Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4800-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 44% / przeciw: 56%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Dariusz
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 125KM 92kW
Od zakupu niesprawny system nawigacji - komunikat brak połączenia. W serwisie nie potrafią podać przyczyny tego problemu, zwłaszcza, że czasami działa. Nie ma reguły. Mają monitować sprawę u producenta. Niewiarygodne wskazania systemu MyT - np. pokazuje, ze auto jest zamknięta, kiedy jest otwarte lub przy próbie łączności wyświetla komunikat o błędzie. Czasami łączy się z dużym opóźnieniem - rekord ok. 20 minut. Ogólnie - mam wrażenie, że technika przerosła producenta. Jeśli chodzi o sprawy mechaniczne to poza głośną pracą silnika nie mam zastrzeżeń.
4,5
~Slawo
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 125KM 92kW
Mam 194cm wzrostu, więc tego auta nie lubię, ale żona nie chce jeździć niczym innym. 45 tys. Bez usterek. Alarm, który nam założyli u dilera to tragedia, ale technicznie auto spoko. Dobra pozycja za kierownicą, wygodne wsiadanie, widoczność super. Jechaliśmy nim dwa razy na 2 tygodnie do Włoch 4 osobową rodziną i dało radę, tyłek nie bolał. Sprzęgło jest dosyć krótkie, trzeba się przyzwyczaić.
2,3
~Marek
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 125KM 92kW
Bardzo się zawiodłem, Toyte uwazałem za jedno z lepszych aut ale po Yaris Cross wszystko się rozwiało i poozstało rozczarowanie. Niektórzy narzekają na silnik i skrzynię ale to nie jest problem jesli ktoś wczesniej jezdził hybrydą Toyoty. Najgorzej jest w środku (słabej jakości plastik, bardzo się rysuje, dużo piano black), dużo też drobnostek wychodzi, słaby lakier i zawieszenie. Ogólnie auto niedpracowane i zdecyzowanie nie warte swojej ceny

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 26
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 98
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
52 komentarze
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW 2020-2024
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Blacharka, układ hamulcowy, wykonanie
  • Toyota Yaris IV
  • nadwozie
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 5
Nieustanny świst przy uchu kierowcy wynikał że źle spasowanych drzwi, które fabrycznie odstawały w prawym górnym rogu. Po poprawie śrub regulujących dalej świszczy,ale już tak, że da się wytrzymać. Po 10 000 km wymieniono tarcze i klocki na gwarancji, bo wyglądały tak, jakby wpadło tam wiadro żwiru Teraz po 12 000 km za zaczęły pękać od środka lampy z tyłu Ogólnie Hybryda całkiem w porządku, natomiast wykonanie i materiały pozostawiają trochę do życzenia Jak na lidera niezawodności to jestem zawiedziony
4 komentarze
Toyota Yaris IV Cross