Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,7
~ja
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
ciężko poruszała się dźwignia zmiany biegów, drugi bieg trzeba było włączać z całej siły - naprawa ASO, dźwignia hamulca ręcznego samoczynnie odbijała i wyłączał się od tego tempomat - regulacja ASO, system multimedialny nie potrafi prawidłowo odczytać smsa np. zamiast całuję czyta kałuję - brak rozwiązania w centrali, wg Toyoty ich samochód może kałować Klienta i wszystko jest w porządku, żadnego przepraszamy nie usłyszałem. Tablet jest bardzo kiepski ma problemy z rozpoznaniem komendy głosowej.
4,3
~Magda
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
Fajne wozidełko. Wielkim zaskoczeniem na plus jest żwawość silnika i niskie spalanie. Skrzynia biegów bardzo fajnie pracuje, przyjemnie jest zmieniać biegi ponieważ chodzą z lekkim skokiem. Dzięki kamerze bardzo łatwo parkuje się tyłem, łatwiej też wyjechać tyłem bo kąt widzenia kamery jest dość szeroki (szerszy niż samemu widzi się zza kierownicy). Wykończenie może nie jest najwyższych lotów ale to jednak klasa B i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda estetycznie. Po tych 6000 nie widać też żadnego zużycia ale mam wrażenie, że po kilkunastu latach upływ czasu będzie bardziej widoczny niż np. w topornej Pandzie II, którą miałam wcześniej. Największym minusem jak dla mnie jest wyciszenie - marne, i to nie tyle od silnika a od nadkoli i centralnej części drzwi (słupek C). Być może swoje dokładają opony całoroczne, niemniej jest to najsłabszy punkt całego samochodu.
4,7
~Adam
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
super samochód miejski ale i na dalszą trasę z 2 dorosłych dzieci

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 26
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 97
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
51 komentarzy
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW 2020-2024
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Blacharka, układ hamulcowy, wykonanie
  • Toyota Yaris IV
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
Nieustanny świst przy uchu kierowcy wynikał że źle spasowanych drzwi, które fabrycznie odstawały w prawym górnym rogu. Po poprawie śrub regulujących dalej świszczy,ale już tak, że da się wytrzymać. Po 10 000 km wymieniono tarcze i klocki na gwarancji, bo wyglądały tak, jakby wpadło tam wiadro żwiru Teraz po 12 000 km za zaczęły pękać od środka lampy z tyłu Ogólnie Hybryda całkiem w porządku, natomiast wykonanie i materiały pozostawiają trochę do życzenia Jak na lidera niezawodności to jestem zawiedziony
4 komentarze
Toyota Yaris IV Hatchback