Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,7
~ja
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
ciężko poruszała się dźwignia zmiany biegów, drugi bieg trzeba było włączać z całej siły - naprawa ASO, dźwignia hamulca ręcznego samoczynnie odbijała i wyłączał się od tego tempomat - regulacja ASO, system multimedialny nie potrafi prawidłowo odczytać smsa np. zamiast całuję czyta kałuję - brak rozwiązania w centrali, wg Toyoty ich samochód może kałować Klienta i wszystko jest w porządku, żadnego przepraszamy nie usłyszałem. Tablet jest bardzo kiepski ma problemy z rozpoznaniem komendy głosowej.
4,3
~Magda
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
Fajne wozidełko. Wielkim zaskoczeniem na plus jest żwawość silnika i niskie spalanie. Skrzynia biegów bardzo fajnie pracuje, przyjemnie jest zmieniać biegi ponieważ chodzą z lekkim skokiem. Dzięki kamerze bardzo łatwo parkuje się tyłem, łatwiej też wyjechać tyłem bo kąt widzenia kamery jest dość szeroki (szerszy niż samemu widzi się zza kierownicy). Wykończenie może nie jest najwyższych lotów ale to jednak klasa B i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda estetycznie. Po tych 6000 nie widać też żadnego zużycia ale mam wrażenie, że po kilkunastu latach upływ czasu będzie bardziej widoczny niż np. w topornej Pandzie II, którą miałam wcześniej. Największym minusem jak dla mnie jest wyciszenie - marne, i to nie tyle od silnika a od nadkoli i centralnej części drzwi (słupek C). Być może swoje dokładają opony całoroczne, niemniej jest to najsłabszy punkt całego samochodu.
2,0
~Kamilo
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Dynamic Force 125KM 92kW
Samochod dwukrotnie był na naprawie tempomatu adaptacyjnego, raz na haczeniu biegu dwójka który według aso miesici się w normie, raz wymiana uszczelki w drzwiach po stronie kierowcy, raz wymiana tylnego amortyzatora z lewej strony. Ogólnie nie polecam.

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 28
Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
1 komentarz
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 110
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
59 komentarzy
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW 2020-2024
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota Yaris IV Hatchback