Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4800-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Adam
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Bardzo dobre auto żeby znienawidzić motoryzację. Oprogramowanie jest dziurawe jak ser szwajcarski, np: sygnał ostrzegającego pikania włącza się przy każdej możliwej okazji np. zamykasz samochód to czasem za tobą piknie bez przyczyny, wsiądziesz po myciu w myjni automatycznej to włącza pikanie żeby powiadomić, że kluczyki znowu znalazły się w aucie. Asystent głosowy najlepiej radzi sobie z wypowiadaniem frazy o nie zrozumieniu polecenia. Asystent parkowania potrafi tylko wyświetlać komunikat o braku wystarczającej ilości miejsca do automatycznego zaparkowania bądź wyjazdu z miejsca, mimo, że miejsca jest tak normalnie. Rozpoznawanie znaków drogowych i dostosowywanie do nich limitu prędkości działa tylko na automatycznym tempomacie, na limiterze opcja nie jest dostępna. Nawiew automatycznie przełącza się w obieg otwarty gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni dzięki czemu stojąc w korku można nawdychać się spalin. Klimatyzacja w zimie przy obiegu wewnętrznym kiepsko sobie radzi, szyby parują. Spalanie przy minusowych temperaturach nie należy do najniższych, osiągnąłem 9l/100 km jeżdżąc po dużym mieście z pracy, 4 z przodu jest osiągalne raczej przy podmiejskich trasach. Przy śliskiej nawierzchni ogranicza moc na koła i nie pomaga wciskanie pedału gazu do końca, przez co raz chcąc włączyć się szybko do ruchu wyjechałem na ulicę, a auto pozwalało mi się toczyć max 5km/h przez około 2 sekundy dzięki czemu zajechałem drogę jadącym samochodom. Przy toczeniu się w korku i rozpięciu pasa aby ściągnąć kurtkę zaciąga hamulec ręczny i jazda jest zablokowana aż do momentu wrzucenia skrzyni w położenie P. Wiele razy zawiesiło mi się oprogramowanie z podłączonym Iphonem i pomagało tylko ponowne uruchomienie auta.
4,9
~Addi
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Bardzo udane autko. Należy pamiętać, że jest to reprezentant klasy B, a nie lux premium. Przesiadka do TYC z Bentleya, czy innego Lamborgini nie może mieć negatywnego wpływu na ocenę tego auta. Jeśli nie jesteś wybredny, znajdziesz w TYC wszystko co jest potrzebne do niezłej i zwinnej jazdy. Nie zawiedziesz się. Pamiętajmy, że TYC nie jest autem wyścigowym, ani Rolls-Roycem. Generalnie bardzo solidne auto i do tego bogato wyposażone. Cena, w porównaniu z konkurencją segmentu B i crossoverów, do przyjęcia.
4,9
~Addi
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Bardzo udane autko. Należy pamiętać, że jest to reprezentant klasy B, a nie lux premium. Przesiadka do TYC z Bentleya, czy innego Lamborgini nie może mieć negatywnego wpływu na ocenę tego auta. Jeśli nie jesteś wybredny, znajdziesz w TYC wszystko co jest potrzebne do niezłej i zwinnej jazdy. Nie zawiedziesz się. Pamiętajmy, że TYC nie jest autem wyścigowym, ani Rolls-Roycem. Generalnie bardzo solidne auto i do tego bogato wyposażone. Cena, w porównaniu z konkurencją segmentu B i crossoverów, do przyjęcia.

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 26
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 98
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
52 komentarze
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW 2020-2024
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Blacharka, układ hamulcowy, wykonanie
  • Toyota Yaris IV
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
Nieustanny świst przy uchu kierowcy wynikał że źle spasowanych drzwi, które fabrycznie odstawały w prawym górnym rogu. Po poprawie śrub regulujących dalej świszczy,ale już tak, że da się wytrzymać. Po 10 000 km wymieniono tarcze i klocki na gwarancji, bo wyglądały tak, jakby wpadło tam wiadro żwiru Teraz po 12 000 km za zaczęły pękać od środka lampy z tyłu Ogólnie Hybryda całkiem w porządku, natomiast wykonanie i materiały pozostawiają trochę do życzenia Jak na lidera niezawodności to jestem zawiedziony
4 komentarze
Toyota Yaris IV Cross