne do miasta oraz do pracy do 50 km od domu. Jest w miarę ciche w warunkach miejskich, zwinne, łatwo nim parkować i ma bagażnik odpowiedni na zakupy. Silnik charakteryzuje się wysoką dynamiką przyspieszenia do około 80-90 km/h. Niestety, potem robi się głośno, szczególnie przy prędkościach autostradowych, między 100-140 km/h. Na plus zasługuje przede wszystkim niskie zużycie paliwa, oscylujące między 2,8 l - 5,8 l, przy założeniu spokojnej, przepisowej jazdy. Kolejnym plusem jest piękny, czerwony lakier, wygodne siedzenia z przodu i z tyłu. Dużym zaskoczeniem była dla mnie pulpit z nowymi, cyfrowymi tarczami, przypominającymi tarcze prędkościomierza motocykla. Niestety, dla pasażerów, którzy mają wzrost 175-190 cm, jazda z tyłu będzie niewygodna. Bak paliwa mógłby być troszkę większy, ponieważ na autostradzie musiałem przynajmniej raz zatankować paliwo. Gdybym miał coś poprawić w tym modelu, to przede wszystkim dołożyłbym kilka systemów bezpieczeństwa, które są obecnie w najnowszej wersji po liftingu (m.in. czujnik martwego pola), jeszcze mocniejszy silnik (130 km po liftingu to jest za mała moc moim zdaniem) i jeszcze bym wyciszył (testowałem auto po liftingu - jest lepiej, ale to nie jest jeszcze to). Reasumując, polecam to auto.
4,2
~Nocturne
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Yaris IV generacji to zwinne i dość wygodne auto miejskie. Samochód znacznie wydoroślał, ale też przytył, zwłaszcza z napędem hybrydowym. Jest to wersja kierowana do spokojnych kierowców, ceniących sobie płynność jazdy i komfort użytkowania. Wnętrze jest dobrze spasowane i przyjemne, choć trochę wąskie. Wersja, którą oceniam, ma wszystkie możliwe opcje wyposażenia i zaskakuje takimi bajerami jak tempomat aktywny, czy podgrzewanie kierownicy. Poza słabym akumulatorem, autko nie ma większych wad i mogę je śmiało polecić, pod warunkiem, że kierowca nie jeździ dynamicznie i nie ma większych wymagań do systemu multimedialnego.
3,4
~Jacek
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Blaszki jak z cienkiej puszki. Jakość plastików słaba. Konieczne dodatkowe wyciszenie, JBL - to żart z jakości. O kulturze pracy 3- cylindrowego silnika - tylko jedno, brak kultury. Trzy cylinderki dają radę, ale trzęsą się. jak by nie deptać - spalanie po mieście nie przekroczy 5 l/100 km.. Wersja GR SPORT. Aktualna cena jest absurdalnie wysoka i nie przystająca do oferowane jakości. Plastiki tandetne. Dobrze oceniam jakość foteli, światła, zespół napędowy bez szału - daje radę. Auto bardzo dobre na miasto.

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 28
Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
1 komentarz
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 114
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
60 komentarzy
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW 2020-2024
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota Yaris IV Hatchback