Szukaj

Informacje o Toyota Yaris IV Cross

Lata produkcji: 2020 – 2024
Segment: Auta małe

Yaris IV generacji wykorzystuje nową platformę GA-B znaną z większych modeli marki. Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach McPhersona zaś z tyłu występować może zarówno belka skrętna jak i układ wielowahaczowy.

Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
Yaris IV powstanie na nowej platformie GA-B, która wykorzystuje modułową architekturę TNGA, znaną już z większych modeli

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/nowa-toyota-yaris-2020-pierwsze-informacje-zdjecia/
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris IV Cross – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4180 mm
Szerokość 1770 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość 1595 mm
Rozstaw osi 2560 mm
Rozstaw kół - przód 1490 mm
Rozstaw kół - tył 1485 mm
Prześwit 175 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 449 l
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~Sly
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Auto używane 2 tyg jako zastępcze. Niestety mimo mojego szacunku dla bezawaryjności tych aut muszę stwierdzić, że Toyota dalej uparcie robi auta: trzeszczące i plastikowe, niewygłuszone z cienkimi jak papier drzwiami, dziwacznym tandetnym wyglądem jak z Korei 25 lat temu, a tutaj dochodzi wibrujący warkoczący silnik, który jest nie do zniesienia dla ludzi wrażliwych na dźwięki. Auto w takim designie i wykonaniu nie powinno kosztować 120 ale może 80 tys. Do tego nie jest tak oszczędne jak stare dobre hybrydy 1.8.
3,5
~Adam
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Bardzo dobre auto żeby znienawidzić motoryzację. Oprogramowanie jest dziurawe jak ser szwajcarski, np: sygnał ostrzegającego pikania włącza się przy każdej możliwej okazji np. zamykasz samochód to czasem za tobą piknie bez przyczyny, wsiądziesz po myciu w myjni automatycznej to włącza pikanie żeby powiadomić, że kluczyki znowu znalazły się w aucie. Asystent głosowy najlepiej radzi sobie z wypowiadaniem frazy o nie zrozumieniu polecenia. Asystent parkowania potrafi tylko wyświetlać komunikat o braku wystarczającej ilości miejsca do automatycznego zaparkowania bądź wyjazdu z miejsca, mimo, że miejsca jest tak normalnie. Rozpoznawanie znaków drogowych i dostosowywanie do nich limitu prędkości działa tylko na automatycznym tempomacie, na limiterze opcja nie jest dostępna. Nawiew automatycznie przełącza się w obieg otwarty gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni dzięki czemu stojąc w korku można nawdychać się spalin. Klimatyzacja w zimie przy obiegu wewnętrznym kiepsko sobie radzi, szyby parują. Spalanie przy minusowych temperaturach nie należy do najniższych, osiągnąłem 9l/100 km jeżdżąc po dużym mieście z pracy, 4 z przodu jest osiągalne raczej przy podmiejskich trasach. Przy śliskiej nawierzchni ogranicza moc na koła i nie pomaga wciskanie pedału gazu do końca, przez co raz chcąc włączyć się szybko do ruchu wyjechałem na ulicę, a auto pozwalało mi się toczyć max 5km/h przez około 2 sekundy dzięki czemu zajechałem drogę jadącym samochodom. Przy toczeniu się w korku i rozpięciu pasa aby ściągnąć kurtkę zaciąga hamulec ręczny i jazda jest zablokowana aż do momentu wrzucenia skrzyni w położenie P. Wiele razy zawiesiło mi się oprogramowanie z podłączonym Iphonem i pomagało tylko ponowne uruchomienie auta.
3,5
~Dariusz
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 125KM 92kW
Od zakupu niesprawny system nawigacji - komunikat brak połączenia. W serwisie nie potrafią podać przyczyny tego problemu, zwłaszcza, że czasami działa. Nie ma reguły. Mają monitować sprawę u producenta. Niewiarygodne wskazania systemu MyT - np. pokazuje, ze auto jest zamknięta, kiedy jest otwarte lub przy próbie łączności wyświetla komunikat o błędzie. Czasami łączy się z dużym opóźnieniem - rekord ok. 20 minut. Ogólnie - mam wrażenie, że technika przerosła producenta. Jeśli chodzi o sprawy mechaniczne to poza głośną pracą silnika nie mam zastrzeżeń.

Usterki Toyota Yaris IV

Liczba wpisów: 28
Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
1 komentarz
zbyt słaby akumulator
  • Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 112
Nie 1
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
59 komentarzy
"Klejenie" klockow hamulcowych do tarcz
  • Toyota Yaris IV GR Hatchback 1.6 261KM 192kW 2020-2024
  • układ hamulcowy
  • 1 tys. km
Już dwa razy nastąpiło "sklejenie" klocków hamulcowych do tarcz po tygodniowym postoju samochodu w garażu. Klocki tak mocno "sklejone" z tarcza ze ruszenie samochodem skończyło się zerwaniem częsci materiału z klocka. Serwis Toyoty dał salomonowa porade musi Pan więcej jeżdzić tym samochodem. Samochód w serwisie i czekam na decyzje kto pokryje koszty wymiany klocków. Tylko czy problem ponownie nie wystąpi. Jeśli ktoś z użytkowników ma podobny problem to prosze o info. Na stronach Yaris GR UK (Anglia) użytkownicy poruszają ten sam problem, tylko tam serwisy wymieniają klocki bez zbędnej dyskusji. Jaki bubel Toyota zastosowała.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota Yaris IV Cross